Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Jag har nu fått diagnos av dr D. och behöver Intralipid infusion omgående ,
går detta att få utskrivet i sverige? Är det någon som har erfarenhet med detta??
Jag har nu fått diagnos av dr D. och behöver Intralipid infusion omgående ,
går detta att få utskrivet i sverige? Är det någon som har erfarenhet med detta??
Hej på er!
Jag har har ringt ca 30 olika kliniker idag och ingen vill koppla på min
IL dropp samt att min vårdcentral vägrar. Fast att jag visat mitt recept osv.
Så nu får jag köra 3h till Göteborg för att göra det på Haga kliniken på fredag!
Efter 4 år och 5 MF bestämde vi oss för att åka till Dr D, för nästan precis ett år sedan. I fredags kom vår lilla prinsessa ut, lite tidigare än väntat (v 34+1). Men hon är ändå stor för sin ålder, vi mår bra alla tre och är så tacksamma för Dr D's hjälp. Ge aldrig upp tjejer!!
Ni som har lyckats bli gravida med hjälp av Dr D - har någon av er något autoimmun sjukdom bakomliggandes? Desto mer tiden börjar närma sig till Dr D börjar alltfler tankar. Jag går ju på redan immundämpande mediciner samt gått på kortison i flera år. Frågan är ju hur hans mediciner ska hjälpa mig? Enligt honom kan han fortfarande hjälpa mig att "förbereda" livmodern så att immunförsvaret inte angriper embryo vid Ivf men samtidigt har jag ju redan gått på dessa mediciner förutom intraplirid tidigares, så förstår inte hur detta ska hjälpa mig. Är så förvirrad just nu.... någon som har varit i samma sits?
Jag ska börja med Fragmin idag och är lite orolig för det...bör man inte gå på regelbundna kontroller för att se så att man inte blir för blodförtunnad så att säga?