• Jmelb

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
    BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??

• Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?
  • Jmelb

Självklart får du vara med GladVälkommen!

Hur mår du nu?? jag ska på vul 1/3..

Själv mår jag sådär... magen har börjat spöka rejält.. det sägs ju att man kan bli förstoppad under graviditet, men jag har det precis tvärtom.. känner mig nästan magsjuk.. och har ont i magen. 

• Jmelb

volvofru: stort grattis.. vi alla får hålla tummarna för att det kommer att gå hela vägen den här gången.. 

• Jmelb

jag vet inte om jag är 5+3 eller 5+4.. graviditetsuträknarna säger olika :)
    jag är också väldigt trött.. magen gjorde lite uppror förra veckan men nu känns det lite bättre. jag slutade ta progesteronet 2 dagar före TD, så nu äter jag oxo bara folsyra.
    Då magen inte längre är svullen så kan jag oxo använda mina smaljeans Glad

jag har tagit 2 tester till bara för att se att den är kvar.. förut kunde jag glädjas åt att jag "bara" lyckats bli gravid och fått ett pluss, men då min svägerska kom och sa att hon var i v.13, så är jag nu livrädd för att få missfall.. Min hjärna tänker att "lika svårt som vi haft att bli gravida, lika lätt kan jag få missfall".. så min man tycker att jag är lite väl nojig just nu..

Stor alla hjärtans kram till er

• Jmelb

haha.. jag kanske skulle kunna utse mig till expert inom området: "olycklig i onödan". Kanske ska ta och bli lite mer positiv kanske Glad

Har ni berättat för era föräldrar/familj ännu

• Jmelb

Jag känner mig allmänt trött.. kanske mest på grund av att tankeverksamheten kring denna ev. graviditet tar mkt utrymme.

Igår fick jag munsår och petade på som vanligt min salva.. (har typ munsår vartannat år eller så) och sen läste jag på nätet att man INTE ska använda salvan, så nu har jag slutat med den och har fått världens utbrott.. som tur var hittade jag på nätet att detta är väldigt vanligt när man blir gravid och hormonerna spökar, så jag får väl se det som något positivt, fast det inte känns så nu.. min underläpp ser ut som angelina jolie :)

Jag har tänkt att jag ska börja träna smått nästa vecka.. lyckades ju köpa nya träningskläder och skor efter jul som jag ännu inte haft jättestor glädje av.  vill helst ta det lugnt, men samtidigt känner jag att jag blir ganska deprimerad av att inte träna.

Vad bra med en lista, jag fyller på genast

KVITTER:
    ÄP 18/1
    TD 8/2
    VUL  24/2
    BF ca 9/10

Jmelb:
    ÄP 20/1
    TD 7/2
    VUL  1/3
    BF ca 11/10

• Jmelb

intressant.. Då känner vi nog alla likadant.. jag är så trött i huvudet då jag tänker på detta konstant och man söker bekräftelse genom att känna efter hela tiden.. Vill bara ha varit på VUL så kanske man kan koppla av lite mer iaf.

KVITTER: ÄP 18/1 TD 8/2 VUL  24/2 BF ca 9/10
    Jmelb, 33 år: ÄP 20/1 TD 7/2 VUL  1/3 BF ca 11/10
    Caspianne, 39 år: ET 25/1 TD 10/2 VUL 3/3
    Odessa, 32 år, ÄP 18/1 FET 25/1 TD 7/2 VUL 20/2

• Jmelb

Jag bor i linköping.
    Har börjat  blivit lite nojig, för typ alla runt omkring mig är magsjuka eller har influensan och jag VILL INTE bli sjuk.. vet visserligen att magsjuka inte har någon påverkan, men influensa med hög feber är väl inte så bra, eller??
    Men man kan ju inte låsa in sig hemma heller för att  undvika alla man känner..
    ska dok lyxa till kvällen med att se ljust o fräscht! ha en trevlig kväll ni alla andra också 

• Jmelb

Fick en chock idag när jag var på toaletten och tittade i badrumsspegeln. Jag har normalt ganska små bröst. Men de har växt explosionsartat. De kommer avslöja mig!!

• Jmelb

Tar ni alltså fortfarande progesteron?? Jag fick bara lutinustabletter i 14 dagar och sen har jag inte fått fler. Jag tycker att det är så konstigt att det skiljer så.

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?