• Snart lycklig

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Angla, det var lite konstigt. Jag fick först mens på dag 23 och sedan hade jag spottings en vecka efter mensens slut, vilket jag aldrig har. När vi startade med Menopur hände ingenting alls förrän den femte stinuleringsdagen, då vi dessutom sänkte till dos 75. Sedan skenade ju en blåsa, trolig cysta mitt i stimuleringsperioden, så det visar kanske på en konstig cykel.

• Snart lycklig

Har egentligen inte råd! Köper inga kläder (ändå inget kul, när man blivit en tjockis), köper inget till hemmet, köper bara det nödvändiga överhuvudtaget. Tagit ett lån för "renovering". Bostadsrätt i stan som köptes "rätt tid" som säkerhet. Reser ibland på min sambos insamlade flygpoäng. Men framförallt har jag ju inte några barn som kostar pengar. Dricker i stort sett ingen alkohol, röker inte, billiga semestrar och ledigheter, inga presenter och julklappar till varandra. Ja, helt enkelt ett ganska tråkigt liv under tiden..... Har ganska bra lön, men höga boende-/garagekostnader. Inta alltid lätt. Håller med, det börjar sina i kassan.

• Snart lycklig

Åh vad bra! När är det dags för insättning i Aten? Jag som inte kan om Ivf varför behöver man så många som 15 ägg? De sätter väl ändå bara in 1 eller 2? Är det för att ha till fler gånger/fler försök? Kram[/quote] Jag behöver så många som möjligt då det statistiskt inte är någon hit att vara 46,5-47,75 år när man samlar embryon för önskad graviditet. Dessutom har jag redan satt in 19 embryon utan ett enda plus, varav 7 med immunsupport. Jag har inte en chans till ett vettigt försök om jag inte har ett antal. Jag har alla odds emot mig. Jag har satt in en blastocyst endast en gång (utan immunsupport). Alla andra ggr 2- eller 3-dagars. Blastocyster ökar chansen. Visst, en del 2- och 3- dagars kan överleva om de kommer till livmodern. I mitt fall verkar inte 2- och 3-dagars vara positivt, då jag alltid stött bort dem (el att de slutat att utv sig). Dr D vill absolut att vi går för blastocyster, som han säger. Då behövs ett större antal, flera kommer att försvinna på vägen. Låt säga att jag får ihop 15-16 i och med sista stimuleringen i januari, kommer antagligen inte alla att klara upptining och definitivt inte till blastocyster. Många kan försvinna.

• Snart lycklig

Tack för lycka till/grattis till förhoppningsvis guldägget. Även om jag idag ramlat ner i "svarta hålet", inte för att det bara blev ett, utan för att det kanske bara var droppen att hamna i känslan att ingenting kommer lyckas, trots att jag kämpar mer än vad jag orkar och har råd med. Det känns om immunmedicinerna hjälper mkt bättre för dem som får missfall efter missfall. Jag är oerhörd glad för er skull att det verkar lovande med immunsupport, tro inget annat. Dock verkar det svårare (jag får i alla fall känslan av det) att lyckas för oss som det är svårt att överhuvudtaget lyckas få ett plus. Det och min ålder ligger som en tung tung börda på mina axlar. Orkar inte ens pressa ut några tårar, de rinner dock lite av sig själv......

• Snart lycklig

Fidelia, beklagar verkligen det tråkiga som hänt i familjen och att det inte blev som ni tänkte er i Grekland. Kan tyvärr inte råda. Förstår om ni vill åka iväg. Jag antar att der är risken för att flyga, alltså eventuell ökad risk för blodproppar som du funderar över. Annars ska det väl inte vara några problem om du tar blodförtunnande. Kanske någon som varit gravid kan råda.

• Snart lycklig

NinaCamilla, vad fint och tröstande du skrev (stycke 1). Kändes lite skönt i hjärtat att läsa. Behövde höra några sådana ord. Stor kram.

• Snart lycklig

Tack alla snälla söta rara som berättar och ger ett litet hopp. Såå glad för att ni lyckats. Ni har säkert varit i min sits och helt trott att det aldrig skulle lyckats. Kramar.

• Snart lycklig

Jag diskuterade också influensasprutan eller ej förra året med Dr D. Nu var och är jag ku i annan situation "före ev graviditet eller ingen alls", och då tyckte D det var helt ok. Tycker mig komma ihåg att han sa ngt om ngn studie i England, men ej säker. Jag tog den alltså förra året efter samtalet med D. I år tog jag den så snart den fanns tillgänglig, utan att fråga D. Meddelade dock sedan att jag tagit den. Fick inga kommentarer från D. Dessutom fick jag en lite dyrare och skonsammare spruta som räcker ett år, istället för 6 månader som den ordinarie räcker. Det var endast flr att den ordinarie inte kommi ännu. Mitt immunsystem har aldrig sett bättre ut än flera månaden (det var efter sprutan), så jag tror inte den ställde till ngt. Dock kombinerade jag IL med mycket Neupogen den månaden, så det var nog det som gjorde att jag gick fina värden. Jag är ju då rädd att bli sjuk till jan-febr, få jag ska göra hysteroskopi och transfer, så det känns bra att ha tagit den. Ville bara berätta.

• Snart lycklig

Jag vill tacka igen för att så många berättade att ni blivit gravida nu med immunsupport, och innan aldrig knappt sett plus. Det känns bra att det kan hjälpa både oss utan plus och er som haft många missfall. Det är faktiskt rätt många i tråden som nu är gravida! Cathy, Che, Strumpan, Angla, Skogsbruden, Singoalla (tror jag) och säkert många flera som inte skriver. Förlåt om jag glömt ngn, det känns som jag gjort det (är lite tom i huvudet idag, nedstämd). Ni som är gravida, men bara läser, skriv gärna en gång och bara berätta lite kort. Snälla!! Hela natten och även på morgonsidan har jag levt i en för mig mardröm..... Övriga i familjen hade dolt det länge för mig, men min tvillingsyster var gravid IGEN, med tvillingar dessutom, en flicka och en pojke. (Kändes fruktansvärt, ren ilska, nästintill hat...) Pojken var lite mindre, jag såg dem sååå tydligt på en UL-bild el dyl, till och med profilerna. Alltså hennes femte och sjätte barn! Sedan var även en av mina yngre systrar gravid (kändes dock helt okej). På morgonsidan drömde jag igen, och då var jag alldeles förtvivlad, då jag glömt bort att min mamma fått en sladdis, som hette Carl och hade mörkt hår. Jag sa till henne att det inte var klokt att jag inte kom ihåg det när jag tänkte på henne eller när vi talades vid. (Kändes också helt okej att hon hade fått Carl.) Min mamma har idag försäkrat mig om att hon varken är gravid eller precis fått barn.....

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!