• Pusheen

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Cina84 skrev 2015-10-30 21:10:55 följande:

Upptäckte att jag inte hade något gravtest hemma så jag fick köra ner till byn och köpa... Har en känsla av att det skiter sig :(. Tanken att "varför skulle det gå vägen nu" är väldigt stark..

Visst, det är olika men jag fick ju mens trots proggisarna!

Åh så spännande!!!!

Positiva tankar nu! Tror som sagt att jag kommer få gratta dig imorgon ;)

Hör av dig direkt!

Kram!
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-10-31 10:00:20 följande:

Det var negativt..skit också! Bara till att på det igen och köra på. Frågan är om vi får köra på denna mens som kommer eller vi måste vänta till nästa mens. Har du koll på det Kajo?

Men nej :( :(

Många kramar.. <3

Så kände jag när jag fick min mens med. På att direkt igen!

Kram kram..
  • Pusheen
    Mella79 skrev 2015-11-03 16:43:37 följande:

Jag har tagit synarela för behandling av endometrios ! Mina ägg har dålig kvalité de blir befruktade men efter två dagar slutar delningen och läkaren trodde att endometriosen kan ha påverkat detta! Detta har hänt två gånger och jag har nästan gett upp hoppet ! Det är så jobbigt att ändå vara positiv inför varje besök!

Det låter jättejobbigt om endometriosen kan påverka på det viset :(

Jag har ju också endometrios upptäckte de vid förra försöket. Fick trots det tillbaks ett embryo och det var det enda som klarade sig.

Nu är vi också inne på vårt tredje försök och jag ska testa långt protokoll denna gången så allt är lite nytt för mig. Ska börja med Synarelan den 12:e!

Styrkekramar <3
  • Pusheen

Så många ni är som är igång nu! Kul!

På torsdag ska jag börja med synarela. Får se hur jag kommer att må.

Mår skit av de andra hormonerna, har provat puregon och gonal f.. Får migrän varje dag och får nästan sjukskriva mig en hel vecka.

• Pusheen
    regnbagsbarn skrev 2015-11-08 08:52:39 följande:

Du kör alltså det långa protokollet? Ja, dessa hormoner är inte att leka med men vad gör en inte för att lyckas! Hoppas du mår bättre denna gång och slipper migrän! Har du kört kort protokoll tidigare?

Tack! Har gjort kort protokoll två gånger tidigare och mått skit varje gång.. Mest med migränen.
    Cina84 skrev 2015-11-08 16:44:12 följande:

Jodå, ja tycker nog att jag mår rätt bra. Känner mig lite ängslig eller orolig men vet inte om det beror på menopuren eller om det bara mitt vanliga nojande. Jag ser till att hålla mig sysselsatt för att inte känna av det.

Jaha, visste inte att det var tomt i frysen nu för er..

Hoppas nu att den kan fyllas upp igen <3

Man får vara glad för det man får har jag lärt mig! ;)
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-11-08 21:07:44 följande:

Jepps det är det... Fick ut 3 blastocyster vilket jag tyckte inte var så dåligt. Tack fina du <3. Det hoppas kag med! hoppas jag kan få någon mer denna gång men är tacksam för det jag får.

Snart är du igång med! :) :)

Känns skönt att snart kunna göra något fysiskt! :)

Jag önskar verkligen att jag också kan få lite bättre utdelning denna gången. Hade varit så skönt att ha något i frysen då det ju är tredje och sista gratisförsöket... Men som sagt.. Jag blir glad om jag ens kommer till återföring!

När ska du in på vul?
  • Pusheen
    regnbagsbarn skrev 2015-11-10 08:58:33 följande:

Då är vi tre stycken på ul idag! Vi är på väg nu! Hoppas vi alla får positiva besked!

Oj, förlåt! Glömde dig <3

Hoppas allt gått bra!
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-11-10 09:13:10 följande:

Tack :). Jag överlevde morgontrafiken med nöd och näppe.. ;). Fy tusan alltså!

Hoppas nu allt ser bra ut.

Helt sjuk trafik på morgonen! Jag får köra mycket tidigare än jag brukat när jag ska till Malmö. Det kan ju vara så sjukt mycket trafik!

Skönt att allt såg bra ut! Heja!
    regnbagsbarn skrev 2015-11-10 19:15:56 följande:

Ingen fara Pusheen :) skönt att det gick bra för dig Cina84!!

För mig såg det sådär ut. Har haft låg dos Gonal (125), vilket inte verkar vara tillräckligt så det blir högre dos (150) och nytt ul på fredag. Han sa att den ena äggstocken inte kommit igång alls, vilket den behöver ha gjort till på fredag om vi inte ska behöva avbryta. Jag känner mig ganska nere, som att det är kört redan. Min sambo upplevde inte alls att det lät så negativt som jag kände så förhoppningsvis blir det bra till slut. Det värsta för mig är den känslomässiga berg-och dalbanan... upp som en sol, ner som en pannkaka....

Kram <3

Vet exakt hur det känns. Jag har blivit besviken varenda gång jag har varit där. Det har aldrig vuxit till sig som det borde och sen hittade de endometrios en gång. Varenda gång har jag kommit ut med gråten i halsen så kram till dig, jag vet så väl!

Kan fortfarande hända mycket grejer.. Hoppas att höjningen gör sitt!
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö