• Jmelb

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Hej hej..
    jag går också och väntar på RUL i v.20.. bara 18 dagar kvar..
    Jag känner mig inte direkt gravid men min mage har börjat puta lite så folk ser nu och frågar om jag är gravid.. men de säger att jag egentligen itne har en gravidmage men då jag normalt är ganska smal så syns det nu att det putar lite under tröjan..

jag blir lätt illamående om jag sitter mycket.. känns som om det trycker mot magen.
    jag hade önskat precis som du Kvitter att man skulle känna lite mer i magen för att få bevis på att det är något där, men jag känner inget.. Kan vara så att jag har känt något men jag har inte direkt kunnat koppla det till bebisen.. har några vänner som kände redan i v.16 och jag går in iv18 nu och hade önskat att jag var en av dom..

Ska ni ta reda på könet? vi kanske redan har diskuterat detta (eller så var det i en annan tråd Glad) Vi ändrar oss från dag till dag.. så nu vet jag inte hur vi ska göra längre.. men som sagt vi har ju 18 dagar på oss att bestämma oss.

• Jmelb

caspianne:: hehe jag hade en känsla av att vi har diskuterat det, men när man skriver i flera trådar är det svårt och veta vad man sagt vart Glad

vi har nu gjort det officiellt att vi är gravida, även om vi sagt till andra att inte prata så mycket om det då vi helst vill berätta nyheten själva och att våra vänner inte ska få höra ryktesvägen. Min chef fick reda på det ganska tidigt då jag mådde så dåligt och hade mycket uppdrag som jag var tvungen att göra som jag inte hann med. jag har varit ganska öppen med vår situation så många vet att vi genomgått flera IVF behandlingar och då jag arbetar på en liten arbetsplats så visste även min chef om att jag skulle iväg på behandling..och han var mån om att allt skulle gå bra.. var så himla skönt att kunna säga det tidigt och ha en chef som uppriktigt blev jätteglad för vår skull att det lyckats..

Min mage putar lite så de som känner mig misstänkter direkt att jag är gravid, eftersom jag är 33 år nyligen gift och har köpt hus och vanligtvis väldigt smal med platt mage.. så det kanske inte konstigt att de börjar misstänka lite när magen nu börjat puta.
    /maria

• Jmelb

odessa: stort grattis. Hoppas att allt kommer att gå bra den här gången. ska hålla alla tummar och tår för er skull.
    Välkommen tillbaka. kram

• Jmelb

Netz: grattis till lyckat VUL/KUB..  det ser ut som om ni får en långbent bebis om kroppen+huvud knappt är 7 cm och benen är 9 cm.. Flört

• Jmelb

Netz: så du har blivit inbokad på föräldrakurs? Min BM sa att hon inte kunde boka in ännu för att de skulle göra om systemet i linköping till hösten.. Att man får välja om man ville gå med dom som bor i samma område eller om man vill gå med dom som ska ha barn ungefär samtidigt.. Fick du välja?

Nu ska jag inte träffa min BM förrän vid midsommar. Jag kanske får svar då, eller jag kanske ska ringa henne och fråga?
    Vem vet vi kanske hamnar i samma grupp du och jag netz?

• Jmelb

Netz: skillnaden måste vara att du går på storken och jag på kvinnohälsan. Det är därför vi får olika information. Det kanske bara är kvinnohälsan som ändrat sina rutiner för föräldragrupp..

• Jmelb

kvitter: vilken fin mage du har. Lycka till på UL idag.

Netz: jag vet ännu inte vart vi kommer gå på föräldrakurs? antar att jag får svar nr jag träffar BM vid midsommar.

• Jmelb

åhh vad härligt.. jag vill oxo se att min lilla parvel mår bra i magen och att den lever gott därinne.

Jag känner fortfarande inte mycket men jag hade ont vid sidan igår. det kom som små knivhugg.. vet inte om det var tarmarna eller om det är ligamenten som töjer på sig? Var först orolig att det var blindtarmen för det kändes typ precis där den sitter..

jag tycker själv att min mage har blivit större, men när jag var och tränade igår så tyckte jag att folk skulle se att jag var gravid och därför förstå varför jag ibland tar det lite lugnt på passet och blir lätt anfådd, men när jag jämförde min mage med de andra så var det inte så stor skillnad så det var nog ingen som fattade att jag var gravid utan de tänkte nog bara att jag var en otränad tjej med dålig kondis Glad
    Ska lägga upp en bild när jag kommer hem från jobbet.

• Jmelb

Drömde inatt att jag var på RUL och det inte fanns någon bebis och när jag vaknade i morse upplevde jag det som om min putande mage är borta och den var alldeles mjuk.. Nu är det första gången som jag på riktigt blivit orolig för det lilla knytet i magen.. Att man måste oroa sig, varför kan man inte bara vara glad och lugn och utgå ifrån att allt går bra.? Jag bara önska att jag kunde få känna att det är något där. Är ju ändå 18+0 idag...

• Jmelb

Killnamn tycker jag är så svårt. Om det blir en tjej vill jag hon ska heta Hilma ( efter gammelfarmor) men det vill INTE min man. Om det blir en kille vill min man att han ska heta Frej, men det går inte hem hos mig. Känns som om vi Aldrig kommer överrens. :) men vi har ju 5 mån på oss.

Susanba: din stackare, du har det inte lätt. Esther tycker jag är jättefint. Det heter min väns lilla 1-åring.

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?