Pansexuell? Vad fan är det?
Har läst i ett par trådar om folk som är pansexuella. Men vad är det? Är det inte bara ett modernare namn för bisexuell? Kan någon förklara, tack.
Har läst i ett par trådar om folk som är pansexuella. Men vad är det? Är det inte bara ett modernare namn för bisexuell? Kan någon förklara, tack.
En person som är pansexuell bryr sig inte om en person är tjej, kille, transexuell mm. de bryr sig om personen inte könet. Jag är transexuell och jag älskar personer för deras personlighet inte vilket kön de har
Jag har alltid vetat att jag inte är straight, men inte VAD jag hör. Bisexuell kändes fel, så sen insåg jag bara att jag är sexuell, vad tusan spelar könet för roll? Jag tänder på det/den jag tänder på och så är det. Men pansexuell har inte heller känts riktigt rätt, både för att folk tycker det är samma som bi, men också för att jag ser skillnad på kön, det gör jag. Kan säkert tända på könsneutrala eller transexuella också, så jo, det viktigaste är personen bakom, men det är mer kärlek då, men det sexuella är det ju stor skillnad.
Därför har jag börjat insett efter lite lärdom att queer är det som känns bäst att kalla mig själv, om jag nu måste. Antingen att jag är sexuell eller queer. Grejen med mig är lite att jag aldrig vet vad jag gillar nästa dag. Har perioder jag är helt inne på en sak, för att plötsligt vara helt annorlunda. Men egentligen tror jag att jag är rätt ung och inte riktigt hittat mig själv än.
Tills vidare är jag queer, inte kunnat säga det förr för det flesta uppfattar det som gay, men nu verkar de flesta börjat fatta galoppen. Men folk får tro att jag är straight, eftersom jag lever med en man, men de vet ju inte vad som försiggår inom mig.
Jag försöker inte bry mig, men har aldrig någonsin känt mig hetero någonstans!
Okej så pan-sexuell är någon som tänder på alla och allt, men vad man kallar de som bara tänder på en person med ett kön? Monogamsexuell?
Det finns ju monosexuell men de tänder ju på personer av ett och samma kön, kan ju vara flera.
Personer som tänder på lite allt möjligt...en blomma kanske!?
Pansexuell (adj.) Inte begränsad av personers kön, könsidentitet och andra utövanden i sitt val av sexuell/romantisk partner
att vara pansexuel det är att älskla stekpannor