• Pusheen

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Cina84 skrev 2015-11-18 20:23:29 följande:

Låter som en bra plan ;). Undvik bara att få för mycket så du sommar och börjar snarka ;)Jag kan bara hålla med! Båda mina plock har de varit lugna och fina mot en och gjort vad de kan för att det ska ha känts bra.

Håller tummarna för imorgon :).

Haha, ingen risk med benen i vädret ;)

Har du gått veta hur det gått för era odlingar?
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-11-19 17:04:07 följande:

Ha ha, ja säg inte det. Ett tag tyckte jag att jag var väldigt nära att somna.. ;).

Jo det har nog gått bra, har inte ringt dit och hört utan tänker att jag väntar till lördag.

Ah.. Lördag var det ja. Jag hade också väntat. Fortsätter att hålla tummarna!
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-11-21 14:05:26 följande:

Då vart jag ruvare igen :D, av ett skolexemplar också sa embryologen. Det blev ett till frysen så det får jag vara nöjd över. Nu börjar nästa fas.. Ruvartidens..Igen.. Fjärde gången gillt hoppas jag!

Kram på er alla

Åh vad kul! Grattis! Det var ju superbra att få ett till frysen.

Håller tummarna nu att detta blir sista ruvningen för denna gång för er! <3
  • Pusheen
    Kajo skrev 2015-11-23 06:34:34 följande:

Testade för 1 h sen och det va negativt. Är så jävla trött på detta. Ska ringa rmc senare och diskutera nästa steg.

Fan vad trist Kajo <3

Jag är så ledsen för din skull. Får kanske bli en antibiotikakur innan nästa försök då?

KRAM
  • Pusheen

En fråga till er som gjort långt protokoll.. Blödningen man får efter man börjat med nässprayen.. Ska man ringa in och säga att man fått mens eller spelar det ingen roll?

• Pusheen
    Regnbågsdröm skrev 2015-11-23 18:12:45 följande:

Du behöver inte ringa!

Vi ringde dock och frågade eftersom det stod att man skulle få den mellan typ dag 8 och 14.. Och jag fick dag 7 (något sånt vad det, inte exakt säker på dagar, men en dag "för tidigt" fick jag) men det var heller igen fara. Men tanken är inte att man ska behöva ringa Däremot om blödningen INTE kommer så ska du kontakta dem!

Tack snälla för hjälpen! Precis det svar jag hoppades på att få :)
    regnbagsbarn skrev 2015-11-23 18:17:27 följande:

Nu ruvar jag gör första gången i mitt liv! :)

Så tråkigt att det inte gick vägen för dig Kajo :(

Grattis! Håller tummarna!!
    Kajo skrev 2015-11-23 21:03:30 följande:

Tack för era tankar!!! Det hjälper. Har haft en tuff dag. Jag provade att ringa rmc tre gånger, sen gav jag upp tills mamma ringde mig och sa att rmc ringer upp dig! Min mamma asså! Hon förtjänar att bli mormor:)

Har även pratat med ivf nordic, där en läkare ringde upp mig ikväll kl 19.15! Det lutar åt en livmoderspolning den 7/12 och sen antibiotika. Sen blir det nytt plock i januari på ivf nordic. Jag behöver en nytändning någon annanstans.

Förstår dig Kajo... hoppas så att spolningen hjälper dig. Något nytt måste ju till känns det som. Måste testa ngt nytt som du säger.

Kram igen <3
  • Pusheen
    Mella79 skrev 2015-11-23 21:24:47 följande:

Jag avbröt behandlingen den 12 nov har ännu inte fått någon blödning och jag kollar ägglossning varje dag ! Inget har hänt ! Vi har börjat kolla på äggdonation utomlands trots att vi har ett försök kvar hos rmc ! Men med tanke på hur våra två försök hat gått har jag inga förhoppningar ! Äggen blev befruktade men efter dag 2 skiter det sig ! Jag har fått avbryta två gånger också ! Orken är slut och jag är hemma från jobb tom ! Hur orkar man fortsätta ????

Jag hade ringt in och kollat vad RMC säger.. Fast jag har för mig att cykeln kan bli lite rubbad av ivf..

Är du sjukskriven? Jag var hemma idag från jobbet.. Haft migrän typ sen jag började med nässprayen.. Skitsegt. Klarar knappt av jobbet. Har tagit jättemycket migränmedicin.. Har fått telefontid med en doktor på RMC imorgon så jag ska prata om det och se vad hon säger.
  • Pusheen
    Regnbågsdröm skrev 2015-11-25 06:32:30 följande:

Tack! Håller tummar för att du också får starta igång vid nästa blödning. När väntas den? Kör du också långt protokoll?

Jag börjar spraya 10 december, då kör jag 3 ggr dagligen. Sen är tanken att jag ska börja ned sprutorna 31 december (samma dag börja spraya 2 ggr dagligen istället) Men tror att det där kan vara lite olika från person till person faktiskt. För läst innan att vissa bara sprayar två ggr om dagen redan från början.

Jag har samma plan som du typ fast jag är mitt uppe i den! Började spraya den 12:e nov tre ggr/dag och ska börja med sprutor den 2:e dec och då går jag ner till två ggr/dag med sprayen.

Hoppas ni mår bättre än jag. Sjukskrivit mig hela veckan pga migrän. Har haft ont i huvudet sen jag började med sprayen!
  • Pusheen
    Kajo skrev 2015-11-26 11:18:20 följande:

Jag har en skitdag, skitvecka. Här ligger jag i soffan 1år senare från ivf-starten och är en av dem som inte lyckats bli gravid. Är så jävla ledsen på allt just nu! Den enda fråga dom dyker upp i mitt huvud hela tiden är "När?". Kommer det någonsin gå? Usch, jag ligger på botten just nu.

Kram! Jag har också snart hållt på i ett år. Är det inte lite konstigt att ingen av oss här i tråden har blivit gravid? Vem ska bli först liksom?

Så tröstlöst att hålla på med detta. Man hade ingen susning om vad man skulle bli tvungen att genomlida när man började denna resa. Det är bara att bryta ihop och komma igen. Förr eller senare är vi gravida!

Kram
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö