• Snart lycklig

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Ni som tagit Adrekomp, vilken daglig dos har ni gått på?

• Snart lycklig

Stumpan, så ledsamt. Livet är verkligen inte enkelt.... Så mkt kämpande. Vi är många här som tänker på dig. Kram.

• Snart lycklig
    Blingbling skrev 2013-11-13 10:48:12 följande:
    Snart lycklig: Du undrade om någon annan hade problem att gå ner i vikt och här är en! Fast när jag tog kortison i juli/augusti gick jag ner lite utan att ens behöva anstränga mig...får se om det blir likadant nästa gång jag börjar med Prednisolonet.

Jag har alltid trott att det att jag mår bra av sprutorna (Menopur), då jag alltid mår så bra när jag börjar med dem, MEN oftast börjar jag ju samtidigt med kortison.

Jag har också märkt att jag lättar lite i kroppen, både vad gäller vätska och även några gram (fast jag säger att det inte går att gå ner alls, så pendlar man ju alltid mellan en högsta och lägsta vikt). Jag brukar ligga på lägsta nivån när jag äter kortison.

När jag slutat med Meonopur och då även trappar ner kortison, känner jag mig alltid mera svullen och mår sämre och här blir det stopp i kroppen liksom, och jag ligger på högsta nivån av vikten.   

• Snart lycklig
    Cathy skrev 2013-11-13 13:30:41 följande:
    Snart lycklig; om du har symptom kvar trots levaxin kan det vara pga att levaxinet inte är bra nog (att du behöver det som Zin föreslog) eller att du behöver en låg dos med kortison för en längre tid för att stödja binjurarna. Det felet som våra läkare gör när de skriver ut levaxin är att inte kolla status på binjurarna för ibland måste man ta både kortison och levaxin, med bara levaxin kan problemen kvarstå eller t o m förvärras (eftersom man inte bara har en underfunktion i sköldkörteln utan även trötta binjurar).

Ja, jag tycker att jag ine blev bättre i mina symptom även om värdena blev bra med Levaxin. Ibland har jag till och med varit nere i 0,1 när det gällerTSH. och det är ju inte bra. Nu vet jag att man ska titta på flera värden.

Jag tycker mig ha symptom som varierar, både mellan över- och underfunktion. 

Jag tror att jag behöver kortison, progesteron och DHEA, som du eller någon annan skrev.

Jag har ikväll lyssnat på en föreläsning på 1 1/2 h som ligger på www.hormoni.se angående progesteron (progesteronkräm).        
  • Snart lycklig

Cathy och Skogsbruden. Tack för vänliga ord. {#emotions_dlg.flower}Hjärta  Hoppas jag får tid hos någon, så jag hinner få hjälp snabbt innan det är dags för återförande. Samtidigt gör det ju inget om de sista stimuleringarna får lite skjuts på vägen.

Så länge tar jag just nu 4 tabletter Adrekomp/dag, 2 tabletter, totalt 50 mg DHEA/dag och kompletterar med progesteron efter ägglosnning som borde komma inom kort och fram till några dagar innan mens.Jag har också minskat på dosen av Inositol och Melatonin.

Kramar. 

• Snart lycklig

Maxad, jag ser hela ditt inlägg från mobilen. Har undrat hur det går f dig. Jag brukar också ligga så där lågt på TSH.

• Snart lycklig
    cff skrev 2013-11-13 23:58:14 följande:
    har nu tyvärr ytterligare ett misslyckat försök bakom mig (något gick riktigt fel och av mina 10 fina folliklar blev det inte ens ett ynka litet befruktat ägg). 

Jag skall nu ta IVIG och letar med ljus och lykta efter om man kan få en läkare att skriva ut det om det går att få på högkostnadsskyddet - tips mottages tacksamt. Annars är planen att köra med engelskt recept från Gorgy, vilket ju också funkar, men den dos som Dr B vill att jag skall ta kommer att kosta 40.000...

Men kära vän, så tråkigt!!

Kan tyvärr inte hjälpa dig med IVIG-frågan, men måste fråga om du först provat med IL och Prednisolon och sedan följt upp detta med blodprover?

(Ps. Vi får ta den där fikan snart.ds) 

KRAM!Hjärta

• Snart lycklig

Nu har jag fått en tid hos Sverker Hybinette redan imorgon om jag vill ha den, men det är verkligen jättedyrt. 2800 för två besök 45-60 minuter, sedan 2000 per besök, 30-40 minuter. Inga provtagningar eller kosttilskott ingår. NI som har kännedom, tror ni att det är värt pengarna?

Antar att jag inte alls borde tänka så, efter allt jag lagt ut och detta handlar inte bara om barnlösheten, utan hela mitt välmående. Proven/blodprover kan jag nog fixa relativt billigt och kosttilskott äter jag ju ändå. Ni förstår, att jag nu hålelr på att förhandla med mig själv. Kanske är det boven till att jag inte lyckats bli gravid, trots att min tvillingsyster blivit det två gånger under samma tid som jag försökt (hon hade redan två, totalt fyra).

Hjälp, jag vill gå, men jag behöver mera pengar.......   

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!