• Libra1

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Tack för tummarna. Jag är nu ruvare till ett toppenembryo. De såg ingen mening med att stoppa tillbaka 2 då. :)

Ett har åkt till frysen och ett odlas vidare.

Vi är så glada. :)

Testdag 18 april om någon råkar sitta vid en dator och kan uppdatera listan.

• Libra1

Kan inte minnas att jag varit så här öm i äggstockarna efter ET. Jag hade lite vätska i buken. Har lite svårt för att sitta. Hm!

• Libra1
    Mjeja skrev 2013-04-07 21:54:09 följande:
    Jag har lilte ont i magtrakten ibland, annars har jag mest ont i alla leder i kroppen, lite som när man har influensa, och så är jagväldigt trött. Kan det vara biverkningar av behandlingen tro... Det ska bli skönt att göra VUL på tisdag så jag vet hur det går. Hoppas att det blir fler än 2 denna gången. Nu ska jag blanda till en ny flaska menopur.
    Jag får också ont i leder av behandlingen. Det är av Synarelan. Jobbigt, men det går över. Känner av det lite lite fortfarande. Mest i handlederna.
  • Libra1
    Gordita skrev 2013-04-07 18:58:21 följande:
    Lycka till Libra! :)

Här börjar det närma sig testdag, närmare bestämt imorgon. Men har tjuvtestat (både igår och idag) och tyvärr minus :( Har dessutom varit på akuten idag efter en något jobbig start på dagen.
    Jag vaknade av kraftig mensvärk, men inom 10-15 minuter låg jag och kallsvettades, kräktes, tömde magen (ursäkta detaljerna) och hade den värsta smärta jag upplevt. Kunde inte stå upp, utan låg på golvet och skakade och kved av rädsla och smärta. Min stackars sambo ringde akuten och de hämtade in mig. Fick smärtstillande och det togs en massa prover och ultraljud, men de såg inget konstigt. Så fick åka hem....något omtumlade.

Nu mår jag bra igen, men har varit en lite jobbig helg. Men vi tar nya tag och hoppas på bättre lycka nästa försök :)
    Usch men stackare. Hoppas du mår bättre idag. Tråkigt med minus. Kollade de hcg med blodprovet?
  • Libra1
    Malphie skrev 2013-04-08 16:15:43 följande:
    Libra- hur är det med värken i magen idag?
    Jo det känns lite bättre idag faktiskt. Var nära att åka till gynakuten igår för hade så ont. Men det är nog mest tarmarna som trycker på. Är väldigt uppblåst. Försöker att bara äta snälla saker. Jag har inte gått upp i vikt så det är nog ingen fara. Puh! :)
  • Libra1

Uppdaterar era VUL. Lycka till. :)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på första möte: 
    Dream

{#emotions_dlg.flower}Spraystart: 

{#emotions_dlg.flower}Sprutstart:
    lele79 - v. 16
    Sindyrella1983 - v 18
    Rosenäng - v.20
    Hoppfull2013 - v.22 

{#emotions_dlg.flower}VUL:
    Mjeja - 9 april
    Pärla84 - 9 april

HjärtaÄggplock:
    Pärla84 -v.15 
    Mjeja- v.17 
    Tinapina - v.17 
    Lund76 v.18
    Sessan 83 K - v.18
    lele79 - v.18 
    Sindyrella1983 - v 20
    Rosenäng - v.22
    Hoppfull2013 - v.24

HjärtaET/FET:

BabyRuvare och testdag: 
    Libra1 - 18 april

GravidGravida: 
    Karin13 
    Fridalilla 
    Tant Groda 
    Cornelia95 
    Malphie 
    Annanax 
    Maybe 
    Desiderans 
    TheMrs81 
    lovvan 
    änglahår 
    Jessicaaa
    Försöker1

NalleIVF försök ( färskt och frysa ) 
    Tany - 2 
    Karin13 - 3 (Gravid) 
    Fridalilla - 2 (Gravid) 
    Libra1- 3 Malphie - 1 (Gravid) 
    Tant Groda - 1(Gravid) 
    Försöker1 - 2 (Spontant gravid) 
    Sessan 83 K - 2 
    TheMrs81 - 2 (Gravid) 
    Bollaloll - 1 
    Mjeja -2 
    Jessicaaa - 2 (Gravid) 
    Hoppfull2013 - 2 
    Cornelia95 - 1 (Gravid) 
    Maybe - 2 (Gravid) 
    Mimmie01 - 4 
    Strandhem - 2 
    Änglahår - 1 (Gravid)
    Annanax - 5 (Gravid) 
    Tizzle - 1 
    Iovvan -1 (Gravid) 
    Diana0101- 1 
    Sindyrella1983 -2 
    Rosenäng -2 
    Tinapina - 3 
    Lund76 -2 
    Desiderans -1 (Gravid) 
    Pärla84 - 1
    lele79 - 1
  • Libra1
    Pärla84 skrev 2013-04-08 19:26:48 följande:
    Tack Libra! Hoppas du mår bättre idag! Usch jag är lite nervös för ultraljudet i morgon, undrar vad som hänt där inne med äggblåsorna. Hur stora äggblåsor har ni haft vid första ultraljudet? Samt hur många? Ska man göra flera ultraljud sen?
    Jo jag mår lite bättre idag men är fortfarande svullen om magen. Ser gravid ut. :P

Första och tredje IVFen räckte det med 1 VUL. Andra fick jag göra 3 så det är olika. Nu sist var mina mellan 13-15 mm. Andra gången 10-13 mm. Jag läste någonstans att de växer ca 1 mm om dagen. Vet inte om det stämmer. Sen bör de väl vara 18-20 mm när de plockas.
  • Libra1
    Pärla84 skrev 2013-04-08 19:26:48 följande:
    Tack Libra! Hoppas du mår bättre idag! Usch jag är lite nervös för ultraljudet i morgon, undrar vad som hänt där inne med äggblåsorna. Hur stora äggblåsor har ni haft vid första ultraljudet? Samt hur många? Ska man göra flera ultraljud sen?
    Ja just det. För mig har där varit fler vid äggplock än vad de mätt på VUL. Kanske inte alltid stämmer. Nu sist mätte läkaren 8 stycken och där var 14. Men de tar väl inte alla.
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö