• Sessan 83 K

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

solstråle: va kul grattis till så många ägg!

Libra och Mirabell= TUSEN TACK FÖR ERT STÖD IGÅR NATT :)

Idag har jag pratat med rmc och vi flyttar bara allt en dag, skönt att slippa avbryta! Och nu har jag en ny menopur som hade pulver i flaskan....

KRAM

• Sessan 83 K

Hej en lite dum fråga... men brukar ni få rikligt med flytningar efter några dagar med menopur?

• Sessan 83 K

Tack libra, ja jag har för mig att det var så men ville ändå dubbelkolla...har bara sprutat i 3 dagar...inte så mycket flytningar ännu men hoppas på MASSOR!!!!!

• Sessan 83 K

Hej lite snabb uppdatering av vår resa såhär långt 2014....

Äggplocket gick som vanligt smärtfritt.... och resulterade i hela 12 fina ägg-trots min endometrios!!!!!!

Vi grät, Dr fällde en tår och skk jublade!!!!

men sen kom min rädsla.... 12 ägg då måste det vara av sämre kvalité - men DR sa att så måste det inte vara.

Dagen efter ringer embryologen och säger att 8 har blivit FINT befruktade och såg väldigt starka och fina ut, såpass bra att de inte ville ge oss något återföringsdatum... utan vill helst kolla en extra dag.

dagen efter ringer embryologen igen och säger att äggen ser fortsatt starka och fina ut, så vi bestämmer att det blir återföring dag 5 med blastocyst!!!

VI ÄR LIKA ÖVERLYCKLIGA SOM RÄDDA!!!!!

• Sessan 83 K

Libra, hoppfull75, pärla84,cornelia95 Ett stort tack till er alla- det värmer {#emotions_dlg.flower}

pärla och Cornelia, då ses vi kanske imorgon! Vi ska vara där vid kl 11.00 :) Om vi nu kommer dit, vi bor ca 2tim och 30 minuter från Malmö... inte roligt att köra i så mycket snö och blåst :( Men vad gör man inte för sin balstocyst :)

ps. Hoppfull, nej det är precis samma som de 4 andra gångerna!? så det är verkligen ett spel för hur det ska gå från gång till gång.

• Sessan 83 K

Hoppfull75. Jag har alltid fått ta blodprov innan behandling för att vara extra säkra på att jag var tillräckligt nereglerad :) så det känns bara skönt.

sen en sak som skrämmer mig mycket....

När DR träffade oss efter ET  så säger den ordagrant såhär: Detta ägget är av så god kvalité så detta ska ge dig en graviditet!

Jag menar hur vågar den ens bara säga så????!!! Ja, visst hoppas man på det och lite till... men när en läkare säger så? hur hade ni tolkat det?

kram och trevlig helg på er alla!

• Sessan 83 K

Mjeg76 Jag har alltid tagit blodprov innan start med hormoner alla 6 gånger! Så för mig är det väldigt vanligt

• Sessan 83 K

Havsglimt.... finner inga ordHjärta men hoppas på att ni har ett guldägg kvar och att ni verkligen lyckas!

• Sessan 83 K

Nu behöver jag er hjälp... jag har pratat med RMC men blev inte mkt klokare av det.

Jag ska börja äta Progynon första blödningsdag, inför ett FET. Men jag blir så förvirrad då jag kollar på kartan.... den blå breda linjen där det ligger 7 tabtetter är väl "sockerpiller" så jag ska väl bara strunta i dem? och direkt gå vidare på ny karta???? SKK jag pratade med visste inget om just dessa tabletter så hon ville inte svara på den frågan, och det står inget i inehållsförteckningen heller?! snälla ni som har ätit dessa, vill ni skriva hur ni gjort!

• Sessan 83 K

Danisen och pärla- grattis till era plus.... men det gör ganska ont att läsa lite om hur ni mår osv... detta är trots allt en tråd för oss som kämpar mot ett plus. Så det vore gulligt om ni kanske kunde skriva lite mer privata mail och konvensationer till varanda?

Jag hoppas ni inte tar illa vid er av detta!!!! klart vi vill följa er hur det går med era magar men ta det liiite lugnare här på forumet.

kram

• Sessan 83 K

Pärla och Denisen: tack för att ni tog mitt inlägg så bra{#emotions_dlg.flower} och tack Libra för länken så pärla och Denisen kan byta erfarenheter där inne :) Och givetvis så hoppas vi andra brudar på att också kunna få hänga i tråden " vi gravida från RMC" inom en snar framtid!!!

kram till er alla!

• Sessan 83 K

Hej har också precis börjat med tabletter inför vårt första FET. En fråga till er andra.... har ni fått kortison eller trombyl utskrivet från någon av läkarna på RMC???? för att fösröka förbättra chansen till att bli gravida och fått embryot till att fästa?

• Sessan 83 K

Strandhem: Tack för ditt svar, jag tror jag ska fråga om kortison- har ett sjukt bra immunförsvär, är ALDRIG sjuk och har både PCO och endometrios. efter att försökt  X antal gånger  men aldrig ens fått plus på stickan....så vill jag "prova något nytt" kram

• Sessan 83 K

jaha var var nyss inne på vårt 7 försök..... MEN  där fick vi avbryta pga slemhinnan hade blivit allt för tjock och grumlig.....

SÅ HEJ..... IVF NR 8....... ;(

• Sessan 83 K

Libra: ja hon förklarade att slemhinnan växt för fort och att den då inte hunnit med att bilda tre lager.... och att den ist blivit grumlig. Ja så kan det vara... Börjar bli ganska van vid motgångarna nu- jag och som så många andra här inne i tråden

kram

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö