• Libra1

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Pärla: Lycka till med sprutan :)

• Libra1
    Försöker1 skrev 2013-04-03 11:30:45 följande:

Igår på vul med Karina fick vi se ett hjärta slå, så nu vet vi att det är på riktigt!
     Kändes konstig att vara där för sista gången(förhoppningsvis), vi var helt ensamma i väntrummet och såg inga andra alls. Besöket var bara 5 min men det räckte för oss.

Libra: vad skönt att du får göra äggplock på fredag! Då är det inte långt till ruvning!

Hoppas alla nu i tråden snart lyckas så ni också får se ett hjärta slå!

Visst är det en härlig känsla att se. Grattis!!! :D

Hoppas vi också är där snart igen...
  • Libra1
    mimmie01 skrev 2013-04-03 17:12:58 följande:
    Hej alla! Såg att jag var med på listan fortfarande, har gjort 4 ivf försök på RMC, varav två färska & två frysta, vi lyckades i augusti och hann se hjärtat slå men i vecka 7 så slutade det tyvärr utvecklas. Vi har nu gått vidare och går på Öresundskliniken/Cura och på fredag har jag äggplock. Läkarna är optimistiska och jag är positiv, hade ett dussintals ägg enligt läkaren eller folliklar eller vad det heter som dom ser på ultraljudet.. :)

På måndag blir det ET och vi får 2 befruktade ägg tillbaka, såå spännande och jag är så taggad! man fick ju aldrig möjligheteten att få två befruktade ägg tillbaka på RMC.
    Så kanske jag inte längre tillhör denna gruppen mer då jag inte går på RMC längre.
    Jag önskar alla i den här gruppen ett stort lycka till med era behandlingar,
    hoppas vi alla snart har våra efterlängtade bebisar :) kram på er!  
    Vad tråkigt att det inte gick hela vägen. :(

Jag har också äggplock på fredag. Kul! Spännande med 2 tillbaka. Det får nog inte vi. Men jag ska nog höra. Kan inte riktigt bestämma mig. Detta är 3:e och sista försöket på RMC. Du kan väl få hänga kvar i denna tråd om du vill. Du har ju gått på RMC. :)

Lycka till!!!
  • Libra1

Vad besviken jag blev på min Ovitrelle. RMC har sagt att de har den nya pennan på MAS-apoteket och jag frågade efter pennan. Nu ser jag att det är en förfylld spruta. Märkligt! :( Har tagit den innan och det är inte svårt, men ändå)

• Libra1

Pärla: Gonal-F är ok att ta. Saknade den lite denna gång. Hur man nu kan göra det med en spruta.

Hoppfull: Tråkigt när cykeln blir rubbad. Det är inte helt omöjligt att den även kan bli tidig. Har du lång cykel i vanliga fall?

• Libra1

Pysslan: Välkommen hit och lycka till. Det känns tryggt att följas åt i detta och prata med människor som förstår. :)

• Libra1

Min sambo följer med när han inte jobbar. Det blir så mycket snack på hans jobb annars.

De har tagit betalt tidigare när han skulle träffa läkare också. Ska han bara med och titta på kan de ju inte ta betalt. Eller? Vid ÄP är förståeligt.

• Libra1

Finns det någon här som fått tillbaka ett embryo på en söndag? Vi har ju ÄP imorgon och brukar få tillbaka ett 2-dagars. Denna gång blir det nog ett 3-dagars och det gör mig nervös då våra inte brukar klara långtidsodling. Ska ta upp det imorgon med läkaren. Nämnde det för sköterskan.

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö