Trust me skrev 2012-02-05 21:35:56 följande:
Det är inte de gay, bi etc som har problem. De som har problem är de som fördömer de gay, bi etc. Vilka är då de? Bäst är att börja se på sig själv. Visst du är säkert medveten om en massa saker inom detta område men det finns lika många saker kvar där det ligger fördomar och lurar. Vad gör du om du träffar på en sadist?
En bra poäng. Många som gör det till en grej att stå upp för homosexuellas rättigheter, har samtidigt en mängd fördomar mot andra sexuella minoriteter. Jag kan berätta att när jag var yngre och chattade med tjejzonen (chatkanal till stöd för unga tjejer) och råkade nämna att jag var bi och hade dejtat både tjejer och killar... då fick jag höra att jag nog skulle bestämma mig när jag var äldre! Att bisexualitet inte var en "riktig" läggning, utan bara en fas. Detta från någon som ändå stolt stod upp för homosexuellas rättigheter och skulle vara ett stöd för tjejer med dåligt med självförtroende... Och ja, sen kan man dra det längre, och ta upp sadomasochism, fetisher, promiskuösitet, osv.
Hm... hörs det att jag är bitter på att det görs skillnad på sexualitet och sexualitet? HBT-rörelsen har kommit långt, och visst, jag har ändå mycket att tacka för. Men för mig är inte bisexualitet någon stor grej, och jag känner inte någon stor samhörighet med den s k gaykulturen.