• Pusheen

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Regnbågsdröm skrev 2016-03-01 18:24:41 följande:

Fortfarande bara rosa vännen?

Så länge det är det så bryt inte ihop! Jag tror på dig och ditt embryo! <3

Åh vad du är gullig! <3

Faktum är att det (vågar knappt skriva detta) nästan har avtagit lite..

Mitt på dagen var det en hel del *äckelvarning* ljusbrun lutinus som kom ut. Bytte skydd och efter det har det inte kommit så mycket färgat typ mer åt det gula hållet.

I morse när jag tog litinusen var det ju som sagt rosa i trosan och det var rätt mycket rosa på införingsgrejen typ som svag jordgubbssaft

När jag tog lutinusen i eftermiddags så var det knappt någonting alls på den.

Blir galen! Kom NU mens om du ska annars håll dig borta!!

Min mens brukar kunna vara ganska segstartad.. Får se om det kanske är så det är.

Vågar inte hoppas för mycket! Men visst, hoppet har inte övergett mig heeelt
  • Pusheen

Fattar ingenting! Kommit ut en massa lutinus i natt vid nattkissen och nu i morse. Ingen färg alls i det.

Knäpp som jag är körde jag in införingsgrejen två gånger när jag skulle ta kvällsdosen igårkväll men det var ingen färg på den.

Vad händer?

Vågar inte tro något egentligen.. Td på måndag.

Tog ett test vid nattkissen som visade +.

Livrädd att det är mensen som bara hämtar andan för att sen komma igång ordentligt!

• Pusheen
    Kajo skrev 2016-03-02 08:02:02 följande:

Jo, jag är ruvare av ett toppembryo! Det är 60% chans till graviditet enligt vår doktor. Hon va glad och positiv, och tyckte det va så fint. Jag har dock varit i denna situationen tidigare så är inte lika positiv. Jag hatar denna perioden, min 7e för att vara exakt.

Åh så härligt! Sjunde och sista gången för den här gången hoppas jag innerligt. Håller tummarna för dig.

Hon var väldigt positiv och sprudlande glad åt våra embryon också. Det smittade liksom av sig och jag blev mer positiv.

Kan nog inte riktigt föreställa mig hur jobbigt det måste kännas för dig. Jag tycker det är fruktansvärt tärande och jag är bara inne på min tredje.

Stor kram!
  • Pusheen
    olssonJenny skrev 2016-03-02 08:43:15 följande:

Ååå kära vännen! Tror som de andra säger att du är gravid! Försök att slappna av även om de är lätt att säga men att sen verkligen göra det är ett helvete. Man har så många tankar! Åå så spännande vi kommer bomba dej på måndag o fråga hur de gått på testet:)

Glurp.. Vågar inte hoppas för mkt men kan inte låta bli att tänka "tänk om" och då hugger det till i magen samtidigt som jag tänker "lägg av, så är det inte alls!".

Jag ska verkligen försöka att varva ner lite och ge det till måndag och testa då igen.

Jag jobbar hela veckan ut vilket känns skönt!

Tack alla söta snälla som stöttar! <3
  • Pusheen
    Mella79 skrev 2016-03-02 15:03:07 följande:

Bara 4 ägg!

Fyra ägg kan absolut räcka! Hoppas att det är fyra friska och starka ägg!

Fortsätter att hålla tummarna. Gör de icsi?
  • Pusheen

Tack alla röta rara underbara människor här inne för stödet! <3

Det började med ljusbrunt igårkväll. Allt blev nattsvart plus att jag hade migrän. I morse var det lite ljusare redan. Gjorde ett nytt test som var starkare än de andra jag tagit. Under dagen har färgen bleknat bort. Trodde att jag i förmiddags behövde gå in och byta skydd pga allt blod men nej, det var bara lutinusen som kom ut. Känns precis som att mensen ska komma och har ganska mycket molvärk/mensvärk emellanåt. Har migränkänningar som kom smygandes i eftermiddag.

Så ja.. Jag har fortfarande hoppet uppe!

Kan någon söva ner mig och väcka mig på måndag?

Annars får jag snart läggas in på psyk!

Kajo skrev 2016-03-03 17:22:18 följande:

Vad gäller angående sex och bad efter äggplock? Vår nya klinik har inte sagt något till oss. Men har för mig att där är lite restriktioner!

Tack för omtanken <3

Jag har för mig att de sa inget sex eller bad på två veckor!
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-03-03 19:19:34 följande:

Du har rätt för dig. Det är infektionsrisken i och med att man har gjort små sår när man stuckit efter ägg.Åh alltså det är ju verkligen en nagelbitare det här! Du måste väl vara på bim+ nu?

Jag håller fast i att det borde finnas något ivfpiller. Det är väl inte för mycket begärt?!? Jag får ta och sälja in idéen på RMC ;), tänk jag kanske kommer tjäna storkovan på det ;).

[quote=76400527][quote-nick]Mella79 skrev 2016-03-03 12:06:37 följande:[/quote-nick]Alla 4 ägg blev befruktade ! Nu gäller det att de klarar sig till imorgon till återföringen ![/puote]

Toppen!! Imorgon hoppas jag du är ruvare du med! :).

Du sa ju att denna veckan skulle bli en nagelbitande vecka! Måste ju leva upp till det hihi

Verkar som att min kropp är i konflikt med de små fröna eller nåt! Min mens är ju inte som en klocka precis men om jag jämför med de andra försöken så är jag typ bim+2.

Hur går det för dig? Du borde inte vara sugen på att testa tidigt efter min upplevelse? Kan användas som avskräckande exempel

Uppfinn de där pillerna. Jag kommer vara din första kund!
  • Pusheen
    Mella79 skrev 2016-03-03 12:06:37 följande:

Alla 4 ägg blev befruktade ! Nu gäller det att de klarar sig till imorgon till återföringen !

Grattis! Fortsätter hålla tummarna!
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö