Zwillinge86 skrev 2017-12-04 23:22:17 följande:
Lite funderingar, då jag inte lyckades få till akupunktur vid ET så bokade jag in en tid idag (ruvdag 4) för att förbättra chanserna till infästning, som bör ske i dagarna (!?) genom ökad blodgenströmning i livmodern samt stressreducerande i allmänhet. Tänkte det som en engångsgrej, men nu vet jag inte om jag ska fortsätta. Inom TCM verkar det inte vara några konstigheter, men läser ändå att många akupunktörer inte erbjuder behandling efter ET som försiktighetsåtgärd. Vad har ni för erfarenhet av akupunktur innan bekräftad graviditet?
Sen har jag ända sedan ET varit typ törstig eller snarare haft en konstant konstig smak i munnen. Metallsmak har varit ett tidigt gravtecken för mig tidigare, men det kan väl knappast vara orsaken denna gång då äggen inte kan ha hunnit fästa än. Nån som vet vad detta kan bero på, nån biverkning av medicinerna?
Sen vill jag också plocka upp frågan kring när hcg tidigast kan avläsas i blodet? Med sonen tog jag blodprov på dag 12 enligt instruktion från Dr.D och då fick tydligt resultat, men även på Stickan dagen efter. Innebär det att man borde kunna tjuvtesta ännu tidigare än egentligen?
Hej du! Jag har gått på akupunktur och TCM under min " viloperiod". Jag slutade för ca en månad sen då jag skulle börja med Plaquenil för att sänka mitt TNF a. Min akupunktör ville inte blanda TCM (både örter och nålar) med immunsupporten eftersom han inte visste hur de två behandlingarna skulle samarbeta i kroppen. Han erbjöd mig dock att fortsätta med TCM under själva IVF och ruvningen om jag slutade med immunsupporten. Då frågade jag honom just om akupunktur efter ET, hört samma sak som du, kommer inte ihåg exakt vad han sa men för honom var det inget problem. Han menade något i stil med att han arbetade med att stärka kroppen....