• Netz

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

idamarie: Jag jobbar som personlig assistent och har två vårdtagare som det är måna lyft på per dag... Börjar kännas rejält nu när man har båda två på en dag... Låter jobbigt det där med knät o nerven som sitter i kläm. Hoppas det blir bättre snart.

Har även fått ont i ryggslutet men ska till BM imorgon så vi får se vad dom säger. Stödstrumprna gör livet lite bättre när man svullnar. Jag blir så öm annars.

Jmelb: Visste inte att det fanns stödstrumpor som går ända upp... Men det är ju kul att du hittade några som var snygga för det har dom som sagt inte på apoteket...

Ha det gott allihop!
  • Netz
    Jmelb: Jag fråga optikern när jag skaffa nya glasögon i början av graviditeten om hur synen påverkas. Han sa att den kan bli lite sämre men brukar ställas tillbaka efter födseln. Jag hoppas han har rätt för glasögon är inte så billiga o jag vill inte skaffa nya på ett bra tag då jag redan har ett per nya...

Annars helt okey såhär inne i v26+1:) Känner av fogarna lite men inte så jag kan sluta jobba. Vill att chefen ska börja jobba så jag kan börja tjata om att pappren ska in till fk så jag får havandeskapspenning i september.

Halva lägenheten i lådor bara resten kvar... Och sen blir det mycket med flytten den 3e om de innan inte kan flytta förens då.... Skulle vilja ha en hel helg men icke...

Hoppas alla har det bra i värmen och den kvava luften. Håller själv på att svettas som en gris när man ska göra nått...

Kram på er alla!!!
  • Netz
    Poussin: Usch så läskigt det lät men är jätteglad över att lillpyret mår bra:)

pölsan: Ja visst ser man fram emot att göra i ordning i det nya hemmet men inte själva flytten..
    Men allt blir bra i slutändan:)

Vaknar varje gång jag ska vända mig och har ofta mardrömmar om folk som man har brutit med av olika anledningar. Vaknar ca 1 gång per natt oftast ca en halvtimme innan klockan ringer... för att gå på toa...
    Eller ca 1-2 timmar efter att man har somnat...

Själv har jag sovit som bäst när mannen inte är hemma hahaha skumt kanske men tycker det är så skönt att ha hela sängen för mig själv:P

Jag vet att man ska försöka ta det lungt och allt det där men den här helgen har jag fått ta på mig extra arbete på jobbet pga personalbrist... Bra att jobba ihop timmar tills man ska flytta men tyvärr blir det att man jobbar tre helger i rad istället. Jag ska ligga på telefonen på måndag så chefen får iväg papprena till fk nån gång... Börjar bli nervös att dom kommer avslå för att det kommer in så sent...

Ha det gott alla!

Kram Netz
  • Netz

Vet inte vad det är med min dator för det där inlägget blev konstigt... Har inte tryckt på nått som jag inte ska:P

• Netz
    Jmelb: Ajdå låter inte alls skönt... Hoppas det läker snabbt. Tror inte att bäbisen har fått brännmärke. Hoppas o tror att dom är väl skyddade där inne:)
  • Netz

Hej allihopa!

Jag ska försöka ta det lugnt men det är lite svårt ibland när man är van att hålla igång...
    Har ju typ bara 4 veckor kvar att jobba förhoppningsvis om allt går som det ska. Var nere på kontoret o prata med chefen igår så jag hoppas dom tar tag i det idag när hon som ska fylla i års inkomst med mera för föräldrapenningen o havandeskaps penningen är tillbaka.

Senast jag tittade om jag hade gått upp så hade jag gått upp 6kg sedan jag skrev in mig hos BM men 15kg sedan vi börja med ivfTungan ute Har inget mot de kilona för jag var rätt liten när vi började med det här:)

Alla får ha en superbra vecka med söta drömmar .

Kram på er

• Netz

Jag kan säga att jag bara längtar så in i bomben till ledigheten från jobbet. Kommer inte att bli tråkigt på nått sätt. Idag har jag skällt på min chef o tjutit floder för att hon inte har skött min ansökan om HP ordentligt. Hon fick min ansökan tidigt i juni för att hon skulle skriva ett utlåtande om varför jag inte kan omplaceras så hon kunde fylla i det som hon visste hur de andra före mig har skrivit (tex hur många kg och hur många lyft det blir på en dag plus inkomst m.m) och sen lämna det samtidigt INNAN hennes semester. När min kollega som ska gå hem ca 2 v efter mig var på kontoret idag så ligger fortfarande hennes på chefens bord. Mitt papper är puts väck! Åker då ner till FK då jag får veta att dom inte har fåttt papprena från chefen! Jag sitter på FK o vet inte om jag blir beviljad HP. Tjuter floder för att jag inte kan hejda min panik o hormoner på helspänn... Får sitta på FK o skriva om min ansökan om HP o känna stressen komma för att jag börjar jobba 13,30.(klockan var då ca 13) Slutar med att när jag har skrivit det och är på g till jobbet så ringer jag o sjukar mig ikväll o imorgon. Jobbade mellan 13,30-15 men fick sen gå hem.,. Vad tycker ni om situationen? Överreagerar jag? Vet inte om det är hormonerna eller mitt eget humör just nu men jag är så arg att jag tjuter så fort jag tänker på det....

Sorry för mina långa inlägg men min chef kan kyssa mig där bak för tillfället.

• Netz

Förlåt om jag reagerade hårt igår men det är inte första gången hon strular o inte håller koll på saker. Jag var mest panikslaggen o förbannad för att hon var så sent ute fast man själv var ute i god tid.... Blev så trött på hela situationen så jag är hemma idag men tänker ge mig ut i skogen o se om man hittar nån svamp för att skingra tankarna lite. Håller tummarna stenhårt att FK jobbar snabbt med det här nu...

Motion: Har egentligen inte hållt på så mycket med motion men kan nog tänka mig att komma igång efter graviditeten sen:) Men vet inte om jag ger mig på thriatlon... Men kanske Zumba eller nått annat. Mycket promenader räknar jag med i allafall:) 

• Netz

Tyvärr inga svampar... Men får ge mig ut sen när man har tid o se igen.  Är på bättre humör nu i alla fall o tack för er förståelse. Hoppas bara att allt rättar till sig så man kan gå hem o veta att man får pengar med

• Netz

Jag har tyckt om att att baka med mera men har tappat lite pga den kommande flytten och strul med HP-ansökan men kommer nog att ta upp det sen när man är ledig. Men man känner att man växer fort nu och att folk märker det mer o mer också.

vet inte hur vi gör med barnrum än heller. Kanske sätter spjälsängen i vårat rum i början med men det återstår att se:)

Kram på er alla!

Susanba BF  15 okt Jmelb BF 11 okt Pölsan BF 18 okt Netz BF 11   Nov
Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?