• Hera B

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

MariaKojola skrev 2017-03-11 21:54:22 följande:

Minaimaginärabarn - förstår att blod (oavsett om det är rött, rosa eller brunt) gör dig nervös, men det behöver absolut inte betyda något! Jag plussade för ca 4v sen, hade sedan ett ul för två veckor sen o får då höra att det inte finns något där. Bestämmer ändå att fortsätta med mediciner till nästa kontroll-ul 1,5v senare, men får tre blödningar där emellan (en så rann det) och jag känner att det inte är nån ide att pina på med mediciner när jag blir så darrig av kortisonet. Har sedan ul, mest för att bekräfta mitt MA tänker ju jag, men man hittar då ett foster i rätt storlek och med pickande hjärta! Helt otroligt, och fast jag inte alls känner mig lugn än så var det ju bara en fantastisk nyhet. Så ge inte upp fast du blöder lite!

Fantastiskt! Så himla kul att höra! Fortsätter att hålla alla tummar och tår :)
  • Hera B

Hej! Sitter och fyller i mitt excelark  till Dr D och inser att jag har inte fått reda på när jag ska ta och hur mycket baby asperin. Det står ingen ordinering i min behandlingsplan men det står med på min lista med mediciner från Dr D (och jag har skåpet fullt av det efter min Atenresa). Jag ska maila honom men tänkte att jag får nog snabbare svar här nu när det är fredag! 

Fick också tillbaka mina provsvar (FBC) från Werlabs idag, men jag saknar mitt svar på B- Neutrofila Granulo. Det står att i min journal att det saknas provsvar men Neutrofila är inte ens med på listan med prover i journalen. Det är däremot andra prover med blankt utfall så att jag tolkar det som att det är dessa svar som ska komma senare. Har ni varit med om detta? Kanske nojjar jag i onödan?

• Hera B
    Hera B skrev 2017-03-17 22:06:37 följande:

Hej! Sitter och fyller i mitt excelark  till Dr D och inser att jag har inte fått reda på när jag ska ta och hur mycket baby asperin. Det står ingen ordinering i min behandlingsplan men det står med på min lista med mediciner från Dr D (och jag har skåpet fullt av det efter min Atenresa). Jag ska maila honom men tänkte att jag får nog snabbare svar här nu när det är fredag! 

Fick också tillbaka mina provsvar (FBC) från Werlabs idag, men jag saknar mitt svar på B- Neutrofila Granulo. Det står att i min journal att det saknas provsvar men Neutrofila är inte ens med på listan med prover i journalen. Det är däremot andra prover med blankt utfall så att jag tolkar det som att det är dessa svar som ska komma senare. Har ni varit med om detta? Kanske nojjar jag i onödan?

Phew! Hittade tillslut vart dr D skrivit om baby aspirin! ????
  • Hera B
    UndrandeSökare skrev 2017-03-17 23:55:42 följande:

Hera- Har du Baby Aspirin från Grekland så är de på 100mg, har du motsvarigheten i svensk medicin heter det Trombyl 75mg.

Man tar en tablett per dag, oavsett om man har de svenska eller de grekiska. Vanligtvis brukar Dr D vilja att man ska ta det efter lunch.

Ta det inte på fastande mage, då kan man få magproblem.

Lycka till med behandlingen !

Tack! Efter en promenad med hunden läste jag igenom mina papper igen och hittade ordineringen. Mitt vanliga lugna rationella jag har gett vika för ett mer stissigt beteende verkar det som! Jag ska ta min baby aspirin när jag börjar med clexane.
  • Hera B

[quote=77510226][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2017-03-18 00:01:47 följande:[/quote-nick]

Hera - Hos Werlabs får man oftast bara provsvaren på de prover som ligger inom referens först. De utanför referens måste en läkare först kolla på och sen ge ok att ge dem till patienten/kunden. Så de provsvar som dröjer ligger troligen för högt eller för lågt (dvs utanför referensvärdena).

De kommer om några dagar (dock inte på helger).

Annars om det är bråttom, så maila Werlabs och bifoga en avscannad bild på ditt leg  och tala om att en utländsk läkare väntar på provsvaren, så kan man få svaren snabbare. Så har andra löst det.

Tack! Bra att veta!

• Hera B
    Ananax skrev 2017-03-17 20:39:16 följande:

Hej alla!

Är så glad att meddela att ytterligare en liten bebis har fötts efter immunsupport hos Dr D. Vi är så lyckliga och tacksamma över detta lilla mirakel.

Önskar er alla lycka till av hela mitt hjärta och håller tummarna för många plus och bebisar famöver!

Kram

Jätte jättestort grattis! Härligt att höra!
  • Hera B

Kul att höra MariaKojola! GrattisHjärta

Undrandesökande, jag håller mina tummar allt vad jag kan för dig!

Själv kämpar jag lite i motvind idag. Dr D hörde av sig igår vid kl 21 och sa att jag behöver ta nästa IL dropp som då igår kväll, idag eller imorgon söndag! Problemet är att min VC som hjälper mig har inte någon som kan sätta dropp inne under helgen och min back up VC är stängd! Och jag återförde mina ägg idag!

Finns det någon vänlig sjuksköterska här inne på forumet som kan tänka sig att hjälpa mig med IL droppet nu under helgen, runt Malmö eller i Skåne? 

Kramar till er alla kämpare! 

• Hera B

Tack! Jag har skickat iväg ett meddelande till henne.

Känner inte att jag vågar chansa och vänta med dropp tills måndag. Min kropp gick upp i varv efter ägguttaget och TSH som jag egentligen inte har problem med gick upp till 2,4... Min stimulering har inte gått som hoppats heller. Målet var att få ut blastocyster med fryskvalitet (Jag brukar få ut mellan 12-16 ägg och allt ser fint ut tills dag 4-5 då äggen stannar). Idag fick jag återfört det som fanns kvar av mina ägg, dag 5, en morula och ett 10 cellsägg. Vill gärna ge dem de bästa förutsättningarna för att överleva i lugn och ro! 

• Hera B

God morgon! någon morgonpigg som har koll på om jag behöver ta med IL till Marie på Fertilitetplus eller om hon har? Hittar inga gamla inlägg just nu fast jag att jag har läst det någonstans i tråden...

• Hera B

Tack för hjälpen allihopa! Nu är jag "ny droppad" och ruvar lugnt igen!

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!