• Pusheen

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Mella79 skrev 2016-04-05 10:37:49 följande:

Vilken vecka är ni i?

Jag är i vecka 10.

Förstår att du bröt ihop men det kommer säkert gå bra när ni kollar den igen!

Lyssnade de bara efter hjärtljud eller tittade de med ultraljud om de kunde se hjärtat slå?

Läst att man inte kan höra hjärtat förrän långt senare.

Cina vännen, hur går det för dig? Måste väl vara dags nu igen? Tänker på dig <3
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-04-06 18:57:14 följande:

Hej fina :).

Ja du, det är faktiskt så att jag drar igång med ett nytt försök imorgon :). Vädjar till alla sorters väsen här i universum att det blir mitt sista försök!

Kram

Åh vad skönt att du är igång! Håller tummarna så de blir blå!! Håll oss uppdaterade hur det går. Ska tänka på dig!

Kram
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-04-07 20:11:58 följande:

Då är första sprutan tagen! Jag får ju säga att det var en aningen smidigare att ta gonal än Menopur. Nu gäller det bara att ta sig igenom detta.. igen.. Jag tar tacksamt emot alla tips som kan underlätta det hela för jag tror att det kommer bli tufft.

Kram på er <3

Härligt att du är igång! Är det första gången med Gonal? Det är smidigt värre

Du kommer klara detta galant!

Kram!
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-04-19 13:35:34 följande:

Tack fina kajo <3.

Äggplocket gick bra men var smärtsamt. Jag fick en hel del medicin för att klara av det och fick till slut ut 15 ägg. Läkaren var jättefin och kom in och pratade med oss efteråt en ganska långa stund vilken kändes väldigt skönt.

Kram

Grattis till en jättebra skörd!

Ta nu hand om dig ordentligt och ta det lugnt <3
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-04-20 11:10:18 följande:

8 befruktade så det får jag väl vars nöjd med. Återföring på fredag om allt går enligt planerna.

Wow vad bra!! Hoppas på bra tillväxt nu.

Kram <3
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-04-20 12:45:09 följande:

Jag ska alltså alltid jämför med tidigare och då har det varit två eller tre som inte blivit befruktade men så har det inte ju inte gått vägen ändå.. Så detta måste ju inte vara sämre. Nä jag ska vara nöjd och hoppas verkligen på att många hänger med nu.

Kram

Klart man jämför men jag är ju ett levande bevis på att det inte behövs så många ägg

Så håll modet uppe!

Stor kram!
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-04-21 15:14:20 följande:

Magen är inte min vän för tillfället. Är svullen och det trycker mot tarmarna. Jag misstänker att det är åt förstoppningshållet.

Måste bara gnälla lite ;).

Fy! Jag lider med dig! Jag var helt förstörd i magen efter äggplocken

Kunde liksom inte krysta utan fick vänta tills det kom ut av bara farten
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-04-21 16:06:16 följande:

Usch, du hade så med :(. Alltså att gå är en pina. Ser ju för tusan ut som en gammal tant så försiktigt jag går ;). Men det kanske är ett positivt tecken :).

Fniss

Exakt så hade jag med det. Kunde knappt gå! Kändes som att hela magen hängde löst! Fick gå sakta så att den inte kom i "otakt" med resten av kroppen
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-04-21 17:59:00 följande:

Ja men precis!! Några tips du vill dela med dig av för att lindra det? hi hi.. Gissa om jag kommer vara ynklig sen när det tagit sig känns det som ;).

Vila vila vila!

För min del var det jobbigast fysiskt med ivfprocessen, nu är det värst psykiskt!

Så sjuuuukt orolig för precis allt!

Känner inget -orolig

Känner något -orolig

Google och jag är värre ovänner än nånsin!

Nästa fredag ska vi göra klart kub-testet. Sjukt orolig för det med!

Pheew.. Tänk att man trodde att "bara jag blir gravid så blir allt bra".

Hoppas bara att kub-testet visar bra så har jag lovat mig själv att slappna av lite mer. Blir säkert lättare när man känner kotten och får lite mage så man själv kan hålla lite koll. (Inbillar jag mig )
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö