• Pusheen

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

regnbagsbarn skrev 2015-12-23 19:04:08 följande:

Tack detsamma! 2016 är vårt år!

Styrkekramar

Ja det bara måste det bli! :)
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-12-28 09:07:37 följande:

Pusheen, hoppas allt går enligt planerna <3.

Kram

Tack vännen! <3

Gör som sist.. Svingas mellan hopp och förtvivlan.. Har försökt att inte tänka på det så mycket men nu börjar det dra ihop sig tills när jag fick min mens förra gången jag ruvade.. Fick mens rd 12 och idag är det rd 11.. Tycker jag har lite pmshumör och det känns som att den ska komma när som helst! Fick ju den trots crinone. Har jag bara klarat dag 12 och gärna någon dag till så kanske det finns hopp.

Hoppas du får tag på RMC och kan få bokat en tid!

Kram
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-12-28 22:54:14 följande:

Väntan tills man vet är riktigt hemsk :(. Håll ut! Snart så tusan!! (Hoppas jag innerligt)

Fick inte ringt igen, blev en tur till väla och Ikea så tankarna hamnade på annat håll. Ska gå upp tidigt imorgon igen och ligga på luren som en igel imorgon kl 8.

Jättehemsk.. Drömde inatt att jag fick mens :( Ångest varje toalettbesök. Var ingenting nu på morgonen iallafall.. Kommer ju bli så här jobbigt fram till TD 2/1!

Vi var faktiskt också på Ikea igår fast i Malmö. Skönt att komma iväg och göra något och skingra tankarna lite. Fast jag har inte varit riktigt så hysterisk och analyserat sönder allting denna gången. Skönt :)

Hoppas att du har fått tag på dom nu vid detta laget!
    Kajo skrev 2015-12-28 23:30:55 följande:

Jag testade mig ikväll (dag 32) men det va negativt. Varför ska mensen vara sen och truga fram lite hopp som sen slås ner igen av en jävla plaststicka?! Fan vad jag hatar detta!

Usch vad tråkigt Kajo! Jävla kropp till att luras på det viset. Inte rätt läge för det nu då besvikelserna redan finns där och påminner och svider som ett öppet sår..

Stor kram!
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-12-29 19:10:37 följande:

:( :( Så jäkla tråkigt!! Varför gör kroppen så?!? Skickar en massa kramar och styrka till dig.Har den hållt sig borta? Sista veckan på ruvningen har jag alltid fasat för att gå på toa och även tänkt att jag INTE ska kolla på pappret men det går alltid åt skogen..

Jag fick tag på dem och fick bokat en tid bästa vecka då jag tror den kommer. Fick även lugnande besked att det ska finnas tider Tors-fre med om den skulle dröja på sig. Så nu behöver jag inte fundera på det vilket känns skönt.

Där ser man. Det kanske skulle bli en ordination för ivfpatienter.. Ikea med obligatoriskt köp av en byrå eller liknande för att hålla sig sysselsatt ;).

Det låter som att du har skött dig bra än så länge ;). Bara fortsätt så :).

Kram

Gick på toaletten och såg inga tecken..en liten gnista av hopp tändes och tänkte att jag snart klarat av denna dag! Var riktigt glad. Åkte ett ärende, kom hem och gick på toaletten igen. Färg!!! Jag vet att det har skitit sig. Även om alla säger att det kan bli så och man kan vara gravid ändå. Jag vet att det är mensen. Jag bara vet det. Känner mig helt likgiltig. Mest arg. Är det ens lönt att fortsätta? Känns som att kasta pengarna i sjön.

Först utomkveds, bli av med en äggledare, har pco, har endometrios, två ägg, ingen ET. Två ägg, ET med enda överlevande, tre ägg två till mig tredje dör. VARFÖR?????

Hatar mitt liv just nu!!! Har väntat på barn nu i elva år!!! HUR kan det vara så att jag fick ett UTOMKVEDS ENDA GÅNGEN VI LYCKATS???

Varför just jag som älskar barn och alltid längtat efter ett?? Jag förstår inte. Jag förstår det inte.

Blir till att spela Bingolotto på nyår för att försöka skramla ihop pengar så vi kan köpa oss försök om vi ens orkar gå vidare. Eller kanske jag bara ska supa skallen av mig för att jag kan.
  • Pusheen
    Mella79 skrev 2015-12-29 22:20:27 följande:

Jag kan bara säga att jag förstår dig och vet vad du gör genom! Massa styrkekramar! Jag beundrar dig för att du orkar!

Tack snälla. Vet att ni också haft det tufft med dålig utdelning och ingen ET..

Hur länge ska man orka hålla på? Jag mådde så dåligt av sprayen.. Varit sjukskriven i fem veckor.. Mycket på spel för att sen misslyckas. Vet ju att det är risken.. Att det inte lyckas men varför kan det aldrig bara vända och gå någon gång? Detta var ju eg "bara" min andra återföring och jag inser att det kommer krävas många fler. Men hur många fler orkar man.. Det är frågan. Jag är bara så jäkla envis. Det bara SKA gå!!
  • Pusheen
    Mella79 skrev 2015-12-30 02:06:36 följande:

Jag har ställt samma frågor till mig själv ! Hur länge ska man orka! Vi har börjat kolla på äggdonation utomlands !

Jaha vad spännande! Vet en annan här inne som lyckats med det efter flera års kämpande.

Vi vill inte donera eller adoptera. Antingen blir det barn från oss eller inget alls..
  • Pusheen

Hjälp tjejer! Vad ska jag göra? Har så fruktansvärt ont i livmodern. Trodde jag skulle kräkas så ont det gjorde när jag vaknade. Känns som att den är full och jag borde störtblöda men det gör jag inte. Känns liksom som att det inte kommer ut! Lutar åt att åka in akut, jag får inte tag på någon. Kk's växel strular och man kan inte komma fram till deras akuta rådgivning. Har ni haft extra ont vid mensen dom kommer vid misslyckad ivf?

Kram och god fortsättning <3

• Pusheen
    Cina84 skrev 2016-01-01 11:23:09 följande:

Kom på att du kan alltid prova ringa gyn akut i Helsingborg!

Kan jag ju göra. Tack :)

Jodå, mensen är igång. Kännslan i livmodern känns bara som att det typ borde forsa ut men det gör det inte. Tog Citodon och det har lugnat sig ordentligt nu. Fick bara tag på en på förlossningen i Malmö då växeln strulade och hon tyckte att jag skulle åka in men nu har det ju lugnat sig med hjälp av medicinen. Känns typ som om man hållit inne en fis för länge ;) Som att allt bara skulle bli bättre om trycket släppte.. Kanske borde åka in ändå.. Fick ett anfall av jätteont igår med. Vill ju inte ha någon inflammation eller liknande, man vet ju aldrig. Ååh, jag ska gå upp nu och känna efter igen så får i se hur jag gör.

Kram
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-01-01 11:52:05 följande:

Känner du dig orolig så åk in. Jag tror att för att du ska kunna slappna av och släppa oron över att något inte är som det ska vara så behöver du kanske göra det. Jag tror du är som mig, du vill inte inte åka in i onödan men du har säkert velat fram och tillbaka ett tag nu och då är det inte i onödan. Lite ordbabbleri men jag tror du hänger med på kontentan ;).

Kram

Precis så ;) Vill inte in i onödan! Nu har jag och mannen övervägt.. Vi åker in. Börjar tillta nu igen! Lika bra att kolla upp vad det kan vara. Kanske kan hjälpa inför kommande behandlingar..
  • Pusheen

Okej.. Jag fattar ingenting. Var inne på akuten och gravtest visade svagt positivt. Inget som går att kolla på ultraljud så jag skulle avvakta och ringa RMC på måndag. Avvakta att se hur blödningen ter sig.. Kan ju vara ett tidigt missfall. Eller kan det bara vara det ena embryot som gett upp? Förmodligen tidigt missfall tror pessimisten inom mig!

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö