• Pusheen

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Kajo skrev 2015-09-29 19:31:05 följande:

Idag har det varit en jobbig dag. 3 av mina närmsta vänner är gravida och jag är så jäkla bitter :(

Usch, din stackare Kajo <3

En vän till mig vill att jag följer med till Ullared men hon är gravid och jag vet helt enkelt inte om jag orkar det.. Bara ni förstår..
  • Pusheen
    Regnbågsdröm skrev 2015-09-29 03:44:16 följande:

Då ligger vi ungefär på samma nivå. Jag har också mens nu och ska få vänta (förhoppningsvis, beroende på kö sa de?) till nästa mens.

Tungt för er. Vet hur det är, även om vi ju "bara" gjort ett försök Lider verkligen med er, men håller alla tummar att ni lyckas nu!

Vet du om ni får byta något i behandlingen nu? Jag skulle tydligen ta menopur (eller nått sånt?) istället för Gonal-F. Ska dock kolla upp det lite, för har för mig att jag läst någonstans att den ger färre ägg. Och anledningen till att vi gör ivf är just få ägg... Så får se.

Kram till dig! Vi kan väl följas åt? Och hjälpas åt i väntan?

Klart vi hjälps åt i väntan. Alla här inne är väldigt stöttande och tillsammans ska vi klara detta alltså.

Jag vet inte vad planen är för vårt nästa försök. Vill också ha menopur nästa gång. Jag väntar på att få brev hem där det står hur vi ska gå vidare. Får jag inte menopur så kommer jag ringa och kräva det! Jag har hört att det ger ägg med bättre kvalité så det är nog inget negativt med att få det. Jag har många ägganlag men är svårstimulerad så de kommer inte igång :( två ägg i båda våra försök..

Cina, det borde ju kunna finnas undantag. Ibland klaffar det ju inte helt enkelt.. Jag hade ringt och hört med dem.

Kramar
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-10-01 20:03:04 följande:

Förresten så satte mensen igång idag så nu är jag igång igen :D. Vul den 14 okt och återföring 19, 20 el 21 Beroende på hur slemhinnan ser ut. Som tur är ligger återföringen när sambon är hemma så jag slipper tänka på det. Låt det nu går vägen!!!

Åh vad kul Cina84! Äntligen får du komma igång! Kul att det händer något här inne :) Känns som att vi är många som bara väntar just nu :)

Håller tummarna stenhårt! Det bara måste vända för någon av oss nu.

Kram
  • Pusheen

Jag är så glad för din skull Cina att du är igång igen. Det är fasen på tiden! :)

Jag vet inte säkert men tror absolut att de tinar ett åt gången. Har ju aldrig kommit dit.

Fått brev hem nu. Det blir korta protokollet nästa gång med. Ska ta Gonal F då med. Vet inte hur jag känner ang det. Känner bara att om jag ringer dit så kommer de säga att doktorn har bestämt allt utefter hur den anser att det finns bäst chans. Kommer nog ringa ändå och ifrågasätta. Vill känna att man gjort allt man kunde för att påverka.

I övrigt så får vi fortsätta vid nästa mens om vi vill och får plats.. Det kommer vi göra. Lika bra att köra på nu. Så nu inväntar jag mensen.

Kajo, jag är på dag femton nu.

Kramar

• Pusheen
    Cina84 skrev 2015-10-12 17:06:17 följande:

En liten uppdatering. Hade konstigt värk i underlivet igår kram/knipande inte fruktansvärd men tillräcklig. Ringde ner till rmc idag och berättade om det och att det gjorde mig orolig. Det var förstående och gav mig en tid imorgon för att undersöka saken vilket känns skönt. Hoppas nu bara att det inte är något som är fel..

Stor kram Cina!

Lycka till imorgon. Hoppas att allt är som det ska.

Kram
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-10-13 16:48:23 följande:

Det gick bra idag, allt såg fint ut :). Ev krampkänsla kan bero på progynonen sa han. Så imorgon blir det till att börja med lutinus och på måndag blir det återföring :). Im on the road again!

Skönt att allt såg bra ut! :)

Åh så spännande med återföring på måndag!

Själv är jag i något slags ingenmansland.. Orkar knappt bry mig om ivf.. Borde jobba på att gå ner lite i vikt men nääe.. Hjälpte ju ändå inte förra gången. Är ändå jävligt sur på RMC. Vill ifrågasätta att det blir kort protokoll igen och Gonal F igen då gav de mig en telefontid som är typ i dagarna när jag får min mens. Vill ju försöka på den mensen! "Ja nä det är ju tråkigt men bara att gilla läget". Läkaren har ju glömt att skriva ut medicin med. Om det ändå blir Gonal så har jag en spruta till att plocka ut på ett gammalt recept men ändå.. Så slarvigt! Blir aslack om det inte blir ngt nästa mens pga att de är så slöa och oengagerade.

Stor kram
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-10-19 16:57:11 följande:

Jag är ruvare :D. så nu ska jag njuta någon dag innan kag böjar oroa mig inför nästa etapp..

Jaaa! Vad kul! Grattis :)

Jag var så lycklig första dagarna..

Jag har min vanliga tur. Min mens kommer förmodligen igång idag eller imorgon. Har telefontid på fredag vilket betyder att det inte blir något denna månaden heller :( Så jävla ruttet att vi måste vänta för att jag inte kunde få en tid tidigare.

Både jag och sambon känner att vi vill prata med dr ang hennes val av fortsatt behandling. Vi hade rent teoretiskt kunnat försöka denna mensen och låtsas som ingenting och bara köra på men vi vill inte kunna tänka eller ångra oss att vi skulle ifrågasatt mer än vi gjorde. Det är trots allt sista försöket :(
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-10-21 16:38:14 följande:

:(. Blev det som du trodde?

Jag är med på vad du menar, man vill kunna känna att man gjort allt man kan.

Styrkekram!

Hej vännen. Hur känner du dig? Din tur att sönderanalysera ;)

Alltså det är så jobbigt! Fortfarande brunt så mensen kanske kommer igång imorgon. Har teletid på fredag! Alltså hur kan det bara bli så? Story of my life!!
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-10-21 20:54:46 följande:

Sssshh.. Tyst med dig kvinna ;). Ska.. inte... Analysera.. ;).

Jodå det känns helt okej. Försöker hålla mig lugn och tänka positivt.(får se hur länge jag klarar det..)

Så jäkla tufft för dig :(. "Håller den sig borta eller kommer den imorgon.." Hoppas så innerligt att den håller sig till på fredag!! Så otroligt knäckande om den kommer imorgon, varför kan du inte få ha lite flyt?!?

Kram

Ja men snälla snälla håll dig borta dumma dumma mens!

Fortsättning följer.. ;)

Såå glad för din skull. Njut och må bra! Förresten, var det en blasto du fick?

Kram
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö