Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Angående immunterapi (immunglobulin och steroider/prednisolon), så googlade jag lite igår och hittade sidor som skrev att de avrådde starkt pga för svaga forskningsresultat, och faktumet att prednisolon är i gravidklass C...
och att NK celler i blodet inte är samma som i livmodern.,.
Hur tänker ni där?
Jag ska prata om att få immunglobulin på onsdag. Blir inte förvånad om läkaren föreslår prednisolon eller Plaquenil.
Kommer få immunglobulin omkring ägglossning när vi ska prova igen, och sen fler behandlingar.
Efter en ivf behandling m immunsupport dr D och därefter 9 månaders vila har jag hunnit läsa en del på nätet om tnf a och nk celler. Har stött på några artiklar som är för reproduktion immunologi men som hävdar bestämt att det inte går att ge en diagnos via blodprov i armen... har dock inte hittat några argument för att det är möjligt. Det kanske någon annan vet något om?
Min känsla är att om jag skulle ha gjort något annolunda tidigare i min process så skulle jag ha tittat mer på dr gorgy i London, innan jag valde klinik. Som jag förstår det gör han biopsi istället för att ta blod i armen, han verkar också säkerställa att kundens tnf a verkligen har gått ner via nya prover innan han släpper iväg en på behandling. Tror också att han tillhanda håller mensblodtest! Vet dock inte så mycket mer om honom.
Nu har jag iaf valt att gå vidare m dr D en gång till. I början av hösten när vi bestämde min plan var hans förslag att jag skulle göra ytterligare ett Chicago test strax innan behandling , efter att jag gått på plaqeunil 1 mån för han var inte säker på att det skulle ge önskad effekt. Mina värden har försämrats sedan förra försöket. Tfn a på 41.5 i höstas. Har frågat honom 3 gr nu när jag ska göra testet för det är dags! Men han ignorerar just den frågan i mina mail... andra saker har han svarat på! Nu gled jag in på ett sidospår men är frustrerad på honom för tillfället!