• Pusheen

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Kajo skrev 2016-02-21 08:00:41 följande:

Hurra!! Nu jäklar, nu vänder det! Grattis till det Pusheen!

Jag uppdaterar igen på tisdag efter ul! Kram kram till alla!

Positiva tankar nu girls! <3

Tack Kajo! <3

Ja, uppdatera hur det gått efter besöket. Lycka till på tisdag!

Kram
  • Pusheen

Jag behöver hjälp! Kan inte bestämma mig om jag ska jobba eller inte..

Förra ruvningen gjorde jag inte det och då fäste det ju även om det sket sig sen.

Ruvningen innan dess så jobbade jag och då sket det sig.

Jag kör maskin på jobbet och den maskinen jag sitter på vibrerar jättemycket i sätet.. Sen är det tungt med varierade saker som är mer eller mindre fysiskt ansträngande.

Jag ringde RMC inför förra gången och hon avrådde mig att jobba om jag inte kunde ta det lite lugnare på jobbet.

Hur hade ni gjort?

Känns inte riktigt hundra att sitta på ett vibrerande säte men jag måste ju göra det sen ändå.. Men just nu känns det skört. Det vibrerar ju inte exakt hela tiden men mycket till och från.

• Pusheen
    Cina84 skrev 2016-02-21 21:47:01 följande:

Kram tillbaka, vi tar oss igenom detta tillsammans!Okej. Hoppas ni får körs på direkt! Annars blir det en lång seg väntan..Kanske det kan vara en idé att vara hemma någon dag tills de små har fäst i alla fall? Så hade jag nog gjort om jag haft ett sånt jobb. Om de på RMC också tycker så känns det som du ska körs på den linjen.

Tack vännen <3

Tänkte också så.. Tills de/den har fått möjlighet att fästa iallafall kanske..

Inte kul att tänka sen att jag ångrar att jag inte stannade hemma lite om det skiter sig.

Så får det bli! Tack för snabbt svar :)
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-02-23 14:50:55 följande:

Jag mår som en skit! Är då jävla öm i magen och svullen. Va på kontroll nu idag och det blir plock på torsdag. Vill inte va på jobbet alls. Jag har sagt till min chef att jag utför försök just nu men det känns som han ändå ska kolla så jag håller uppe debiteringsgraden (jobbar som konsult). Usch idag vill jag bara tacka för mig och sticka så långt bort som möjligt! Igårkväll va jag så extremt känslig och skulle kunna skicka alla sprutorna till Bermuda. Jag ber till alla gudar att detta blir mitt sista plock någonsin. En ledsen och sliten Kajo :(

Kram till dig vännen! Sista sprutan nu ikväll då antar jag. Håll ut! I slutändan kommer det vara värt allt slit <3

Jag tycker mest synd om mig själv när jag ligger på bänken för äggplock. Tycker det är för jävla orättvist att man ska behöva gå igenom det helvetet. Andra människor skulle bara veta!!

Vi är sjukt starka som tar oss igenom det här. Det är så sjukt påfrestande på alla sätt och vis.

Har också haft en sämre dag idag. Ruvningen går så otroligt sakta. Jag vill bara veta hur detta kommer gå så man kan gå vidare. Hade även sett fel på td med typ en hel vecka(!)(vet inte hur jag tänkte) så då kändes det ju inte bättre precis bär jag upptäckte det.

Du får tänka som jag. Alla på jobbet får säga vad de vill.. Vill de sparka mig för att jag är hemma mycket nu så får de väl göra det då. Detta är viktigare för mig än något annat! Det kan ingen ta ifrån mig! Jag måste göra detta nu och så är det bara.

stor kram till dig, starka kvinna! <3

Och Cina.. Vad du är gullig som peppar och stöttar <3
  • Pusheen
    Mella79 skrev 2016-02-23 22:15:51 följande:

Jag börjar bli nervös ! Har hållit mig väldigt lugn fram tills nu men nu närma det sig vårt sista försök och vi har aldrig kommit längre än äggklock! Aldrig någon återföring ! Det gör sååå ont och det är så ledsamt! Hur kommer detta att sluta ! Jag läste någon som skrev att det är ovanligt att man lyckad på sin första återföring ! Att få ruva känns som en dröm ! En avlägsen dröm

Känner mig lagom dum som klagade på att det är segt att ruva.

Hoppas verkligen att du också får göra det denna gången!! Håller tummar och tår för dig <3
  • Pusheen
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-24 08:07:25 följande:

Jag känner igen det där så mycket. Vårt första försök slutade precis innan återföring. Och jag sa inför andra försöket att bara jag får ruva så får vad som helst hända sen. Jag fick ruva. Och det var fantastiska dagar, även om det inte tog sig och det kändes som att världen rasade dag 13. Men det var en vinst i sig att komma till ruvning. Jag hoppas att du också får uppleva det. Tredje försöket hoppas vi på ytterligare ett steg - dvs gravid!

De som säger att ruvningen är den jobbigaste perioden har troligtvis inte upplevt den smärtan att inte ens komma till ruvningen. För mig var ruvandet den enklaste perioden, då det bara var jag och embryot och ingen från kliniken som kunde komma och tala om att allt skitit sig.

Jag har varit med om båda. Vårt första försök sket sig någon timme innan vi lyckligt skulle bege oss till kliniken. Hela världen rasade när läkaren ringde så jag vet hur det känns. Livrädd varje gång att det ska hända igen.

Har även fått ruva.

Ruva är ändå jobbig tycker jag men samtidigt helt underbart.

Antingen blir det himmel eller helvete..
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-02-25 07:38:07 följande:

Tack kära ni! Jag är lite nervös. Har samma känsla i kroppen som när man skulle skriva en tenta eller resa. Det blir nov bra. Tack för allt pepp här om dagen med. Jag har bara er som förstår hur jobbigt detta är och det känns väldigt värdefullt!

Hur känner du dig Pusheen såhär några dagar efter både plock och insättning?

Är det dags för insättning imorgon Cina?

Kramar till er!

Jo tack Kajo, jag mår bra! Mådde oväntat bra efter plocket :) Förra gången var hemsk så jag är positivt överraskad denna gången.

Ruvningen går som det går.. Kastas mellan hopp och förtvivlan! Igår hade jag så ont i huvudet på kvällen så jag tror jag glömde kvällslutinusen :( Så nu nojar jag över det. Men jag kanske tog den.. Jag vet inte! Kom lite rester av den nu i morse så jag hade iallafall lite kvar där inne :) Får försöka släppa det nu!

Håller tummarna för er idag!

Kram
  • Pusheen
    frkvilljunu skrev 2016-02-25 09:47:34 följande:

Så ledsen och besviken!

Kommer in för vul och det första läkaren säger - ja ditt blodprov visade lite lågt värde därför du fick höja dosen.

Ursäkta? Jag har INTE FÅTT VETA ATT JAG SKULLE HÖJA!!! ingen ringde som de skulle om det var något.ingen info på mina vårdkontakter. ingenting.

vul visade 1 stackars blåsa som var typ 12 13.

nä 2 dagars höjning kanske inte hade hunnit göra någon jätte skillnad . så trött och besviken. fy fan vad detta sliter på psyket på en.

Men vad säger du! Stackars dig! <3

Kravet för att det ska bli äp är tre blåsor, det sa de till mig en gång.

Jag hade tre blåsor vid de två första försöken.

Sa de något om hur ni skulle gå vidare? Eller är du i början av behandlingen så kanske det finns hopp om att fler kan komma att utvecklas?

Fy, ja det tär på en så mycket. Jag är typ rädd inför varje vul.

Detta får ju de ta på sig och ska inte "kosta" er något mer än vad det redan gjort känslomässigt.. :(

Kram
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö