• Anonym

Pansexuell? Vad fan är det?

Har läst i ett par trådar om folk som är pansexuella. Men vad är det? Är det inte bara ett modernare namn för bisexuell? Kan någon förklara, tack.

• Svar på tråden Pansexuell? Vad fan är det?
  • Anonym
    Nekogirl skrev 2012-09-05 19:16:11 följande:
    Vad är man om man attraheras av killar, tjejer, femboys/ladyboys, transpersoner, shemales, cuntboys, drags osv? Har alltid trott jag var bi, men efter att ha läst denna tråd så börjar jag undra.
    Då är du nog pansexuell.
  • Trust me
    Nekogirl skrev 2012-09-05 19:25:31 följande:
    Dock är det knappt sexuellt attraherad, utan mer att jag vill kyssa, krama, mysa, leva tillsammans med en sådan person. Jag ser sex som en bonus. Jag älskar sex, men känner inget behov av det. När jag ser en attraktiv person, tänker jag "Den personen skulle jag vilja pussa och mysa med". Har försökt tänka sexuellt, men det funkar inte. 

Att tänka på vilka man inte vill ha sex med på det "vanliga" sättet är så heteronormativt. Sluta med det och inse att det handlar om att se till vad man vill och inte vad man inte vill. Vi är alla egentligen pansexuella. Skål
    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Nekogirl
    Trust me skrev 2012-09-06 07:01:54 följande:

Att tänka på vilka man inte vill ha sex med på det "vanliga" sättet är så heteronormativt. Sluta med det och inse att det handlar om att se till vad man vill och inte vad man inte vill. Vi är alla egentligen pansexuella. Skål
    ????!!! Har INTE sagt något av det du nämner i ditt inlägg. läs inlägget igen och försök svara på nytt!!!
  • Anonym (m)
    Tom Araya skrev 2012-04-27 14:50:44 följande:
    Personer som tänder på lite allt möjligt...en blomma kanske!?
    {#emotions_dlg.flower} Drömmer
  • netza
    Trust me skrev 2012-09-06 07:01:54 följande:

Vi är alla egentligen pansexuella. Skål
    Nej, det är vi verkligen inte.
  • miturn1

En person som är pansexuell bryr sig inte om en person är tjej, kille, transexuell mm. de bryr sig om personen inte könet. Jag är transexuell och jag älskar personer för deras personlighet inte vilket kön de har

• trolliz

Jag har alltid vetat att jag inte är straight, men inte VAD jag hör. Bisexuell kändes fel, så sen insåg jag bara att jag är sexuell, vad tusan spelar könet för roll? Jag tänder på det/den jag tänder på och så är det. Men pansexuell har inte heller känts riktigt rätt, både för att folk tycker det är samma som bi, men också för att jag ser skillnad på kön, det gör jag. Kan säkert tända på könsneutrala eller transexuella också, så jo, det viktigaste är personen bakom, men det är mer kärlek då, men det sexuella är det ju stor skillnad.
     Därför har jag börjat insett efter lite lärdom att queer är det som känns bäst att kalla mig själv, om jag nu måste. Antingen att jag är sexuell eller queer. Grejen med mig är lite att jag aldrig vet vad jag gillar nästa dag. Har perioder jag är helt inne på en sak, för att plötsligt vara helt annorlunda. Men egentligen tror jag att jag är rätt ung och inte riktigt hittat mig själv än.
     Tills vidare är jag queer, inte kunnat säga det förr för det flesta uppfattar det som gay, men nu verkar de flesta börjat fatta galoppen. Men folk får tro att jag är straight, eftersom jag lever med en man, men de vet ju inte vad som försiggår inom mig.
     Jag försöker inte bry mig, men har aldrig någonsin känt mig hetero någonstans! 

• Anonym (Tem)

Okej så pan-sexuell är någon som tänder på alla och allt, men vad man kallar de som bara tänder på en person med ett kön? Monogamsexuell?
    Det finns ju monosexuell men de tänder ju på personer av ett och samma kön, kan ju vara flera.

• Nenne666
    Tom Araya skrev 2012-04-27 14:50:44 följande:

Personer som tänder på lite allt möjligt...en blomma kanske!? smile2.gif

Haha. Nu är trött. Men oj och ja... Hue! (För att lägga mig på skämtnivå).
  • Nenne666
    Trust me skrev 2012-04-27 20:42:04 följande:

Det fjärde könet då? Varför begränsa oss alls?
    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
    Har inte läst tråden. Men finns det tal om ett fjärde? Nä nu får jag lägga mig. Vande mig precis vid ett tredje och nu talar du om ett fjärde... Detta funkar inte riktigt för mig .
  • choklad är mitt liv

Pansexuell (adj.) Inte begränsad av personers kön, könsidentitet och andra utövanden i sitt val av sexuell/romantisk partner

Bara för att könet inte spelar roll så betyder det inte att jag inte har standard
Svar på tråden Pansexuell? Vad fan är det?