• Jmelb

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Bara för att jag hade den där hemska drömmen i fredags natt så tror jag att jag har börjat att känna ett litet liv i magen som inte ville att jag skulle vara orolig.. Vilken konstig känsla det är, men helt underbart.. försökte förklara för min man, men det var jättesvårt.. Jag råkade säga att det kändes som en fisbubbla i magen, så nu kallar min man vår bebis för lillfisen.. inte så kul för den kanske Glad.

En vecka kvar till RUL och jag längtar sååå. Det är himla skönt att det endast är 3 arbetsdagar denna veckan.
    Hoppas eran helg har varit bra och liksom jag fick njuta av lite vårsol.

• Jmelb

caspianne: lycka till på RUL i morgon.. vad spännande!
    Jag har en massa tjejnamn på lager.. ända sedan vi började planera barn (för 4år sedan) så har jag en post-it lapp med namn i min almanacka på jobbet. Har lixom haft den som en målbild för att ha kvar hoppet.. och med åren har det bara blivit fler o fler namn Glad
    Så här delar jag med mig av min lista:
    Hilma, alva, Malva, Alma, selma, Tora, Vera, Vega, Tyra, Ester, Ella, Svea, Judith, Agnes, Freja, Torun

Liam, Elias, Kasper, Elliot, Axel, William, Vilgot, Valter, Melker, Alvin, Melvin, Benjamin, Isak.

• Jmelb

Åhh vad roligt med surpriseresa. Och stort grattis i förskott och precis som du säger, imorgon på RUL får du en fin present. Ha en superbra födelsedag.

• Jmelb

pölsan: min vän som är gravid har haft jättemycket problem med huvudvärk.. Hon brukar ha migrän i vanliga fall och det förstärktes pga hormoner nu när hon blev gravid. Vill minnas att hon sa att det blev bättre med järntabletter.. Hur ligger ditt ferritinvärde?

• Jmelb

Intressant det där med embryo vid IVF om det blir tjej eller kille. 5 av mina vänner som blivit gravida med IVF/ICSI har fått en liten tjej. Jag trodde först att det var en liten tjej i min mage men jag börjar nästan tro att det är en liten kille. Ska bli spännande att se vad det blir. Men det är bara så långt kvar till oktober :) Pölsan: hoppas att huvudvärken snart släpper, förstår att det är knäckande att gå runt att ha ont.

• Jmelb

Igår var jag äntligen på RUL och fick träffa lill-fisen igen Glad Helt otroligt vad dom utvecklas fort.. längtar så till v32 när jag ska få träffa den igen.. magen är svår att dölja nu så jag passar på att sätta på mig riktigt tajta tröjor så ALLA ska se.. så skönt att äntligen försöka njuta lite av det..
    Insåg igår att vi är 5 st på vår gata som ska ha barn aug-okt, så det ska bli riktigt skoj. Visserligen är det andra barnet för de andra, men kul ändå.

jag lägger in en bild, men då den låg och gömde sig lite så var det inte så lätt att få till en bra bild, men man ser iaf huvudet och magen och en arm som den har vid pannan. precis som sin mamma när hon sover.Glad
    Vi fick inte veta könet.. visserligen visste vi inte riktigt om vi ville veta, men då den låg neråt med benen så var det svårt att se överhuvudtaget..

• Jmelb

Det är väldigt olika från län till län, men första inskrivningen så satt vi och endast och pratade om alkohol och kostvanor m.m och vid andra besöket tog vi en massa prover och en gynundersökning. men vi hade 2 tillfällen a´30 min. så har ni blivit inbokade på en timme så kommer ni troligtvis ta prover idag med. jag är nu i v20 och jag har fortfarande inte lyssnat på hjärtljud ännu. så det verkar inte vara någon standardrutin i sverige, så det skiljer nog oxo.
    Lycka till hos din BM.

• Jmelb

Visst är det skönt med mammajeans?? Jag vågade inte köpa förtidigt men när jag väl gjorde det så ångrade jag att jag inte gjort det tidigare då de var så himla skönt :)

• Jmelb

Var även iväg i lördags för att börja gräva mig in i barnvagnsträsket.. Verkar inte bli en lätt match :)

• Jmelb

ja, barnvagn är verkligen en djungel.. jag är mest kräsen när det gäller höjden på vagnarna då jag är 1,77 cm och min man 1,89 cm.. Visst att de flesta vagnar har teleskop handtag så att det går att justera, men jag vill inte få för låg liggdel så att man måste belasta ryggen varje gång man plockar upp och ner i vagnen.

Jag har precis börjat titta, men de vagnar jag tittat på är Emmaljunga, brio happy och Brio go. Alla verkar vara bra och jag skulle kunna tänka mig allihopa.. dock finns det ju självklart nackdelar med allt, men mycket positivt oxo

Emmaljunga verkar vara bra och stabila vagnar men jag tycker den känns väldigt stor och tung. Brio go verkar ok, dock skeptisk till vinterväder och terräng då framhjulen är små och dessutom kändes den lite plastig. Brio happy verkar precis som emmaljunga fungera på liknande sett fast något mindre.

Men jag har ju insett att inte nog med att man ska välja märke/modell, man ska även ta ställning till om man ska ha en kombi vagn eller duo.

Vad har ni för något kvitter eller ni andra som har syskon till era andra små mirakler i magen? Vad föredrar du? Som tur var behöver vi inte bestämma oss förrän efter sommaren så det blir väl att sluta gå och titta på hur andra inrett sina trädgårdar nu och spana på barnvagnar... som tur var ska vi på dop i helgen med många småbarnsföräldrar så jag tror jag ska börja min undersökning där Glad

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?