Schna skrev 2012-02-04 20:42:04 följande:
Men "hen" tycker jag är ett bra ord, jag har fått väldigt stor användning av det! Det är ju bara i situationer där könstillhörigheten är oviktig för det man vill berätta, och istället för att skriva "han eller hon". Eller för all del h*n...

Håller med dig. "Hen" son könsligt neutrum fungerar bra om man ska ha flyt i en text där könet är irrelevant eller om en könsmässig bestämning kan styra värderingar av annat i texten. "H*n" är fullständigt oläsligt och visar mer på att könet tydligt undanhålls och att det är något vi ska vara medvetna om.
Pwen skrev 2012-02-04 20:21:05 följande:
Ok, som svar på din fråga. Jag avser det biologiska könet, man i detta fall.
Fan vad du ska krångla till det trots ditt påstående om att du inte gör det. Tss...

Fast det var inte alls riktat till dig för du hade inte uttalat dig om kön på något sätt. Men tack för att du klargjorde att du menade det biologiska könet när du pratade om den metrosexuelle som man.
imperfectskills skrev 2012-02-05 00:29:01 följande:
Det beror faktiskt på vad du menar med kön. Det finns som du kanske vet en skillnad mellan biologiskt kön, socialt kön och mentalt kön.
Det är exakt det här jag vill att man ska definiera när man skriver ett inlägg. Vilken åsikter man har spelar ingen roll men går det inte att förstå vad som menas blir inlägget obegripligt.