• Pusheen

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Cina84 skrev 2016-04-21 18:18:20 följande:

Aj aj kapten ;). Lovar att ta det lugnt :).

Låter som ett goggle förbud hade suttit rätt hos dig ;). Skämt åsido, det måste vara riktigt jobbigt! Tror du inte du är extra orolig i och med resan än så länge?

Du ska se att allt kommer se bra ut på testet. Jag tror att du rätt och slätt måste bestämma dig för att "nu ska jag tillåta mig att må bra". Vara lite tuff mot dig själv m, du har mått tillräckligt dåligt redan. Styrkekramar till dig! :).

Åh vad gullig du är <3

Det är nog så.. Extra orolig pga allt som har hänt innan.

Tycker det är tråkigt att oron överspelar glädjen för graviditeten

Men som sagt.. Efter nästa vecka så jäklar! Då har jag även passerat v 12, den värsta perioden med störst risk för missfall.

Stor kram till dig vännen! Ta det nu lugnt <3
  • Pusheen
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-22 16:47:16 följande:

Okej, jag förstår. De har egentligen som "regel" att inte sätta in två om man inte gjort minst två återföringen. Men vi fick ju inget tillbaka vårt första försök, då inget av de befruktade äggen delade sig som de skulle. Så egentligen faller vi inte in i den kategorin. Men dr K (som jag antar det är samma du menar.. ) sa att man kan göra undantag. Men beror helt på vilken läkare man får. Så nu får vi bara hoppas på att det finns två ägg som är dugliga att sättas in och att vi får rätt läkare den dagen det är dags.

Jag fick tillbaks två sista gången och då hade det precis som för er inte blivit någon återföring i vår första stimulering!

Hade bara fått ut totalt tre ägg på alla försök som klarade sig till återföring. Ett andra försöket och två vid sista försöket..

Kan ha varit dr K. Minns inte vad han hette men jag tror att fler av doktorerna hade gått med på det iom vår dåliga utdelning och att det var vårt sista försök hos dem.
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-04-22 19:45:42 följande:

Pusheen och kajo jag är ruvare :)

Ha en fin helg!

Äh fasen, nu hann du före! Skulle bara ta en dusch sen skriva och gratta dig till ruvarstatusen!!

Härligt!! Nu är det din tur. Känner det på mig!

Hoppas att du får samma känsla som jag med två.. Mycket lugnare. Tar inte den ena så kanske den andra gör det eller så blir det dubbel lycka!

Stoooort lycka till nu. Du måste uppdatera

Ta hand om dig ordentligt nu och ta det lugnt och låt mannen skämma bort dig

Kram <3
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-04-22 20:50:57 följande:

Hi hi Yeah ;). Jag blev helt nojig och tänkte att du inte sett det.

Hoppas hoppas att din känsla är rätt<3.

Jag tänker att jag borde tänka så, får se om jag lyckas med det ;). Jag ska göra allt för att hålla mig lugn, om inget annat så får jag fokusera på hundvalpen som kommer till världen nästa vecka :).

Jag ska uppdatera :). Förresten så börjar det nog vända med magen som tur är. Var ganska ynklig inatt.

Kram på dig och fröet :)

Vet du vad, jag tänkte på dig och "hundaffären" idag på väg från jobbet i bilen och undrade om och när det skulle bli av och hur det skulle bli med bebis och hund. Sen såg jag gulliga bilder framför mig av en söt Jack Russel som älskar sin bebis och vaktar den.

Dagens sanning är det!

Kram!
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-04-23 12:14:55 följande:

Min vanliga tur.. Det blir ingen valp från det stället vi hade som nummer 1. Det visade sig att hon inte hade några i magen.. Jag har mailat den andra kenneln så får vi se om det har gått vägen där. Som det kan gå..

Men åh!

Förlåt men är det inte lite tragikomiskt? Till och med hunden hade fertilitetsproblem..

Men du, det är säkert meningen ändå. Ni kommer säkert få en jättefin valp från det andra stället och när ni har den hemma så kommer ni aldrig ångra att det inte blev från stället nummer 1. Ni kommer älska den över allt annat

Förstår ändå känslan. Ni vill inte vänta till nästa löp?

Kram!
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-04-23 19:54:27 följande:

Hallå ja, jag igen..Tiken på det andra stället har inte löpt enligt planerna så hon bär inte heller på några valpar. Börjar känna lite att det är universum som säger att vi nog inte ska satsa på hund, att något annat väntar oss <3 (väljer att tro det)

Hoppas ni har en fin kväll!

Äsch då! Men håller med.. Kanske att ni till och med får fullt upp med två bebbar!

Nu hoppas vi på att det blir så istället!

Kram <3
  • Pusheen
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-24 11:57:24 följande:

JAG RUVAR!!! Ett litet fyrcelligt fint embryo ska nu få gro inuti mig. Så lycklig! Sätter allt vårt hopp till den.

De andra två var inte tillräckligt bra, därav bara en tillbaka. Men jag är lycklig för den och hoppas så mycket nu. Håll tummarna alla!

Grattis!! Härlig känsla

Håller tummarna för er nu!
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-04-26 18:30:48 följande:

Jag får nästan panik nu. Idag fick vi brev om nedfrysta embryon, vilket blev inga :(. Alltså gäller det verkligen nu att det går annars börjar det ryka pengar. Ovanpå allt det så fick jag svar från sköldkörtelprover och där haft värdet ökat till 3,7! Jag orkar/ vill verkligen inte gå igenom ett nederlag till :( :(.

Så trött alltså! Varför kan inte allt bara få flyta på??

Förstår att det känns tråkigt

Du har dock två toppenfina i din mage och förhoppningsvis kommer du inte behöva fler!

Visst hade man velat ha något i frysen till syskonförsök men man får vara glad för det man får. Så har jag fått tänka. Det är ju helt otroligt att det ens går att få fram något överhuvudtaget!

Kollade de inte värdet på dig innan detta försöket? Kan det påverka chanserna för att de ska fästa eller är det "bara" processen innan som kan försvåras?

Du ska se att de små rackarna trivs i din mage och stannar där!

Kram <3
  • Pusheen

Cina! Hur går det med ruvningen? Bra hoppas jag <3

Vågar du testa snart eller väntar du till td?

Kram

• Pusheen
    Cina84 skrev 2016-05-03 17:18:15 följande:

Hej :)!

Ruvandet har hoppat på ett litet sidospår. Jag blev nämligen inlagd idag för överstimulering. Magen började svullna lite i fredags för att bli värre och värre och idag tog vi ner till Malmö där det blev konstaterat och jag blev tappad på lite mer än 2 liter vätska.. Så nu får jag ligga inne några dagar för att de ska hålla koll så att värdena blir bra igen.

Kram

Men oj!! Din stackare! Men kan inte det innebära att du är gravid?? Tänke att det kommer så långt efter äp!

Åh, hoppas! Tror det kan vara så!

Har de inte gjort något test?

Hoppas att du mår bättre snart.

Krya på dig! <3
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö