• Hera B

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

finee skrev 2017-10-02 21:57:29 följande:

Är det någon här som har fått vänta länge på provsvar från Dr D? Jag var där måndag för två veckor sedan, och har inte hört ett knyst. Han skickade ett mail tre dagar efter vårt möte med fakturan. Jag betalade den dagen efter och skickade ett mail med kvitto. Hur länge har ni andra fått vänta? Börjar känna mig otålig... Ska jag skicka ett mail tycker ni? Känns ju rätt lönlönst med tanke på att han inte brukar svara så snabbt på mail

Hej! Efter jag var nere i Aten första gången för provtagning och konsultation fick jag vänta 3 veckor... Har du inte skickat innan och frågat efter svaren kan du väl göra det utan att bli tjatig tänker jag.
  • Hera B
    Ariellan skrev 2017-10-03 09:22:03 följande:

Har värk i kroppen som jag brukar efter ÄL och även lite mensvärkliknande. Jag skulle få svar senast torsdag på mina prover jag tog på Werlabs och är svaren dåliga så tar jag ett dropp på fredag. Då är det en vecka sedan det senast droppet, min fundering är om det redan kan vara för sent? Att kroppen redan stött bort ägget från att fastna? Eller är det ändå värt 1600 och åka till Marie och chansa på att det fortfarande finns möjlighet att det klarar sig?

För var det verkar som när jag läst tråden är ju att dr D vill ha blodprov 4-7 dagar efter droppet och det har nu gått 4 dagar för mig...

Hej Ariellan! Om det är värt pengarna kan bara du själv svara på. 

Själv åkte jag akut upp från Malmö till Marie en Söndag bara för att få dropp... min kropp började koka efter ET och jag tänkte att har jag kommit så här långt i processen vill jag känna att jag har gjort vad jag kan. Jag testade negativt men ångrar mig inte.!
  • Hera B
    Yrla76 skrev 2017-09-30 21:39:13 följande:

Hej!

Jag har skrivit tidigare, vi har haft väldigt många mf och beatände oss förra hösten för att testa "Atens rekommendationer" och ta prednisolon och intralipid vid nästa graviditet. Tyvärr har vi nu plötsligt inte blivit gravida på hela året (haft lätt för det tidigare) och har pga min ålder bestämt oss för att testa ivf. Har just börjat med sprutor och hoppas få till en ET denna cykel om det blir ngt befruktat ägg. Ivf:n i Malmö är inte insatta i Dr D:s rekommendationer så vi lägger till de medicinerna själva och informerar ivf läkaren om vad jag tar. Min tanke är att i samband med ET börja med prednisolon och trombyl. Eller borde jag börja tidigare? När bör man ta första intralipid? Jag har inte kontakt med Aten så får köra själv. Tar tacksamt emot tips.

Hej! du har PM!
  • Hera B

Hej Tjejer!!

I januari beger jag mig till Dr D för att göra min nästa IVF behandling! Det blir min första IVF hos honom. Jag har mailat och frågat hur processen ser ut men eftersom det inte är förrän i januari verkar det som att jag får vänta länge på svar!

Hur många dagar innan ägguttag är det brukligt att man åker dit?

Har någon tips på lägenhetshotell eller hotell nära kliniken? Har för mig att jag såg ett inlägg för ett tag sedan men kommer inte håg... Sist bodde jag i Plaka men tänker att det kan vara skönt att vara nära kliniken när det är behandling. När det gäller flygbiljetter, är det lönt att köpa ombokningsbara biljetter redan nu och sen boka om eller lika bra att vänta tills det är dags? Alla tips mottages tacksamt!

Kram till er alla!

• Hera B
    pipperoni skrev 2017-10-29 19:31:35 följande:
    Jag har bott på Athens Habitat, Civitel Attik, Hotel Marousi och Hotel Acropol. Alla på gångavstånd från kliniken (15-20 min).
    Tack så mycketGlad
  • Hera B
    Zwillinge86 skrev 2017-12-04 23:22:17 följande:

Lite funderingar, då jag inte lyckades få till akupunktur vid ET så bokade jag in en tid idag (ruvdag 4) för att förbättra chanserna till infästning, som bör ske i dagarna (!?) genom ökad blodgenströmning i livmodern samt stressreducerande i allmänhet. Tänkte det som en engångsgrej, men nu vet jag inte om jag ska fortsätta. Inom TCM verkar det inte vara några konstigheter, men läser ändå att många akupunktörer inte erbjuder behandling efter ET som försiktighetsåtgärd. Vad har ni för erfarenhet av akupunktur innan bekräftad graviditet?

Sen har jag ända sedan ET varit typ törstig eller snarare haft en konstant konstig smak i munnen. Metallsmak har varit ett tidigt gravtecken för mig tidigare, men det kan väl knappast vara orsaken denna gång då äggen inte kan ha hunnit fästa än. Nån som vet vad detta kan bero på, nån biverkning av medicinerna?

Sen vill jag också plocka upp frågan kring när hcg tidigast kan avläsas i blodet? Med sonen tog jag blodprov på dag 12 enligt instruktion från Dr.D och då fick tydligt resultat, men även på Stickan dagen efter. Innebär det att man borde kunna tjuvtesta ännu tidigare än egentligen?

Hej du! Jag har gått på akupunktur och TCM under min " viloperiod". Jag slutade för ca en månad sen då jag skulle börja med Plaquenil för att sänka mitt TNF a. Min akupunktör ville inte blanda TCM (både örter och nålar) med immunsupporten eftersom han inte visste hur de två behandlingarna skulle samarbeta i kroppen. Han erbjöd mig dock att fortsätta med TCM under själva IVF och ruvningen om jag slutade med immunsupporten. Då frågade jag honom just om akupunktur efter ET, hört samma sak som du, kommer inte ihåg exakt vad han sa men för honom var det inget problem. Han menade något i stil med att han arbetade med att stärka kroppen....

• Hera B

Hej tjejer!

Är nu tillbaka, tog en paus för att ladda inför nästa försök! Håller som bäst på att hitta någon som vill göra mina ultraljud här hemma innan jag åker till Aten för behandlingen. Behöver jag en ordinering för dessa ultraljud? Dr D har inte sagt något om hur han vill ha informationen från UL, hur har ni andra gjort? Räcker det med att jag själv gör ett exceldokument? Vill han ha bilder också? Kom att tänka på det precis nu och väntar svar på några andra utestående frågor så jag ligger lågt med fler mail till honom för tillfället!

Kan man få akupunktur i Aten inför eller efter ET?

Kram till er alla kämpare!

• Hera B
    PeeWee44 skrev 2017-12-05 22:19:21 följande:
    Hej, jag brukar be gynekologen ta en bild på ultraljudet med min mobil och maila det till dr d. Vet inte om han kollar. Lycka till
    Tack för tipset!
  • Hera B
    shivalilla skrev 2017-12-07 19:47:31 följande:

Hej, jag undrar bara om någon vet ett ställe där man kan ta intralipider i SÖDRA SVERIGE? Det tycks som det bara är i Stockholm ni har hittat... Hur gör ni som bor i Skåne??

Det är ju jättebra att det finns möjlighet att få i Stockholm , men blir ju ytterligare en stor kostnad om man måste åka dit en massa gånger (jag förstod att det fanns de som tog väldigt ofta när jag läste i tråden) så kan vara bra att veta när man försöker räkna på det för att se om det verkligen är ekonomiskt genomförbart.... Sen kostar det en hel del att få intralipiderna också har jag förstått...

Hej! Jag fick ringa runt till vårdcentralerna tills jag hittade en som hjälpte mig. Be Dr D om en ordinering på IL så blir det mycket lättare. Lycka till!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!