• Netz

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Grattis Jmelb till en fin bild på RUL:) Och idamarie hoppas det går bra för dig med:)

Jag har putmage men det är inte många som har sagt något. Kanske rädda att säga nått fel om man nu inte skulle vara gravid:p

Hoppas alla har det bra i den växande värmen. Fina dagar som har varit ett tag nu:)

• Netz

Va kul att ni börjar känna av era små där inne i magen. Själv är jag 15+6 idag och tror inte jag har känt något... Där emot så har jag en seg mage som inte vill fungera som den ska så man blir öm i magen istället:( Någon som har bra förslag? Har prövat päron o kiwis...

Är väldigt nästäpp och känsliga blodkärl i näsan som tydligen är vanligt vid graviditet men för övrigt ingenting.

Alla får ha en trevlig helg men en annan ska jobba lite:)

Kram på er!

• Netz
    Caspianne: Jo jag vet att det ska vara bra med Katrinplommon. Har bara inte riktigt kommit mig för att köpa det... Har börjat komma igång med magen med kiwi och pro viva, päron:) Fick även rådet färsk ananas.
    Äter inte heller järntabletter så jag vet inte varför min mage protesterar. Kul att du har fått se "räkan" lite extra och att allt ser bra ut. SÅKLART! det var lillen/lillan som du kände. BM har inte alltid rätt. Vissa saker känner man innan om man känner sin kropp.

längtar74: Ja slemhinnorna och tandköttet är inte kul just nu:( Blodblandat snor eller näsblod kommer utan förvarning...
    Jag har diverse allergier men blev avrådd att ta mina allergitabletter för det kunde vara skadligt för fostret. De enda som dom tyckte jag kunde äta var Tavegyl. Max 2st per dag men jag tar 1 för jag blir så trött på dom. Hjälper heller inte så mycket ändå för mig så jag vet inte vad det är.

Har inte köpt men tittat på bäbiskläder:) Är bara v 16+1 så man vågar inte riktigt...
    Köpt ett par mammalinnen o har ett par mammabyxor.

Har fått ont i fötterna och ryggen. Inte så bra när man jobbar som personlig assistent o man går och lyfter en hel del... Måste nog köpa ett par rejäla och bra skor....

Oj va långt det blev men hoppas alla mår bra för övrigt.

Kram på er alla!
    Netz
  • Netz

Jag har börjat skriva i papper om havandeskapspenning eftersom jag har tungt arbete som assistent så jag hoppas att FK och chefen går med på det. I så fall går jag hem den 11/9:) Som det lät på chefen ska det inte vara några problem men en av mina kollegor som också är gravid (2veckor efter beräknad men ska snittas så nästan samtidigt) Har typ blivit hintad  om att bli omplacerad:( Vi får se hur det blir...

Har ej gett mig in i barnvagnsjungeln än. Har ett par mammabyxor o ett par mjukbyxor som jag kan ha men måste snart köpa mer kläder som man får plats i för nu börjar magen synas:)

längtar74: Lycka till på måndag! Det ser nog bra ut.

Är lite slut i kroppen efter att ha gått blodomloppet här i lkpg igår. Nya skor och jobbat mellan 7-16 också men det gick. Tur att man är ledig ett par dagar nu innan jobbet är igång igen så man hinner komma igen kroppsligt. Längtar till semestern redan.

Magen har fixat till sig med hjälp av kiwi o en hel del pro viva o päron haha.

Försöker få en lägenhet på bottenplan men det verkar svårt att få pga kösystemet:(

Hoppas alla har haft en bra vecka o får en supertrevlig helg fast det regnar idag.

• Netz
    Odessa: RUL är rutin ultraljud:) Jag har gjort KUB-test o det var 1/4940

Poussin:Välkommen o stort Grattis till ett äntligen lyckat IVF. En annan har gjort två och där också två äggutplockningar...
    Jobbigt men helt värt det när man väl lyckas:)

Själv gick jag in i 17+ idag:) Fick höra av min ena svägerska att jag är i "lönfettstadiet" men jag själv tycker att det är en kula... Tyvärr är hon BM så hon vet väl vad hon snackar om:p

Hoppas hoppas att veckorna går fort så jag får se pyret igen den 18/6:)
  • Netz
    Jmelb: Ååå så kul för dig att du känner sparkar:)

längtar74:Grattis till lyckat RUL! Spelar det någon roll egentligen vad det är för kön? Jag säger att bara det lilla livet är hel så får det vara vilket som helst:) Bara jobbigt att vänta 2 hela veckor innan man själv ska på RUL...

Sover en hel del nu. Somnar snabbt och sover länge o tungt. Vaknar jättehungrig :P Så det blir att äta ganska ofta för att slippa känna sig hungrig...
  • Netz
    längtar74: Härligt med lite puffande:) Å att din man kände det oxå.

Själv har jag (tror jag) känt lite bubbel i magen:) Har reagerat lite när jag ser mig i spegeln att jag är rätt så stor för att ha kommit nästan halvvägs o att jag har massor av blodkärl som  syns på nästan hela magen o brösten... Inte så snyggt men vad kan man göra åt det...

Kvitter: !nget roligt med halsbrännan. Hoppas det ger med sig.

Kram till er alla!
  • Netz
    idamarie: Usch då! Tur att det inte var nått med den lille/lilla utan växtvärk. Kanske nått men står ut med när man har ett mirakel i magen?:)

Odessa: Kul att du har fått se det lilla livet där inne:) Hejar på er!

Varit ledig idag så det blev att köpa sig lite kläder o bra att ha som nya bh:ar linnen och ett par mamma shorts:)
    Såå sköna mammakläderna är!
  • Netz

Räknar ner till måndag då det är dags för RUL:) Vill så gärna se så allt står rätt till där inne. Jobbarkompisen som är två veckor efter mig men med tredje barnet har känt sin lilla ett bra tag nu... Blir lite orolig fast jag vet att det kan dröja innan man känner något... Håller tummarna  att det ska se bra ut:) Mannen längtar nästan mer än jag efter att se pyret:)

• Netz

Hej!
    RUL igår gick jättebra! Allt såg ut som det skulle o hjärtat slog:) Moderkakan sitter i framvägg därav att jag inte har känt nått:( Men huvudsaken är att pyret mår bra. Håller sig lugn:) Men jag fick ingen bild:( Hon som gjorde ul sa att hen var så stor så hon kunde inte mäta från huvud till stuss... Fattar ingenting.. Fick ni bild när ni gjorde UL i v 20?

susanba: Vad står AMH värde för? Hoppas att din väninna motbevisar läkarna:) Håller tummarna för ALLA som kämpar med  att bli gravida. Livet är bra orättvist ibland:(

Inget kul med sjukskrivningen. Ska du vara det tills det är dags?

Hoppas alla mår bra för övrigt. Själv ska jag jobba tor-söndag sen tar jag tre veckor semester innan sista rycket. Börjar med att fira med mannen att vi har varit gifta ett år:) Har lämnat in om havadeskapspenning o ledighetsansökan till chefen så nu är det bara att hoppas på att hon inte tappar bort papprena.

Kram till er alla

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?