Regnbågsdröm skrev 2016-02-18 13:49:40 följande:
Jag missuppfattade nog dig då, eller blandade ihop det med någon annan. Jag trodde mig ha läst att du fått ut 2-2-4-3 under dina försök. Men nu läser jag 12? Och det var också med menopur eller? För annars tänkte jag att om du fått få hela tiden, så var det kanske inte jättemärkligt att du fick det även nu. Sen går du inte på RMC heller? Det tog jag också för givet eftersom du skrev i den här gruppen
Men jag önskar dig all lycka och hoppas att de äggen du fått är riktiga guldägg! <3
Jag blev såklart orolig över det du skrev eftersom jag går på RMC och trodde det var där och för att jag också tar menopur och har få ägg redan från början.
Ja jo.. det blev lite snurrigt! :)
Tredje och sista försöket på RMC såg det ungefär ut som denna gången med många blåsor. Fick då tolv ägg men bara fyra mogna. Därför trodde de väl att jag skulle kunna få fler ägg denna gången med eftersom det såg ungefär likadant ut. Denna gången fokuserade de på att alla äggen skulle mogna och fick extra preparat för det eftersom de trodde att det var mitt problem. Nu blev det bara tre ägg istället.
Förstår om du blir orolig om du använder menopur. Men tänk så många som använder det som det går bra för.
Detta var första gången jag använde det. Har använt puregon första gången, andra och tredje gonal och nu fjärde menopur :)
Jag håller till här i tråden eftersom jag genom mina tre försök på RMC fann mina vänner här som jag inte vill vara utan bara för att jag har bytt klinik :)
Cina84 skrev 2016-02-18 18:48:35 följande:
Ja, håll fokus på det positiva :)
Du minns helt rätt :). Återkommer med ny rapport imorgon ;) å du med :D
Spännande! Håller tummarna! :)
Kajo skrev 2016-02-18 21:17:32 följande:
Jag håller alla tummar jag har att du får tillbaka två krigarembryon.
Hur va äggplocket på ivf nordic jämfört med Rmc? Fick man lugnade och bedövning osv?
Tack Kajo!! Vi får se! :)
Du behöver inte vara orolig för äp. Det gick finfint och det var i princip samma procedur som på RMC.
Det som var plus var att embryologen satt framför en så man var liksom nära hela tiden med det som hände. Ingen gick iväg med något :)
Jag mår jättebra idag och plocket gick ganska lindrigt om man jämför med sista gången jag gjorde det.
Lika mycket smärtstillande och lugnande. Fast de bedövade slidväggen på fyra ställen har jag för mig (var lite lurig;)) på RMC bedövade de väl bara på två ställen?
Fast nu blev jag osäker.. Det var mannen som sa att de stack på fyra ställen.. Strunt samma :)
Det gick bra iallafall
Kram alla!