• Pusheen

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Mella79 skrev 2016-01-22 16:08:16 följande:

Tack alla för stöttningen ! Känner bara att allt är skit har svårt att hitta glädjen överhuvudtaget allt är trist och mörkt! Är hemma från jobb igen mår dåligt har konstant huvudvärk och svag i kroppen ! Någon som provat enanton?

Fy vad jobbigt! Jag förstår dig. Jag hade också migrän dagligen och mådde skit. Sjukskriven fick jag också bli.

Ingen erfarenhet av enanton, vad gör den?
  • Pusheen
    Mella79 skrev 2016-02-03 22:01:44 följande:

Ja då var jag igång igen ! Började med nässpray igår och fick mens idag ! Ringde till rmc och de tyckte att jag skulle komma in på

Ultraljud redan i nästa vecka för jag skulle inte få mens ! Är så rädd för att jag ska få avbryta igen kroppen känns bara ur balans ! Orkar inte gå och vänta på att få börja !!!

Håller tummarna för dig nu att det ska klaffa denna gång!!
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-02-03 17:15:41 följande:

Oj! Det blev en hel del andra besked för er, positiva sådana :). Spännande!! Det känns som att ni gjorde helt rätt i att strunta i samtalet med RMC, det hade nog inte gett er alls så mycket som ni fick nu. Då måste det väl nästan närma sig start för er nu? :).

Kram

Ja, det hade inte gett oss så mycket :)

Men vad kuuul! Då är vi nästan i fas :) Jag började spruta i måndags! MEN det känns lite konstigt.. Den sprutan jag fick nu först håller i sig i en vecka så det känns jättekonstigt att vara igång och inte har sprutat mig varken igår eller idag. Ska börja med Orgalutran på fredag sen vul på måndag och då ska jag börja med menopur för första gången. Ändå himla skönt att slippa spruta sig varje kväll :)

Ni ska göra fet nu eller? Stim?

Kram
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-02-04 18:56:24 följande:

Ja, vad kul! :).

Åh vad skönt för dig! Det finns ju roligare saker att göra än att sticka sig själv..

Jepps ett fet blir det denna gång, ostim för andra gången. Skönt att slippa ta något men är lite orolig för att kroppen ska kunna fixa det själv..

Kram

Det fixar den Den kommer tro att den själv har varit så duktig

Jag är rädd att jag gör något fel nu när vi har en annan behandling. Allt känns konstigt eller snarare jag känner inget alls! Tänker att första sprutan inte har verkat på mig.. Har inte ens ont i huvudet som jag alltid fått annars. Tänk att man alltid ska tänka det värsta. Får vänta till på måndag och inte ta ut något innan dess

Jag har fått ny förebyggande medicin mot migränen.. Kan ju lika gärna vara den som hjälper.

Kram
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-02-04 21:31:56 följande:

Ha ha ja jag får hoppas att den gör det ;).

Ja men visst gör man så lätt det.. Varför kan inte hjärnan vara konstruerad så att den alltid tänker positivt först istället! Det är nog så enkelt att du har fått bra medicin :). Jag kände inget nämnvärt under något av sprutförsöken och fick hyfsad utdelning.

Kram

Hoppas hoppas!

Vet du på ett ungefär när det kan bli dags för er?

Kram
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-02-05 20:31:07 följande:

Om jag får det tidigt måste vi väl nästan hamna lika i tid :).

Jaa! Snälla Cinas kropp.. Se till att det blir lite tidigare

Hmm.. Jag vet inte riktigt.. Ska in på kontroll på måndag så då kanske jag vet lite mer. Har nog gjort äp på stimdag 14 nånting innan så då blir det runt den 14 som äp blir sen får ju resultatet tala för sig självt. Vi får se!

Ha en fin kväll och helg!

Kram
  • Pusheen

En väninna berättade att hon väntar sitt andra barn. Bara ni förstår hur jag känner just nu.

Jätteglad för hennes skull verkligen men det känns alltid lite extra i hjärtat..

Stackars henne.. Hon bävade för att berätta för mig då hon vet hur svårt vi har det.

Hon sa även att min berättelse har fått henne att öppna ögonen och att man inte ska ta något för givet. Gulligt av henne..

• Pusheen
    Cina84 skrev 2016-02-06 19:24:04 följande:

Kram <3. Vet exakt hur du känner, fick samma besked av en vän förra helgen.. Jag hade precis börjat tänka positiva tankar från förra försöket så kom det som en våg över en.. Även om man är glad för deras skull så smärtar det så :(.

Exakt så.

Hon har haft det så att hon bara behövt tänka tanken på att vilja bli gravid så har hon typ blivit det.

Ja ja.. Hela världen kan ju inte stanna upp bara för att det är jobbet för en annan.

Nu får vi bara ta oss samman och kämpa tills vi också är där!!!

Tur att hon berättade nu när jag är inne i en behandling. Lättare att tänka att jag kanske också är det snart.

Hade varit mycket värre att få veta efter en misslyckad behandling.

Haha! Kom att tänka på synen av oss sittandes i ett väntrum med en skitstor hatt
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-02-06 21:33:18 följande:

Tror det var samma här för de fick tidigarelägga sitt bröllop några månader..

Absolut, jag jobbar hårt på att tänka positivt men det är tufft.

Jag kom på nu att vi inte går på samma ställe längre.. Tillfälligt strömavbrott i knoppen ;). Hi hi Tänk vad kul vi hade kunnat ha annars och vilken stämningshöjare i väntrummet ;).

Men god dag yxskaft ;-D haha! Jag tänkte inte heller på det!!
  • Pusheen

Var inne på vul.. Konstigt.. Antingen får jag bara några enstaka äggblåsor eller jättemånga! Det var hur många som helst nu. Hon räknade inte ens. Istället för att jag skulle börja med 300 enheter menopur så ska jag ta 112,5 istället. Vill inte bli överstimulerad.

Så att jag inte känt något eller mått dåligt har verkligen inte betytt att det inte har hänt någonting!

Har dessutom åkt på världens jäkla förkylning. Hoppas nu att äggen mognar så det inte blir som förra gången med en himla massa omogna

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö