• Pusheen

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Cina84 skrev 2015-09-16 17:40:45 följande:

He he thats me ;). Ja men visst, se bara till att drömma gott då så du håller dig underhållen ;).

Jag hade inte tänkt att testa men så hittade jag två stickor hemma så jag gjorde det ändå. Testade i lördags och då fick jag inget utslag, glömde göra det i söndags så gjorde det i måndags på em och då fick jag utslag. Så jag har antagligen haft äl mån el tis. Om nu mot förmodan mannens granbar är seglivade så kaaaaaanske vi har en liiiten chans..(troligtvis inte) Kul att jag fick äl som vanligt i alla fall :).

Ibland slår kroppen till och bara funkar. Så skönt! Hoppas några av dem är riktiga överlevare! En liten chans är ju ändå en chans :)

Lite nollställd idag.. Tänker att allt jag känner är pga crinonen. Inte för att det finns något levande där nere. Ja ja..

Det blir som det blir.

Den gången jag fick utomkveds kände jag ingenting. Var i vecka 10 när jag blev opererad. Fast i efterhand så vet jag att jag varit skittrött och lite svullen om magen och doftkänslig. Alla gånger är ju ändå inte lika..

Slut på analys ;)

Önskar att man bara kunde stänga av tankarna lite!(och spola fram tiden)
  • Pusheen

Hur går det Kajo? Sex dagar kvar till TD.. Kan du hålla dig? :) Hoppas du mår bra!

Väntan är totalt olidlig.. Snacka om tortyr! Ena dagen har jag hopp och andra dagen känns allt hopplöst. Idag har jag haft en bra dag och kunnat tänka positivt.

Kram

• Pusheen
    Cina84 skrev 2015-09-17 21:55:42 följande:

Idag har det varit en jobbig dag :(. Inget speciellt har hänt men tankarna har farit runt i huvudet..ni vet hur det är.. Så jag hade verkligen behövt den där knappen idag. Håller tummarna för er <3

Va fasen, missade ditt inlägg..

Förstår dig. Jag hade en sån dag häromdagen.. Så less på allt och bitter över all otur hela tiden. Fattar inte hur det kunde sluta så jävla illa för mig.. En äggledare kort, endometrios, pco.. Fan vad orättvist.

Jag har också en skitdag idag. Sur och tvär och trött på allt och alla.

Bitter över situationen. Tänk på alla som inte behöver gå igenom detta. De fattar inte hur bra de har det.

Ledsen att jag inte kunde skriva något mer peppande.. Står still i min sura hjärna idag.

Bara att hoppas på att det blir en bättre dag imorgon..

Stor styrkerkam till er!
  • Pusheen
    Kajo skrev 2015-09-19 09:26:45 följande:

Jag testade nu på morgonen och det va som väntat negativt. Jag har ett test kvar och gör det på testdagen. Jag kände det på mig, men blev ändå väldigt ledsen. Har inte hämtat mig än. Det kommer aldrig gå detta :(

Åh, Kajo <3 Förstår att det känns riktigt surt.. Men du, allt hopp är inte ute. Hoppas att det vänder till TD.

Till slut får alla sin bebis, som sköterskan sa som du berättade om. Eller hur!

Svårt, jag kommer kanske också vara helt tröstlös om lite mer än en vecka..

Är bortrest till min syster och hennes familj i helgen. Leker med hennes barn.. Skönt att vara sysselsatt och tiden går fort så jag slipper tänka sönder mig på allt. Jag känner ingenting nu och jag vet inte om det är bra eller dåligt. Skönt att inte ha några misslyckanden att jämföra med. Kommer säkert bli värre om det blir en nästa gång.

Kram på er!
  • Pusheen
    Kajo skrev 2015-09-19 09:26:45 följande:

Jag testade nu på morgonen och det va som väntat negativt. Jag har ett test kvar och gör det på testdagen. Jag kände det på mig, men blev ändå väldigt ledsen. Har inte hämtat mig än. Det kommer aldrig gå detta :(

Lycka till imorgon <3

Hoppas så innerligt att minuset har vänt till ett plus!

STOR kram!
  • Pusheen
    Kajo skrev 2015-09-23 07:15:37 följande:

Usch! Varför går det inte bra för oss? Jag testade igen och det va väldigt mycket negativt. Ska bli skönt att slippa crinone, ni vill jag bara att mensen kommer! Jag läste om något som heter embryo glue. För mitt stora problem är ju att embryona inte fäster?! Jag ska prata med rmc och se vad dom säger.

Vi får deppa idag och kanske någon dag till, sen är det nya tag! Stor kram till alla!

Jag är så ledsen. Så sjukt jävla orättvist är detta. Varför ska vi ha det så svårt?

Mensvärk från helvetet nu med. Hur mycket ska man behöva utstå? Sååå jobbigt att behöva gå igenom hela behandlingen igen. Varför kunde inte vi få något till frysen? Tur att jag har mina älskade djur som tröstar.. Häst, katter, höns :)

Kram
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-09-23 20:41:36 följande:

Kram till er båda! Varför kunde det inte få vara er tur :(.

Pusheen bara gråt och deppa som kajo säger. Sen kommer du ta nya tag!

Djur gör mer än man tror! De bara finns där för en. Jag har inga för tillfället men har haft. Är ev inne på att skaffa hund men ansvaret och tiden det kräver håller oss lite tillbaka.

Kram igen på er <3

Förresten, Embryo glue, vad är det?

Tack Cina.. Bryta ihop och komma igen. Jag och min tupp Åke sörjer tillsammans.. Han ruggar och jag är barnlös ;)

Skämt åsido..

Ja; vad är embryo glue.. Har aldrig hört talas om det. Klart det är som det låter men det borde ju användas hela tiden då kan man tycka. De kan ju ta sönder lite av äggskalet med så att det lättare ska fästa men har läst att det inte är bevisat att det hjälper så bra ändå.

Har du kvar något i frysen Kajo?
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-09-25 17:09:25 följande:

Var det mensen som kom? Eller var det en mellanblödning? Tänkte på att den kom så tidigt?

Kram kram

Det var min önsketanke! Tyvärr så var det mensen med full styrka :(

Exakt två veckor efter äp..

Tack för att du fråga iaf <3

Kram
  • Pusheen
    Regnbågsdröm skrev 2015-09-27 07:17:58 följande:

Hej alla! Funderar på att hoppa in lite i den här gruppen, om det känns okej?

Vilket steg ligger ni andra på nu?

Jag är just nu på "vänta för att få börja om"-steget. Jättejobbigt. Skulle ha satt tillbaka ett ägg i måndags, men på väg till Malmö så ringer de och säger att inget av de tre befruktade ägg som vi hade hade klarat sig. Gjorde så jävla ont. Nu försöker man liksom bryta ihop och komma igen. Men det är svårt. Och troligtvis långt kvar tills vi får börja om igen...

Hej och välkommen! :)

Det hände samma för mig i vårt första försök. De ringde några timmar innan vi skulle dit och sa att det inte blev något. Tungt.. Och tungt att det räknas som ett försök.

I vårt andra försök som vi gjorde nu så blev det bara ett embryo som klarade sig och det fick vi tillbaks men nu har jag min mens tyvärr så det tog sig inte.

Väntar på att få besked på hur vi går vidare med försök nr tre.

Jävligt surt att inte ha något i frysen att försöka med. Mår så dåligt av hormonsprutorna.

Ja ja.. Jag hoppas på att vi får försöka igen vid nästa mens. Min mens är också snart slut. Så det är bara att vänta på nästa.

Denna eviga väntan..
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö