• Libra1

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Pärla: Härliga nyheter. Lycka till nu!!! Ska hålla tummarna. :)

• Libra1

Pärla: De har slutat med Stesolid innan. Känner du dig extra nervös så fråga efter det. Lugnande. Men man är mindre med på vad som händer då så lite tråkigt. Du får inte äta eller dricka efter midnatt. Du har fått lappen väl med infon?

Där är några med under tiden och de tar så väl hand om en och lyssnar. Vet du vilken läkare du får? Jag tycker helt klart att Zahra är bäst. :)

• Libra1
    Pärla84 skrev 2013-04-09 14:52:56 följande:
    Libra-Ok ja det med mat och dryck sa dom i telefonen idag när dom ringde, men någon lapp med info har jag ej fått om själva äggplocket. När brukar man få den lappen? Får se om det blir någon stesolid då. Jag gjorde ju ultraljudet på hemorten idag så jag har bara pratat med dom i telefon. Vet ej vilken läkare som ska göra det! Får hoppas att det blir zahra då:) jag har bara träffat Krystoff( eller hur det nu stavas) innan. Sindyrella- jag är väldigt lättstucken så får hoppas det blir armvecket! Ok så det med kisseriet var vid återföringen då. Har bara läst något om att man inte skulle kissa innan,men visste inte om det var vid äp eller återföringen! Men nu vet jag:)
    Aha det är kanske därför du inte fått den lappen då. Jag brukar få en lapp vid sista ultraljudet där det står vilken tid jag ska ta Ovitrellen och lite annan information. Krystoff (vet att han stavar det konstigt men inte så här) hade vi på första ÄP. Han är jätteduktig. Men inte så lätt att prata med. På mig sätter de alltid infarten i armen. Är fortfarande helt blå och ser misshandlad ut.
  • Libra1
    Pärla84 skrev 2013-04-09 15:33:03 följande:
    Ja jag upplevde också att han var svår att prata med(ingen humor heller) då var det nog därför jag ej fick någon lapp. Ingen annan info på den lappen förutom det vi skrev innan!
    Nu ska vi se vad det står...

Ovitrelle tas 35 timmar innan äggplock. Den tiden har du fått va?
    Om du har den som penna måste den förvaras kallt fram tills du ska använda den.
    Mannen ska ha utlösning samma dag som du tar Ovitrellen. Sen inte förrän vid ÄP.
    Du ska vara fastande från midnatt.
    Du ska duscha på morgonen.
    Du får inte ha nagellack, parfym, läppstift eller smycken på dig.

Det står att man får lugnande och värktabletter vid ankomst. Men nu har de skippat själva Stesoliden och bytt ut den mot en annan tablett som inte gör en så snurrig. Jag tyckte de sa Postafen. Men är inte säker.

Efter äggplock får ni frukost. :)

Sen bör du inte jobba denna dagen. Du får inte heller köra bil då du får något morfinliknande.

Ja det var väl allt!!! :D
  • Libra1
    Pärla84 skrev 2013-04-09 18:14:10 följande:
    Kl22.00 ska jag ta den! Får man använda deo eller räknas det som parfym?
    Jag har inget bättre för mig. Sitter med laptopen i knäet i soffan. Läkaren sa att jag skulle vila. Då gör jag det. Kul att hänga här och kunna svara på lite frågor. :)

Deo är ok. :)
  • Libra1
    Pärla84 skrev 2013-04-09 18:29:01 följande:
    Haha ja gör det något får man ju göra när man bara ska ta det lugnt och vila!men jag är evigt tacksam!! Typiskt att man fick man ovitrelle sprutan istället för pennan... Det fick du också va? Kan man ta fram den lite innan eller ska man ta den direkt när man tagit den från kylen?
    Ja jag fick också sprutan. Förstår inte det. De lovade på RMC att de hade pennan på Vårdapoteket där. Jag frågade t om om det var pennan och fick ja. Sen var det ändå sprutan. Står penna i mina papper och allt. Märkligt. Den var kanske tillfälligt slut.

Sprutan kan man ta fram lite innan. Den känns mindre om den är mindre kall.
    Den är lite jobbig att spruta in då den är trög. Men det är bara att trycka på. :)
  • Libra1
    Pärla84 skrev 2013-04-09 18:48:44 följande:
    Ja det var märkligt! Men nålen glider in lika lätt som gonal f va? Hur mår du annars nu?
    Ja en sköterska lovade att det var samma storlek på nålen. Bara att den kan vara lite svårare att hålla. Betydligt lättare än mina Menopur. Fy vad jag hatade dem. Men de gjorde ju nytta så lite tycker jag om de i alla fall.

Jag har en väldig värk i livmodern. Vet inte vad som händer där inne. Jag brukar få det på dag 3. Men är idag på dag 2. Kanske slemhinnan som växer och bättrar på sig. Hade det varit som imorgon hade jag trott att den redan fäst. Men känns lite tidigt idag. :P

Äggstockarna är mindre ömma nu. Skönt. Var nog bra att ta det lugnt och vila. Jobbar inte förrän fredag. :)

Känner du av något i äggstockarna?
  • Libra1
    Pärla84 skrev 2013-04-09 19:03:36 följande:
    Ok! Här värker det i äggstockarna,men inte så farligt.Försöker ta det lugnt!men visst det känns ju. Ska jobba imorgon och på torsdag sen sjukskriver jag mig fr.o.m. Fredag! Och då kan jag ju stanna hemma tills på torsdag nästa vecka utan läkarintyg!
    Ja det gör du rätt i. Vi som kan göra det har det bra. Jag får t om extra ledigt eftersom jag inte jobbar alla dagar. Lyx! 10 dagar på raken. :)
  • Libra1
    Mjeja skrev 2013-04-09 19:53:12 följande:
    Jag hade ca 8 äggblåsor idag, de gömde sig lite på ena sidan så det var svårt att se om det var 3 eller 4 där nytt VUL på fredag, samma dos menopur som innan. Jag är väldigt nöjd att det var fler än 2.
    Vad skönt att där var några stycken. :)
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö