• Pusheen

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Så! Nu har vi bokat in en första tid hos Nordic IVF 18 januari. Hänger kvar här hos er ändå. Klarar mig ju inte utan er! Skrivit ut och ska skicka in blankett om begäran av journalkopior från RMC.

De tyckte att jag skulle avvakta en vecka och ta nytt gravtest annars så är jag "klar" hos dom och behöver inte kontakta dom mer nu. Känns lite konstigt men ändå bra. Nu får vi börja om på ny kula..

• Pusheen
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-04 13:39:42 följande:

Hur kommer det sig att ni byter klinik? Önskar er all lycka! Och klart du ska vara kvar i gruppen ändå

Vi har gjort våra tre gratisförsök nu vis landstinget. Har aldrig fått något till frysen så våra tre försök försvann snabbt!
  • Pusheen
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-04 18:14:25 följande:

Okej, förstår. Men får man gå kvar på samma klinik om man vill? Och betalar för sig då.

Nej det får man inte. Frågade RMC..
    Kajo skrev 2016-01-04 20:01:16 följande:

Välkommen! Jag går där också nu. Nu har vi ju inte kommit igång men jag hoppas det sker snart! Hur mår du?

Tack :)

Hoppas på bättre lycka där! Hoppas att du kan komma igång snart!

Jag mår ganska ok.. Fått migränen tillbaks. Tyder väl på att hormonerna ställs om. Jag hoppas bara att jag blir av med allt snart så kroppen kan återgå till normalt så vi får börja ny behandling sen.
    Cina84 skrev 2016-01-04 20:12:06 följande:

Klart du ska hänga kvar! Du är ju en i gänget ;).

Mensen kom idag så imorgon blir det till att åka ner till Malmö igen en sväng och kolla läget. Tänkte lite att det kanske hade tagit sig men inte.. Det positiva är dock att den inte blev något speciellt försenad så då kanske det blir fet i ostim. cykel ändå. Jag ska berätta för doktorn om mina cyklar så får jag se.

Åå vad kul! Då är du snart igång! Håller tummarna! Lycka till :)

Ja, haha.. Visst ska vi sällskap även i den gruppen!
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-01-05 19:22:02 följande:

Då har jag varit på och kollat upp mig. Allt ser jättefint ut, inget alls som skulle kunna störa vad hon kunde se. Det vi kunde prova var att köra på en antibiotikados ifall det kan finnas någon liten bakterie som stör så det ska jag göra med början idag. Vi väntar en cykel med att göra fet, hon berättade att om man låter kroppen få hämta sig efter hormonerna någon cykel extra så ökar chansen ännu litegrann att det ska gå vägen. Det blir i ostim ändå. Jag räknande efter hur det sett ut de senaste månaderna och det är ju faktiskt regelbundna, plus att denna cykel skötte sig och det tyckte hon med att vi ska göra. Jag fällde en tår under besöket( igen..) i samband med att jag betonade att vi gjort fyra försök utan resultat. Hon tröstade mig lite med att om vi hade gjort det naturligt så är det inget konstigt att det tar ett år och det är i ganska många försök. Det kändes lite bättre då. Visst det måste ju gå fortare för oss i och med att vi kan garantera att proceduren faktiskt äger rum. Tiden får utvisa när det går vägen. Det var min uppdatering :).

Kram på er

Så himla bra att allt såg bra ut :) Hoppas att antibiotikan gör sitt nu!

Haha, vad gulligt att googla åt mina vägnar.. Jo jag läste också det.. Men nu har blödningen minskat och jag gjorde ett test med testlagrets idag och det visade negativt. Vet inte hur det hade sett ut med ett CB digital men jag hoppas att jag kan lita på dessa testen. Jag testar någon dag till tänkte jag.

RMC ja.. när jag ringde dit så var det precis som att de ville bli av med mig.. Jag var klar hos dem och då skulle jag inte vända mig till dem något mer. Hon hänvisade mig till kk om jag skulle få mer bekymmer. Hon nämnde det avslutande samtal man blev erbjuden med doktorn. Vi väljer att inte gå på det. Vill bara glömma och gå vidare. Oavsett vad de säger så vill vi föröka kämpa lite till.
  • Pusheen
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-07 11:35:00 följande:

Glöm min fråga tidigare. Ska på nytt UL igen på måndag. Äggblåsorna växer fint, men får fortsätta spruta ett tag till

Jag har sprutat i tolv dagar som mest :) Äp på dag 14! Hoppas på fortsatt fin utveckling för dig!
  • Pusheen

Nu känns allt piss! På väg till jobbet första dagen efter sjukskrivningen.. Många kommer fråga hur det har gått.. Ska jag sägs att jsg har fått missfall? Jag har fått MISSFALL!! Plötsligt slog det mig! Vill inte vara ett offer men alla kommer se mig som ett. Jag som tänkte att jag tagit allt så bra.. Nu kom verkligheten ikapp på något sätt. Fatta hur nära vi var!

Jag känner mig säkert bättre sen när jag kommit igång under dagen.. Tankarna flög iväg nu i bilen. Tur att vi har tid redan nästa måndag på nya kliniken.

Ha en bra dag alla!

Kram

• Pusheen
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-11 11:02:47 följande:

Hej vänner! Allt gick bra idag på vårt andra ultraljud. Ska ta menopur en dag till, för att några nya blåsor förhoppningsvis ska hinna mogna de också. Men äggplock blir det på torsdag!

Härligt! Då hoppas vi på en bra skörd på torsdag :)
  • Pusheen
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-16 14:00:53 följande:

JAG RUVAR!!
    Ett litet hjälteägg hade klarat sig och är nu isatt. Oavsett hur det går så känns det som en seger! Tack till alla som hållit tummarna, ni kan ju gärna fortsätta månaden ut om ni vill

Jättestort grattis till ruvningen! 
    (trodde jag redan hade skrivit det men det hade jag ju inte)
  • Pusheen

Måste bara berätta.. Vi var på vårt första möte på Nordic IVF igår. Vi kände oss så positiva när vi lämnade kliniken. De var supertrevliga. Vi var där i närmare två timmar!
    Dr gick igenom vår journal från rmc och la upp en ny behandlingsplan tillsammans med oss. Vi hade möjligheten till önskemål och egna invändningar. Det sjuka är att hon pratade om min påhittade pco! Enligt henne så har jag INTE pco. Jag uppfyller inte kriterierna för det. Rmc har utgått ifrån att jag har det endast baserat på hur mina äggstockar ser ut. Hon ansåg inte heller att jag har endometrios! Endon är väl kanske ändå lite svår att upptäcka men rmc bedömde att jag hade det pga något som de också såg på min ena äggstock. Nya doktorn såg inte det så enligt henne är vi "bara" ofrivilligt barnlösa. Så sjukt.. så mycket att ta in.. mådde nästan illa efter besöket för det var så mycket att ta in. Om detta nu stämmer så kan jag tycka att rmc har orsakat mig så sjukt mycket lidande i onödan. Jag har verkligen mått skitdåligt av alla nya besked därifrån! Trott att det varit så mycket fel på mig!
    Med tanke på ett de började på så pass svag dos med hormoner på mig pga att de var rädda att jag skulle svara starkt som en "pcoare" och att jag INTE svarade som en som har pco så borde de ju tänkt att jag inte har pco?? Andra försöket mesade de också med hormonet med samma dåliga resultat.
    Känner mig besviken på rmc men samtidigt tacksam att vi vet det vi vet idag och att vi lättare kan gå vidare nu med andra behandlingar så det är ju inte för intet med mina behandlingar på rmc.
    Det doktorn tänkte på och fokuserade på var att jag fick ut så många omogna ägg förra försöket så nu la hon upp benhandlingen på ett speciellt sätt för att optimera mognaden. 
    Ska först ta en spruta som heter Elonva som ger blåsorna en rejäl kickstart och som håller i sig en vecka sen blir det Menopur och Orgalutran och sist Lutinus (som jag bara hört äckelpäckel om :)). Fick även välja korta eller långa protokollet så det blir korta denna gången. Mådde ju så sjukt dåligt av nässprayen plus att dr tyckte att jag inte skulle gå igenom det en gång till om jag inte måste. Hon ansåg att jag har lika bra chanser på kort men blir det inte bra så kan jag ju alltid återgå till långt. Vi kan även köra igång direkt vid nästa mens! Det blir om ca två veckor :) Ska bara leta rätt på lite blodprovsresultat som de måste ha innan vi kör igång men det hoppas jag kunna hitta inom två veckor.
    Nu känner jag mig positiv igen :)

Kram till er som orkat läsa igenom min roman :D

• Pusheen

Ja just det.. skulle ta nåt som heter Suprefact i samband med ägglossningssprutan som ytterligare skulle puscha på mognaden.. mycket nytt.. hänger knappt med själv! Var tvungen att ringa och fråga vad det var för något :)

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö