• Pusheen

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Cina84 skrev 2016-03-03 20:13:20 följande:

Har jag sagt det redan? Minne som en guldfisk ;).

Ja men då är du på plussidan :).

Hur det går för mig? Ja du.. Så tycker jag att jag känner något, sen känns det inget så är det så fram och tillbaka.

Jag har kommit på den perfekta lösningen för att inte titta på papperet, jag pinkar i mörker :p. Funkar hur bra som helst!! Hi hi.

Tyvärr är jag nog inte avskräckt av dig ;). Jag känner att jag skulle vilja testa till helgen för då är sambon hemma men jag vet ändå inte, kanske bättre att vänta. Dock så väntas som sagt mensen till helgen så jag får nog veta oavsett. Jag har tagit ledigt td för att kunna smälta resultatet oavsett vad det blir. Snart så vet man..

Haha!! Den var ju bra! Pinka i mörker och spola kvickt som bara den!

Vad bra att du har förberett med ledighet på td. Förhoppningsvis får du spendera dagen på rosa moln

Vet känslan.. Vill men ändå inte.. Avvakta och se hur det känns i helgen låter som en bra idé!

Kram
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-03-04 11:33:59 följande:

Men skit i det! Nu får jag säga till dig! Du är gravid!!!!! :) :) Så länge du inte blöder klumpar och färskt blod är det ingen fara. Det är normalt att få ut lite gammalt blod. Försök att lita till testet istället. Köp lite tulpaner och en flaska mousserande (alc. Fri) !!!!

Haha!! (Smiley med tårar av skratt) Tack för den! Behövde det! Blir ju galen här!

Jag tänker att varje brun flytning bara är början på syndafloden!

Lovar försöka att sluta spamma med mina uppdateringar på färgen i mina trosor! :D

Det låter ju helt sjukt för den delen haha!

Kraam <3 <3 :)
  • Pusheen
    Mella79 skrev 2016-03-04 16:00:34 följande:

Jag fick tillbaka mitt första embryo !! 2 klarade sig inte ett ska de fortsätta odla till dag 5 och ev till frys ! Den jag fick tillbaka var toppkvalitet sa de men det vet man inte om de säger bara för att vara snälla ????

Jaaaa! Rysningar i hela kroppen! Jag är såå glad för din skull!

Njut och ta hand om dig själv <3
  • Pusheen
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-04 19:35:00 följande:

Yes! Brev från RMC idag! Synarelastart 20 mars!! Tredje gången gillt hoppas vi på!

Jaa vad kul! Alltid skönt att ha en plan!

Ska hålla tummarna för dig <3
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-03-05 11:05:17 följande:

Tack fina ni <3. Jag tar tacksamt emot alla tumhållningar. I förrgår fick jag lite brunt på papperet och igår lite rött så jag tänkte att nu är det kört :(. Men idag så har det inte kommit mer utan bara brunt igen. Det drar lite därnere vilket kan vara något positivt men det kan vara förkänningar till att mensen är på väg vilket jag trodde den skulle göra idag men den kan komma imorgon (måndag eller tisdag om den riktigt vill retas).

Det kan vara kroppen som lurar mig men jag fick åter hoppet tillbaka. Så därför har jag valt att inte testa idag för att rida lite på den vågen. Sen så vill jag inte testa imorgon då vi ska iväg och titta på hund som vi ev ska köpa valp efter och då vill jag inte ha ett ev neg. test i tankarna. Jepps ni läste rätt :). Vi har tänkt det länge men inte tagit steget fullt ut men nu känner vi att det är det :). ( hoppas nu bara att mensen inte sabbar min plan)

Så för första gången har jag kunnat stå emot och inte testa innan td.. Återstår att se om det var smart beslut.

Kram

Åh, ja försök hålla hoppet uppe. Klarar du att inte testa i helgen kan du säkert klara dig till td med!

Hoppas att det bara är kroppen som luras med dig. Fortsätter hålla tummarna <3

Så mysigt med valp! Älskar alla djur! Har tänkt att om jag inte kan få egna barn så blir det fler djur istället

Kram kram
  • Pusheen

Så kom jag äntligen fram till officiell testdag.

Jag kan nog inte förneka det längre.. Jag verkar vara gravid! Känns helt overkligt.

Jag vet hur det känns för er nu när ni får detta beskedet. Ni kanske känner orättvisa. Det hade jag förmodligen gjort en smula även fast jag hade blivit skitglad om det varit någon av er <3

Ni är helt fantastiska kämpar!! Jag beundrar er alla som går igenom detta helvete. Det kommer bli er tur med och då kommer jag glädjas med er!

Nu börjar nästa oro, precis som att plusset skulle lugna.. Nej då.. "Sitter det rätt? Lever det än? Hur kommer det gå?"

Tusen funderingar och orosmoment.

Jag ska verkligen försöka att bara tänka att det fan är min tur nu! Detta kommer gå vägen!

Tusen kramar till er mina fina vänner!

• Pusheen
    Mella79 skrev 2016-03-07 15:53:05 följande:

Det är såååååå fantastiskt roligt ! Grattis ! Du är bevis på att det funkar ! Va glad nu det kommer ordna sig !det hjälper dig inte att vara orolig !

Tack snälla du! Fattar det fortfarande inte!

Men om de vill odla vidare så tycker de säkert att det är av så bra kvalité så de vill odla så långt det går och bedömer att det klarar det.

Det kommer klara sig ska du se!

Man måste inte försöka många gånger..

Jag har en vän som har skaffat barn som ensamstående genom ivf.

Hon köpte tre försök och när de var förbrukade så hade hon aldrig kommit till återföring! De på kliniken tyckte så synd om henne så de gav henne ett fjärde försök gratis. Hon fick ut ETT ägg som klarade sig och nu är hennes dotter snart två år

Så det KAN gå på första försöket, håll hoppet uppe
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-03-07 21:09:51 följande:

Härligt! Ett stort grattis, måste kännas helt fantastiskt! Många kramar

Har dom jobbiga bruna blödningarna slutat nu?

Tack snälla! Ja, nu kommer det på sin höjd lite på införingsgrejen. Tror det är väldigt skört där inne nu. Ska bli skönt att sluta med lutinusen. Tror det räcker till imorgon med eller torsdag morgon. Det kommer ingen färg i trosan mer.

Men tror ju så klart att det är syndafloden ändå varje gång jag ska gå på toan

Hur går det för dig? När fick du td? Fuck du några odlade blastisar?

Kram
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö