• Libra1

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Pärla84 skrev 2013-03-25 08:12:42 följande:
    Ok, ja jag har bara tagit i höger än så länge och känner att jag börjar bli torr där,så jag ska nog också spraya varannan nu. Annars inga biverkningar än så länge förutom trötthet vissa dagar. När man har tagit 60 puffar är det dags att byta spray va?en flaska varar ju ganska länge.Är det menopur du ska spruta? Är det en färdig penna eller blandar man den själv? Ok vad många frågor det blev
    Ingen fara. Fråga på. :)

Vad skönt att du sluppit biverkningar än så länge. Hoppas de håller sig borta. Ja efter 60 puffar ska man byta. Jag byter imorgon då jag börjar med sprutorna även om där är lite kvar. Det kommer ändå gå åt 2 för mig denna gång då jag sprayar lite längre. Börjar med Menopur imorgon. Den måste man tyvärr blanda själv. Har haft Gonal-F innan och det är en färdig penna. Smidigt. Vilken ska du ha?
  • Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2013-03-25 08:40:30 följande:
    Är på RD 5 idag, känns som det är flera veckor sedan ÄP och ET.... Blir galen på att vänta, vill känna något, men inga tecken än såklart!
    Ruvningen är nog den värsta väntan av de alla. Håll ut!!! Jag håller tummarna för ett plus. :)
  • Libra1
    Pärla84 skrev 2013-03-25 09:05:20 följande:
    Libra- jag ska ha gonal f (150) Tror att det var totalt 900 i en penna va? Måste ju hålla koll o räkna och så hur länge en spruta räcker. Sindyrella- håller tummarna för ett +!
    Ja det stämmer. Det finns en lista man kan skriva upp sina doser och räkna ut hur mycket som är kvar i det lilla häftet som följer med sprutan. Vet faktiskt inte om Menopuren har det. Måste kolla... :)
  • Libra1
    Pärla84 skrev 2013-03-25 09:41:06 följande:
    Libra- ok! Nu har kag sprutorna i kylskåpet, när man börjar spruta sen, ska kag ha en öppnande pennan i rumstemperatur då?
    Produkten kan inom hållbarhetstiden förvaras vid högst 25 °C i upp till 3 månader utan att förvaras i kylskåp igen och måste kastas om den inte har använts efter 3 månader.

:)
  • Libra1

Sindyrella: Spännande. Har du bestämt vilken dag det blir tjuvtest?

• Libra1

Jag fick plus på rd9 första gången. Men det är tidigt för ett 2-dagars som jag hade.

• Libra1

Mjeja: Jag testade att göra så som det står i häftet en gång. Trodde verkligen bara att där var exakt 900 IE så råkade ta för mycket för jag hade räknat ut hur mycket jag skulle ta med båda. Så det är kanske därför de tycker att man ska ta en ny. :-/

• Libra1

Lini01: Välkommen hit. Vad tråkigt med negativt. Men det behöver inte vara kört. Vissa är låghormonare. Hoppas blodprovet visar plus.

• Libra1

Gordita: Välkommen hit. Hoppas det är er tur denna gång. :)

Hoppfull: Vad tråkigt när du bestämt dig för att berätta. :-/

gklassy: Vad tråkigt att ni fick avbryta. Fick ni någon ny plan?

lele79: Jag går nog mer upp av sprayen. Man kan bli lite svullen om magen med sprutorna.

Sindyrella: Just det. Samma dag som mitt VUL. Testa i helgen?

Idag börjar jag med sprutorna. Nervös och peppad på samma gång. :D

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö