• Netz

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Hej alla!

Det här med FK är ett stressmoment jaghelst skulle slippa men så är det. Chefen beter sig lite konstigt.... Vi hade p-möte igår o jag råka säga nått. Hon reagerade med att säga att jag inte skulle låta tjurig och att hon kände sig påhoppad... Jag fråga mina kollegor senare ifall jag lät sur men det tyckte hon inte... Helt sjukt! Hon hade blivit förvarnad att många på jobbet hade saker att gnälla över efter semester o strul med att det fattades personal så många av oss har fått slita som djur... Men jag fick skiten tydligen men jag bryr mig inte. Efter mötet spela hon som ingenting hade hänt! Hatar sånt.

I helgen jobbar jag min fjärde helg i rad pga personalbrist o det börjar kännas i ryggen efter ett pass... Försöker vila o ta bad o mannen ger lite lätt massage:) Så jag hoppas att jag håller tills HP går igenom.... Ska ringa veckan innan jag tänkt gå hem (alltså nästa vecka) till FK och se hur långt dom har kommit med min ansökan. Hoppas på att dom är klara.

Nån mer som har problem med näsblod? Jag får det mellan 1-3ggr per  dag:( Annars allt lugnt och plutten där innen leker på:)

Nu kom det ett sånt där långt igen... Sorry

Kram på er alla!

• Netz
    Jmelb: Jag missa det där med begravning o stöttning.... Men jag vet hur det är o sätta alla andra före sig själv tyvärr... Hoppas du får tid att varva ner snart. Inte bra att stressa:(

längtar74: Låter kul med yoga men känner att det inte är nått för mig... Här har vi inte börjat föräldrakurs än... Första gången blev inställd för de som skulle prata o ge information om diverse saker kunde inte så jag får den infon på onsdag då jag ska träffa BM igen....

Sitter o laddar inför förhoppningsvis sista helgen med jobb och att vi flyttar nästa helg... Och efter det jobbar man förhoppningsvis bara en vecka till:) Va tiden går snabbt nu!

Kramar o klappar till er alla fina!
  • Netz

Har nyligen bestämt mig för att testa vattengympa på fredag:) Ska bli intressant.

Har även tid hos BM nu på onsdag för att mäta magen och lämna urinprov. Tror det är blodprov med om jag inte minns fel. Får även infon som vi skulle ha fått på föräldrakursen som inte blev av senast...

Nästa helg är det flyttdags o vi lever verkligen i kartonger nu... Hoppas bara på att det ska gå smidigt och att det inte kommer att strula allt för mycket. Efter det är det förhoppningsvis bara en vecka kvar att jobba:)

Hoppas allt är bra med era magar!

Kram på er alla! 

• Netz
    Jmelb: Va kul att man kan se hår på UL:) Även bra att allt såg ut som det skulle o allt var som det ska:)
    Själv var jag hos BM och mätte mage, stick i fingret för blodsockret som såg bra ut o järnvärdet är på g upp men sakta så de tabletterna får jag fortsätta med ett tag till... Ska på UL den 17de då vi ska se vad det är för nått för nu spricker min man snart av nyfikenhet hahha 

Namn har vi diskuterat men hållt oss lugna. Mannen ringde hem igår från jobbet bara för att komma med förslag hihi Han är gullig han. Har mer koll vilken vecka man är i med. 

idamarie: Profylax fick jag lite info om när jag var hos BM. Hon tyckte det kunde vara bra inför BF. Men jag har hört att det är dyrt... Har du hittat en bra kurs o hur har det funkat med andningen?

Flytten blir av på måndag för att det strula lite för de som bor innan oss.... Ganska skönt ändå för nu börjar jag bli trött i bäckenet o plutten ligger långt ner o framåt för att jävlas:P Men idag ska jag pröva på vattengympa:) Ska bli riktigt intressant tycker jag. Sen blir det att packa lite till.

Kram på er! 
  • Netz
    längtar74: Vattengympan var kul:) Man blev verkligen lätt i vattnet men blev lite klen när man steg upp sen. Avslappningen i slutet var så skön så jag höll på att somna med såndana där långa,smala skumgummi pinnar som man hade i knäveck o nacke o bara flöt. Men helt värt det. Ska nog gå nästa vecka med för plutten flyttade sig lite uppåt istället för att trycka sig neråt o framåt så det var skönt:)

Jmelb: Går vattengympa som friskvård tro?  Vad kostar profylaxkursen?
  • Netz
    Poussin: Du ligger inte så långt efter mig så du o jag kommer väl att vara kvar sist på den här linjen antar jag när alla får fullt upp med sina småttingar när dom kommer:)
    Jag bor i Linköping men får titta runt lite om man ska gå på profylax eller något annat. Ja visst känner man sig som bly i kroppen när man kliver upp ur vattnet men plutten fatta vinken att hen inte skulle ligga så långt ner o trycka rumpan (som jag tror det är) utåt så jag får ont i musklerna o magen... 

Jag hoppas med flytten går smidigt:) Vi har lite vänner som är snälla att ställa upp med bärhjälp:) Förra flytten hade vi folk som lova men ingen dök upp så mannen o jag fick bära allt själva så nu närjag inte kan/får bära så är all hjälp tacksamt mottaget:)

Nä nu är det sängdags så man orkar med helgen o sen flytten på måndag. Nästa vecka jobbar jag onsdag,torsdag,fredag o måndag sen hoppas jag att jag får gå hem:) Ska bli skönt för nu börjar det kännas i kroppen...

Kram på er alla! 
  • Netz

Jag har gått på vattengympa en gång o tyckte det var jättekul:) Men jag behövde åka hem o sova en stund efter för det tog musten ur mig. Plus att man blir hungrig:p Om ni går på vattengympa så ta med en flaska med vatten så ni får i er vätska, kan behövas.

Här är vi helt tömda på energi efter flytten igår... Men har sovit såå gott förutom att man var uppe två ggr för att kissa o att fötterna gör ont.. Massor att plocka med men det går nog att få ordning på:)

Idag ska jag ringa FK o se om jag får beviljad HP så håll tummarna.

Kram på er alla!

• Netz

Jaha då var man färdigflyttad för den här gången men har inte plockat färdigt än... Kroppen sa ifrån med att det knaka till på vänster baksida... Antar att det var lite foglossning men med lite vila o ett varmt bad kändes det lite bättre:)

Ringde idag om HP men den har inte kommit längre än senast:( Vet heller inte hur mycket inkost jag kommer att ha om jag skulle gå hem för har inte beslutet tagits eller avslagits så tycker dom att man ska ta av mammadagarna.... Det vill man ju inte...

Annars är allt fina fisken här:) Nya hemmet känns bra o det är livat i magen:)

Kram på er alla!

• Netz

Hej alla!

Nu är äntligen beslutet taget om min HP! Det blev godkänt from 12 sep:)

Flytten tog ut sin rätt i onsdags... Blev super förkyld o det håller i sig men är lite bättre idag.
    Har fått ordning på det mesta men har lite tavlor m.m att få upp o saker som ska in i skåp.

Blir nog ingen profylax för oss. Får satsa på lustgas o epudral;) Vattengympa blev det inte denna vecka men får satsa på det nästa vecka.

Vet heller inte hur många mammadagar jag ska ta ut... har tänkt ta ut måndag-fredag o mannen lördag-söndag så vi får ihop det ekonomiskt... Sen får vi se om vi drar ner på dagarna.

Alla får ha det så gott!

• Netz
    längtar74: Kan helt klart rekomendera vattengympa:) Ska på mitt andra pass idag. Har återhämtat mig skapligt efter förkylningen, är forfarande täpp men det kan ju bero på graviditeten för nässpray hjälper direkt:)
    Skönt att den lilla krabaten har lagt sig till rätta:) Hoppas du får det trevligt i Sthlm  o passa på att njut av mammakramarna.

Ska på UL på måndag:) Ska bli intressant:) Ska även se om vi ser om det är en han eller hon där inne.
    Har även gått på HP men nu har jobbet räknat fel på min årsinkomst... Varför ska det krångla så förbannat?

Hoppas alla får en trevlig helg! Här regnar det för tillfället men hoppas det är lite uppehåll i helgen.

Kram på er alla!
Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?