Hera B skrev 2018-06-16 16:53:32 följande:
Hej Zwillinge!!
Jag skickar med min "plan B" som jag har fått av Ava Peter att använda vid en eventuell blödning innan v 12. Jag vågar tyvärr inte dela med mig av mina ryska mediciner eftersom de inte kan köpas här i Sverige men du kan se planen och nedtrappningen iallafall. De dundrar på ganska bra med extra Östrogen och Progrestron. Deras teori är att en blödning under de första veckorna förmodligen kommer av hormonsvikt efter en ÄD. Då kroppen själv inte producerar tillräckligt med Östrogen och Progrestron förrän v 10 (? tror jag) behöver det inte betyda att det är fostret som "felar" om en blöder innan v 12.
För övrigt menar de att innan vecka 12 får man endast ta lugna promenader max 1 h åt gången. Just för att progrestron nivån inte ska dippa vilken kan hända vid fysisk anstränging...
Hoppas så att du får behålla ditt lilla liv!
Verkar inte som att jag lyckas bifoga dokumentet, testar igen.... Klipper in texten här:
I. Plan B is valid during the first trimester of pregnancy (12 weeks). If bleeding occurs after end of week 12, you should immediately call ambulance and go to the hospital.
If bleeding before pregnancy test or after the positive pregnancy test, please follow the instructions below:
1. Continue your usual medication
2. Progynova 2 mg ? 1 tab every hour until the bleeding stops or up to 5 tablets. Then 1 tab every 3 hours
including the night time. Please take each tablet with half a glass of warm sweet drink.
3. Progesterone 2 amp (=50 mg) x 2 times daily (first injection ? immediately, second ? in 12 hours)
4. Tranexamic acid 500 mg (250 mg x 2 tabs) x 4 times daily every 6 hours
5. Bed rest (strict bed rest important!)
Continue the recommendations above until you are 24 hours bleeding free.
After 24 hours bleeding free continue your normal program and start reducing the extra-medications slowly:
Bleeding free day 2: Progynova 1 tab every 3 hours (8 tab in total) including the night time; Progesterone 50 mg x2 times daily (every 12 hours)
Bleeding free day 3-7: Progynova 1 tab every 4 hours (6 tab in total) including the night time; Progesterone 50mg x 2 times daily (every 12 hours)
Bleeding free day 8 ? day 12: Progynova 1 tab every 6 hours (4 tab in total) including the night time, progesterone 50 mg x 1 time daily (every 24 hours)
Bleeding free day 13... - resume your daily Progynova dosage and intake of all medication that you had the day before bleeding started, follow your regular treatment plan
II. In case of diarrhea or vomiting:
? apply additional Estradiol patch 100 mcg until the symptoms go away at least for 3 days
Kind regards, Kind regards,
Dr. Olga Zaytseff Dr. Alena Egorova