• Libra1

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Tany: Ni får ha en underbar semester. :)

Sessan: Lycka till imorgon. :)

Har varit på RMC och tagit ett nytt blodprov idag. Hoppas hcg har gått ner. Vill så gärna planera in en ny IVF idag. Sen blir det paus för min del. Har t om raderat FL-appen i mobilen. Behöver verkligen en bebispaus helt och hållet. :)

• Libra1
    Sessan 83 K skrev 2012-12-11 11:40:51 följande:
    TheMrs81: Tack, Ja vi hade också kunnat ta vårt blodprov i Växjö, men jag väljer att åka ner till RMC i stället:)
    Annanax: Vi ska dit imorgon Onsdag!!! wihiii va spännande :) Då får du lycka till imorgon du också!
    Libra: Jag beundrar dig att du är så stark!

En liten fråga till er som efter att ni gjort blodprovet på förmiddagen.... Är det svårt att komma fram till sköterskorna på telefon när man väl ska ringa och fråga om testet på eftermiddagen? Jag menar man är ju sjukt NERVÖS och förväntansfull.... Så att sitta i telefonkö i en 30 minuter eller " det är så många som ringer så vi får be dig lägga på " Känner man ju att man inte riktigt har tid eller ro till att vänta;)
    Tack! Jag försöker. :)

Ringde precis. Det dumma är kanske att ringa prick 13. Idag ringde jag lite över och där var 4 före mig. (ca 15 min kö) Förra veckan bara 1 före mig. En gång kom jag fram först eftersom jag ringde prick 13. Så lite olika. Beror lite på vilken dag det är. Måndagar är värst.

Mitt hcg är nere på 0 nu så nu kan vi gå vidare. Puh! Men fick tyvärr ingen plan idag då jag inte var upplagd i systemet. Får snällt vänta till nästa vecka och ringa igen. Drygt. Men skriver in mig i listan då.
  • Libra1
    Maybe skrev 2012-12-11 15:20:22 följande:
    Jag har lite molande mensvärk och illamående.
    Inatt (jobbade) hade jag mer skarp smärta och bara på vänster sida. Såååå rädd för utomkvedes nu :(  
    Maybe: Jag var också rädd för utomkvedes då mitt hcg var för lågt. Men när jag ringde gynakuten i lördags så berättade en sköterska för mig att man tidigast märker det i 6:e veckan. Då har man också fått plus på gravstickan, även om hcg oftast är lite lägre än normalt.

Mensvärk är vanligt i graviditeten. Håller tummarna för ett plus. :)
  • Libra1
    Hoppfull2013 skrev 2012-12-11 14:28:14 följande:
    Libra: Är så ledsen för din skull... Hoppas att du snart får veta hur och nästa försök kommer att bli! Det är skönast att veta även om det är tråkiga nyheter, så man slipper gå och vänta... Du ska veta att du har varit ett jättebra stöd för mig, allt du skrivit här och i din blogg! Hoppas du kan njuta av julen nu så du kan komma igen med nya krafter till våren!
    Tack!!! :)

Vad kul att jag har kunnat vara ett stöd. Kommer fortsätta skriva sen i bloggen när vi drar igång igen. Blir någon gång i februari. Kommer även uppdatera listan här när jag vet datum så ni vet när jag kommer tillbaka.

Jag kikar in ibland och hejar på er såklart. Glad
  • Libra1
    Maybe skrev 2012-12-11 18:11:44 följande:

Så jag kan få positivt på testdagen på tisdag och sen en månad senare upptäcker de att det är utomkvedes?
    Oftast är hcg avvikande om det är utomkvedes. Då följer de upp dig tills de fått rätt på varför.
  • Libra1

Annanax: Grattis till de 2. :) Sessan: Åh nej vad ledsen jag blev för er skull. Kan man inte få igång mensen på något sätt? Har läst om andra som gjort så. Hoppas ni får göra ett nytt försök snart. Så kanske vi kan följas åt igen. Många kramar

• Libra1
    Maybe skrev 2012-12-13 15:14:02 följande:

Vid mitt första ET så gjorde läkaren ett snabbt vul direkt efter insättningen för att kolla så att embryot satt rätt.
    Vid andra ET hade jag en annan läkare och han gjorde inget vul, vi frågade men han sa nej.

Varför fick vi det vid första och inte andra?   Det kan såklart inte ni veta men jag undrar om ni andra fått vid alla ET?  

Denna gången kollade läkaren så embryot var på rätt plats efter ET. Vi kunde själva se det på skärmen. Men det är ju ingen garanti för att det stannar där tyvärr. Mer att de ser så att de fått in det rätt och inte hamnat utanför. De kollar ju också så att det inte finns kvar i det där instrumentet de använder. Själva embryot är ju bara ca 1 mm.

På första ET har jag inget minne av att de kollade med VUL. Men de verkar ha fått nya maskiner sedan då. Läkarna verkar också göra lite olika. Jag hade Britt nu sist och jag tyckte hon var jättebra. Hon förklarade och pratade med en.
  • Libra1

Vad kul att ni diskuterar läkarna. Vi hade Krzysztof första gången. Ingen humor alls. Men så är det väl med duktiga specialläkare. Han är i alla fall jätteduktig och gjorde så att vi lyckades på första försöket. Andra gången hade vi Britt. Hon kändes lite tryggare då man kunde diskutera saker. Träffade Krzysztof ute en gång. Jag var gravid då och det kändes lite mäktigt att sitta och äta middag i närheten av någon som hjälpt en bli med barn. :)

• Libra1
    Maybe skrev 2012-12-15 15:08:18 följande:
    Idag på jobbet kände jag hur det rann plötsligt. Gick på toa och det såg ut som att all Crinone kom på pappret! Det va lite brunt i crinonet och jag har mensvärk. Antar att det är kört denna gången.  Gick tidigare från jobbet och har varit allmänt gråtmild enda sen i morse :(    

Förra gången hade jag så också. Men det var bara när mensen egentligen skulle kommit. Brunt är ingen fara. Håller tummarna.
  • Libra1

Maybe: Grattis! Vad roligt. :) Bor du i Malmö och inte ska gå privat är det bra att kontakta mvc direkt. De har lite kö. Men be att få en tid efter vul. :) Vilken mvc går ni andra på i Malmö? Jag jobbar extra denna veckan så har inte kunnat ringa och få ett nytt datum för IVF. Men på fredag...

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö