• Pusheen

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Nu har jag blivit sjukskriven resten av året tills detta försök är över. Mår så fruktansvärt dåligt av hormonerna. Migrän varje dag.

• Pusheen

Ni som tagit synarela, hur länge blödde ni på blödningen som man får efter start? Jag är inne på min tionde dag nu. Det vill liksom aldrig sluta!

• Pusheen
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-01 15:58:07 följande:

Jag tror att jag blödde som en vanlig mens. Inget jag minns att jag reagerade på som länge i alla fall. Jag hade ringt RMC för säkerhets skull om jag var du. Säkert ingen fara, men man undrar ju förstås.

Ringde dit. De sa att det kunde bli så. En del hade längre en del kortare. Hon sa att mensen var ett tecken på att jag var nedreglerad. Får väl se om den ger upp snart.. Hoppas det!
  • Pusheen
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-02 08:39:16 följande:

Bra att du ringde! Man känner sig oftast lite mer lättad då. Oftast är det ju så "det är olika för alla". Men är bra att få höra det från dem! Jag håller tummarna för dig! Nästa vecka börjar jag också på synarela

Ja men precis! Den måste ju ge upp nu kan jag tycka.

Jag tog första gonalsprutan nu så nu börjar det dra ihop sig :)

Vad kul, då är du också snart igång på riktigt!
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-12-03 07:54:07 följande:

Innan helgen kom, kände jag att jag behövde koppla bort allt om barn i väntan på td och därmed höll jag mig undan härifrån och från att googla ( så gott jag kunde). Men inte hjälpte det :(. I tisdags kom mensen och minuset idag sken skadeglatt mig rätt upp i ansiktet. Detta var vårt 4e försök som gick åt skogen.. Jag som tyckte att det kändes annorlunda..Jag skickar dig en stor stor kram! Det är så jäkla tufft att bara behöva genomgå detta och att sedan behöva kämpa på så tar på en :(. jag känner precis som du skriver! Gjorde första försöket i jan/feb och fortfarande står på samma plats.. Ordet "om" sitter hårt i skallen just nu.. Jag känner paniken att tiden tickar på, försöken ryker och skuldkänslorna mot min sambo ( han ger mig inga men jag är riktigt bra på att ge mig själv sådana).

Det känns inte som otur utan som att något är fel :(. Jag har bokat in telefontid med en läkare nästa vecka för att höra hur vi ska gå vidare för något måste göras, antingen undersökning eller medicinering. Jag har antikroppar mot min sköldkörtel och har läst lite om att de kan ge sig på embryot och att man kan ta kortison för att bryta ner antiropparna. Svenska läkare ska dock inte vara så insatta i den metoden så vi får se vad han säger..

Nu börjar vägen tillbaka att återigen börja tänka som du skrev Pusheen att vi alla ska lyckas till slut.

Kram på er

Stoooor kram vännen! Fy vad tråkigt :( Så fruktansvärt ledsamt. Jag fick lite de där känslorna igår efter första sprutan.. Kände besvikelse över hur det bara kunde bli så här illa? Att allt detta ska behövas? Må så dåligt och behöva gå igenom detta helvete för att få ett barn som är så naturligt och lätt för många. Hur kunde det bli så illa för just mig?

Just såna stunder påminns jag extra över mitt utomkvedshavandekap.. Snubbla så på mållinjen.. Varför?

Jag tänkte faktiskt att du säkert tänkte så. Ibland orkar man bara inte med allt och behöver en paus.

Du var det sista jag tänkte på innan jag somnade, hann somna innan jag skulle gå in och önska dig lycka till.. Sen blev du det första jag tänkte på när jag vaknade nu och gick raka vägen in här för att se om du skrivit något. Du ska veta att jag verkligen hoppades för din skull och är ledsen att det inte blev något :(

Jag känner lite att man får beta av de här försöken hos landstinget och försöka få ut det mesta av det.. Sen om det behövs så känner jag nästan att det finns större hopp hos någon som tänker lite annorlunda och kanske har andra bättre metoder.

Hängde i en annan tråd innan och där fanns en tjej som försökt huuuuur länge som helst. Till slut åkte de till Athen där hon fick livmodern skrapad innan insättning och vips blev hon gravid. Någonting de aldrig nämt eller haft som förslag hör hemma i Sverige. Så den tjejens historia motiverar mig i svåra stunder.. Blev hon gravid så ska nog fan jag med bli det och du och alla här inne!!!

Kram!
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-12-03 12:34:22 följande:

Du skriver så fint och gör mig så varm i hjärtat <3. Det är en fin tröst. Jag ville så gärna att det skulle vända nu och att jag skulle få vara gravid denna jul..

Precis! Vad är meningen alltså? Om det är för att vi som genomgår denna process ska förstå hur starka vi är så tror jag alla har förstått det sedan länge..

Ja usch vad du har det tufft har jag läst :(. Vad skönt att du fått bli sjukskriven men det måste vara olidligt med så mycket migrän?! Jag har glömt så måste fråga igen, länge till ska du spraya? Du måste väl nästan snart slippa det?

Det är sant. Hoppet är inte ute om det skulle bli att landstingsförsöken tar slut. Det glömmer jag bort ibland och bara tänker att det är kört när de är slut.. Får se vad doktorn säger nästa vecka om min tanke.

Nu börjar resan mot att ta sig upp och börja hoppas igen.

Tillsammans är vi starka och måste få lyckas till slut!

Kram

Bryt ihop och kom igen.. Snarare än man tror så kommer kämparglöden tillbaks. Tycker det har varit så för mig iaf.

Jättejobbigt med så mycket migrän.. Nu sen ett par dagar in i sjukskrivningen så har jag varit bättre och då får jag det där dumma dåliga samvetet över att jag är hemma. När ska jag lära mig att bara skita i alla andra och ta hand om mig själv lite? Så svårt!

Jag började med hormonsprutorna igår och jag ska fortsätta med nässprayen fast gå ner till två ggr/dag istället för tre. Hmm.. Får väl se hur man kommer att må. Bara detta resulterar i fler ägg så är det ju värt det! Blodprov på måndag och vul på onsdag!

Hör med doktorn.. Verkar som man även med detta måste ligga på lite för att de ska tänka lite utanför boxen. Som jag som fick tjata mig till ett långt protokoll.

Ta hand om dig nu. Unna dig något extra!
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-12-03 19:40:44 följande:

Jo jag vet. Det brukar gå någon dag sen kommer jag på rätt spår igen. Det är rätt otroligt att man bara gör det. Men det finns ju egentligen inget alternativ.

Vad skönt att det blivit bättre. Kanske kombon att du tar en dos mindre och att du bara får lov att ta det lugnt. Jag känner såväl igen det, man tänker mer på vad andra ska tycka än på sig själv.. Vi är allt lite korkade ;). Mem du får tänka så att du och kroppen behöver det för att kunna hämta sig efter all migrän du haft.

Jag ska tänka noga igenom vad jag ska fråga om motivera mina tankar med.

Jag har bestämt mig för att sticka och shoppa lite till helgen, det piggar alltid upp.

Tack :). Du med :).

Shopping funkar alltid! Jag har också tröstshoppat lite ;)

Ja det kan ju vara bra att skrivs ner alla frågor man har annars kan man ha glömt precis allt när MSN väl får prata med dem!

Ja nu ska jag försöka släppa det där dåligs samvetet och bara njuta av den här tiden så gott det går!
  • Pusheen

Oj, jag var lite trött när jag skrev mitt förra inlägg :D Tittade nog bara med ena ögat. Vi var precis inkomma till hotellrummet efter julbord med mannens jobb.

Jag fick ha med gonalen och nässprayen i handväskan och smita iväg lite smidigt när det var dags. Kändes sådär hygieniskt att göra det på en toslett! Men! Livet stannar inte för att man gör ivf.. Även om det känns så ibland.

Jsg ska in och lämna blodprov imorgon. Vet faktiskt inte vad de vill se med det :)

Kram till alla!

• Pusheen
    Kajo skrev 2015-12-09 08:28:27 följande:

Först och främst så vill jag bara säga att du är en fantastisk kvinna! Och till alla ni andra med, vilka kvinnor. För det är helt makalöst som vi kämpar! Jag är så ledsen att det inte gick vägen Cina. Jag har också försökt stänga ner lite. Men det är lättare sagt en gjort. Just nu läser jag boken "barnen som aldrig blev" en berättelse om två kvinnor på 80-talet som var ofrivilligt barnlösa. Då va ivf något okänt och inte etablerat som idag. Jag kan säga att jag är ganska tacksam som lever idag och kan iaf få kvalificerad hjälp! Jag vill nästan lova alla att snart sitter vi där med våra stora magar och ler inifrån och ut! Massa styrka till dig Cina! Och alla andra som kämpar! Fan vilka hjältar vi är!!!

Sen vill jag berätta att jag va på ivf nordic i måndags. De spolade livmoderhålan och den såg fin ut. Och i januari ska vi starta ny behandling där! Jag ska börja med att skrapa livmodern och antibiotika en vecka innan mens. Och när mensen kommer blir det sprutstart med menopur. Så tre nya metoder! Känns bra och förväntansfullt!

Kramar

Det låter ju riktigt bra och lovande Kajo!! Skönt med ny energi och nytt hopp till ny metod! Glad för din skull!

ÄNTLIGEN går saker min väg. Huvudvärken har inte varit för intet. TOLV fina blåsor idag på vul!!! Jag är sååå glad! Första gången sen vi började med detta som jag kunde gå ut därifrån med ett leende på läpparna :) För er som inte vet så har jag varit svårstimulerad och haft tre fattiga äggblåsor de andra två försöken. Fått ut två ägg varje gång och haft endast ett ägg som klarat sig vidare till insättning.
  • Pusheen
    Kajo skrev 2015-12-09 10:22:53 följande:

Åhhh härligt! Så kul Pusheen!! Nu jäklar händer det!! När blir det plock??

Ska på vul på lördag igen sen blir det förmodligen äggplock i början på nästa vecka. Tjohoo! Så lycklig idag!
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö