• Pusheen

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Har svårt att acceptera att det bara ska bli få ägg när doktorerna också blir besvikna och när de ger förhoppning om att det kommer bli många och när de säger att jsg har jättefina äggstockar med stor äggreserv.

Hon var som sagt lika besviken som jag.

Hon berättade också att de hade haft flera patienter som har gått på menopur senaste veckan som också hade gett förvånansvärt dåligt resultat och i och med att jag var lika dålig så börjar de misstänka fel på preparatet och de skulle påbörja en utredning. Det var för många nu som hade råkat ut för samma sak för att det bara skulle vara en slump.

Blir ju spännande att se vart det leder.

Vi har ändå nått ET två av tre gånger så det verkar ju inte vara dålig kvalité av det som blir. Bara att hoppas på att det är lika fina kämpare denna gången.

Kommer få tillbaks två om det finns.

• Pusheen
    Cina84 skrev 2016-02-17 18:07:34 följande:

:'( kram!! Förstår dig helt! Även om det är tre ägg som säkert är superfina så hade det känts ännu bättre med några till så du hade haft lite mer att spela med.

Jag kan säga att jag fick rysningar när du skrev att de misstänker fel på preparatet. Fy vad obehagligt om det skulle vara så..

Som du skriver så har du fått tillbaka innan och så denna gången med! (tusan om de skulle våga annat de små liven ;) ). Håller tummar och tår för dig <3.

Kram

Tack Cina <3

Om allt går vägen så blir det ET på fredag. Så skynda nu!
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-17 18:41:53 följande:

Fast låter samtidigt lite otroligt att de säger att det kan vara fel på preparatet. Jag menar du har ju fått få ägg hela tiden? Så egentligen rätt konstigt att de kan misstänka det.

Vet inte heller om jag tror på det. Men det var väl på grund av att det såg så lovande ut och sen blev så dåligt. Det var väl det som de reagerade på.
  • Pusheen
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-17 18:41:53 följande:

Fast låter samtidigt lite otroligt att de säger att det kan vara fel på preparatet. Jag menar du har ju fått få ägg hela tiden? Så egentligen rätt konstigt att de kan misstänka det.

De har gett mig för låg dos hormoner de två första försöken. Tredje försöket fick jag eg ut tolv ägg men bara fyra var mogna. Detta försöket såg jag ut att få lika många minst men så blev det inte. Det var väl det som de tyckte var konstigt. De två första försöken syntes endast tre äggblåsor på ul. Denna gången fans det massor av blåsor.
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-02-18 07:24:13 följande:

Fattar inte alls, det har ju verkat så lovande på ul-kontrollerna. Är så ledsen för din skull Pusheen! Vi ska dock inte kasta in handduken. Jag håller alla tummarna att du får tillbaka två toppembryon! Massa styrkekramar till dig!

Tack Kajo <3

Ja, lite snopet att vara på gränsen till överstimulering sen blir det så här.

Jag är glad så länge det blir ET :)

Ringde och kollade med dem nu och två hade befruktats!
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-18 09:35:21 följande:

Okej. Ja, känns minst sagt märkligt. Men sa de att de skulle göra en utredning av det alltså? För i så fall tycker man ju att andra menopurpatienter också ska få veta om att det är så.

Hade du många tomma blåsor alltså? Grejen är att det låter snarare som en rätt dålig läkare. Vem hade du? För att det ser "lovande ut" kan man ju egentligen inte säga. Antalet äggblåsor är ju inte automatiskt antalet ägg. Jag hade 11 blåsor vid mitt sista vul. Låter ju fantastiskt bra. De punkterade 9 stora vid ÄP och ut kom 4 ägg. Så många tomma på mig. Och så kan det ju liksom vara. Det ser man ju inte på ultraljudet.

Ja hon sa att de skulle undersöka om det kunde ha med det att göra.

Man får väl välja själv vad man tror kan vara felet.

Hon undrade så klart varför de som hade tagit menopur fick så dåligt resultat och om det fanns någon förklaring till det. Hon tänkte högt och sa det till oss när vi undrade hur det kunde komma sig att det blev så dåligt mot vad man hade kunnat förvänta sig.

De tömde tretton blåsor. Det fanns en hel uppsjö med blåsor som var på gång säkert upp mot 30 st eller fler. Det var många som stannade av i växten och några få som verkligen växte vilket eg var bra för annars hade jag kunnat bli överstimulerad.

Jag känner hundra procent förtroende för min läkare. Jag går på nordic ivf.

Eftersom jag fick ut tolv ägg förra gången då jag också hade många blåsor så kanske de hoppades på att det skulle bli lika många fast inte så mycket bortfall pga av att det var många omogna.

Jag orkar faktiskt inte gräva ner mig i detta mer. Det är som det är och jag har nu två befruktade ägg som jag hoppas på.

Går det inte denna gång så hoppas jag på bättre lycka nästa gång.
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-02-18 13:04:18 följande:

Åh vad kul! Grattis :). Snart är du ruvare igen :D.

Själv väntar jag på omslaget än.. Åh vad det är segt! Hoppas det kan komma imorgon så jag slipper tänka mer på det. Work with me body ;)

Tack :)

Vågar inte ropa hej förrän de är på plats i min kropp igen!

Har ju egentligen ändå haft sjukt bra utdelning på de få stackarna vi har fått fram

Försöker tänka positivt!

Men ååh kom igen nu. Du får inte halka allt för långt efter! Först omslag och sen återföring fem dagar senare? Minns jag rätt?
  • Pusheen
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-18 13:49:40 följande:

Jag missuppfattade nog dig då, eller blandade ihop det med någon annan. Jag trodde mig ha läst att du fått ut 2-2-4-3 under dina försök. Men nu läser jag 12? Och det var också med menopur eller? För annars tänkte jag att om du fått få hela tiden, så var det kanske inte jättemärkligt att du fick det även nu. Sen går du inte på RMC heller? Det tog jag också för givet eftersom du skrev i den här gruppen

Men jag önskar dig all lycka och hoppas att de äggen du fått är riktiga guldägg! <3

Jag blev såklart orolig över det du skrev eftersom jag går på RMC och trodde det var där och för att jag också tar menopur och har få ägg redan från början.

Ja jo.. det blev lite snurrigt! :)

Tredje och sista försöket på RMC såg det ungefär ut som denna gången med många blåsor. Fick då tolv ägg men bara fyra mogna. Därför trodde de väl att jag skulle kunna få fler ägg denna gången med eftersom det såg ungefär likadant ut. Denna gången fokuserade de på att alla äggen skulle mogna och fick extra preparat för det eftersom de trodde att det var mitt problem. Nu blev det bara tre ägg istället.

Förstår om du blir orolig om du använder menopur. Men tänk så många som använder det som det går bra för.

Detta var första gången jag använde det. Har använt puregon första gången, andra och tredje gonal och nu fjärde menopur :)

Jag håller till här i tråden eftersom jag genom mina tre försök på RMC fann mina vänner här som jag inte vill vara utan bara för att jag har bytt klinik :)
    Cina84 skrev 2016-02-18 18:48:35 följande:

Ja, håll fokus på det positiva :)

Du minns helt rätt :). Återkommer med ny rapport imorgon ;) å du med :D

Spännande! Håller tummarna! :)
    Kajo skrev 2016-02-18 21:17:32 följande:

Jag håller alla tummar jag har att du får tillbaka två krigarembryon.

Hur va äggplocket på ivf nordic jämfört med Rmc? Fick man lugnade och bedövning osv?

Tack Kajo!! Vi får se! :)

Du behöver inte vara orolig för äp. Det gick finfint och det var i princip samma procedur som på RMC.

Det som var plus var att embryologen satt framför en så man var liksom nära hela tiden med det som hände. Ingen gick iväg med något :)

Jag mår jättebra idag och plocket gick ganska lindrigt om man jämför med sista gången jag gjorde det.

Lika mycket smärtstillande och lugnande. Fast de bedövade slidväggen på fyra ställen har jag för mig (var lite lurig;)) på RMC bedövade de väl bara på två ställen?

Fast nu blev jag osäker.. Det var mannen som sa att de stack på fyra ställen.. Strunt samma :)

Det gick bra iallafall

Kram alla!
  • Pusheen
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-18 22:48:48 följande:

Glömde en sak. Kan även vara så att vissa läkare låter bli att ta ut de ägg som de ser är för små, medan andra inte gör det. Så den som tog ut 12 där majoriteten var omogna... Inre alla läkare hade gjort så tror jag. Är mest en teori jag har. Men tror det kan stämma. Hörde nämligen min läkare säga till sin "assistent" att "den där är för liten, så strunta i den"

Ja men exakt! Så tror jag alla gånger att det var för mig. Sista försöket på RMC så kändes det som att de tog allt de kom åt, även de mindre.

Denna gången på nordic (även om jag minns lite luddigt) så verkade det som och jag tyckte att jag hörde att de bara tog de som de verkligen trodde var mogna, de allra största.

Så jag håller med dig. Så måste det vara.

Klart att jag hoppas att det går bra för dig! Hoppas det går bra för alla här inne!

Nu bara måste det gå hela vägen för någon av oss snart! Harvat runt länge här inne nu.. :)
  • Pusheen

Kul att du är på g Kajo och skönt att allt gick bra idag. Jag tror ju alltid att det typ inte skulle haha hänt någonting när man går dit första gången. Men det har det ju alltid :)

Skönt för dig också Cina att omslaget äntligen kom! Heja din kropp hörde oss ;)

Tack Regnbågsdröm! Snart måste vi kunna ta varandra i handen och gå vidare till en gravidgrupp :)

Jag då? ;) Jag är lycklig ruvare till två toppembryon!! Är så glad! :)

Kram på er och trevlig helg!

• Pusheen
    Cina84 skrev 2016-02-19 19:36:39 följande:

Grattis! :D

Puh.. Hann bli lite orolig att det inte gått bra för dig. Du brukar ju vara snabb med att skriva hur det gått.

Haha, gullig du är ;)

Har min far på besök så vi har haft fullt upp hela dagen :)
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-02-21 08:10:15 följande:

Jag behöver en massa kramar. För varje dag som går kommer jag ett steg närmare ett nytt försök. Jag är såklart jätteglad för det samtidigt som det har kommit över mig en massa tråkiga tankar. "Tänk om det inte går denna gången heller? Tänk om det aldrig får gå? Tänk om vi får beskedet att ge upp?" Jag vill inte låta detta få snurra i mitt huvud och kämpar för att hålla mig positiv: "ge aldrig upp, det är bara en fråga om när". Men nu blev det för mycket, så som sagt en massa kramar av er tas tacksamt emot <3.

Kraaaam!!!

Hade de tankarna inför vårt tredje sista gratisförsök. Det kändes så definitivt. Var livrädd att få beskedet att behöva ge upp. (Lite därför jag inte ville gå på sista samtalet)

Faktum är ju att det är ens eget val att ge upp. För mig finns det inte på kartan. Det känns som att det finns så mycket mer som man kan testa, olika tekniker och metoder osv.

Går det inte denna gången så går det kanske nästa.. Det vet man inte förrän man har försökt. Eller så går det just denna gången?

Fortsätt kämpa så kommer du närmre målet så sakteliga <3

Det ska bli vår tur snart! Frågan är bara när!

Kram kram kram kram kram kram kram kram kram <3
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö