-
Jag hade 21 på ÄL +9 typ, så det låter ju inte så lågt, det viktigaste är nog att det ökar ordentligt. Har du något mer inbokat? Grattis btw :)mumskastrull skrev 2017-06-06 09:49:36 följande:HCG var igår 31 äl+12 (rd 9 med 3 dagars embryo)... Känns lågt.. Hur har ni andra legat?
-
5 dagar senare tog jag ett nytt o då var det uppe 384. Han kommer säkert ordinera ett nytt åt sig snart! Jag fick ta en väldigt massa prover i början :)mumskastrull skrev 2017-06-06 10:52:39 följande:Tack för ditt svar! Vågar inte hoppas då jag har haft flera kemiska graviditeter tidigare.. Men tack ändå :)
Har inget nytt planerat. Har mailat Dr D, men inte fått svar ännu. Tänker ändå ta ett nytt imorgon även om han inte svarar för att se hur det utvecklas.
När tog du ett nytt hcg och hur utvecklades det? -
Håller tummarna för dig!mumskastrull skrev 2017-06-06 18:39:57 följande:Vad härligt, fin ökning!
Vilken vecka är du i nu? :)
Jag får hoppas att det har gått upp imorgon. Han ville att jag skulle ta ett nytt hcg tillsammans med ett fbc :)
Vecka 20+6 idag :)
Har du tagit ett nytt idag ? -
Åh, ledsen för Er skull! Jag gjorde också en hysteroskopi innan denna grav ( fast i Sverige , de sägs ju att tex Serum skall vara väldigt bra jämfört med Sverige, Dr D är säkert också väldigt bra på det)mumskastrull skrev 2017-06-08 11:36:41 följande:Jag tog ett nytt igår, 2 dagar efter förra. Tyvärr samma värde. 31.. Så ännu en kemisk graviditet. 4:e nu.. Förstår inte varför det blir så. Kanske dags att göra en hysteroskopi. Jag har ju bra AMH och har fått ägg till frysen vid 2 av 4 IVF försök.
Bara att ta nya tag! -
Vi flög från Oslo ( liten bit o köra men mycket billigare flyg). Flög med Aegan Ari för typ 1600:- eller något sådant.mumskastrull skrev 2017-06-13 12:13:45 följande:Jag tycker att det är lite svårt att tolka. Du kanske kan tolka dem bättre än mig? :)
50:1 24.2 refvärde: 10.0-40.0
25:1 16.8 refvärde: 5.0-30.0
12.5:1 12.6 refvärde: 3.0-20.0
%CD3 77.5 refvärde: 60.0-85.0
%CD19 13.5 (H) refvärde: 2.0-12.0
%CD56 8.3 refvärde: 2.0-12.0
%CD19+cells,CD5+ 11.3 (H) refvärde: 5.0-10.0
TNF-a:IL-10 (CD3+CD4+) 28.5 refvärde: 13.2-30.6
IFN-g:IL-10 (CD3+CD4+) 13.8 refvärde: 5.8-20.5
Har varit så rörigt de sista dagarna. Efter att jag fick 31 i HCG igen så sa Dr D att jag skulle sluta med alla mediciner (8 juni). Den 11 juni tog jag ett nytt gravtest då jag endast hade småblött lite och att det var min testdag för kliniken. Fick då 2-3 veckor på clearblue. Mailade Dr D och skulle då börja med medicinerna igen. Tyvärr så kom det en liten större blödning inatt och idag var testet svagare så det är nog kört ändå.. Kände i och för sig på mig det.. :( Någon som har varit med om något liknande?
Tänkte också åka till Aten i juli för att göra en hysteroskopi. Bor i Göteborg och försöker hitta flygbiljetter men är så dyrt.. Har någon ett tips på billigt flyg? -
Jag fick via landstinget pga upprepade MF, vet också att det finns en privat klinik i Göteborg som gör hysto, men vad jag förstått är Sverige långt ifrån så bra som tex Serum.Mila skrev 2017-07-09 18:27:10 följande:Vart kan man göra hysto? Och vad kostar det?Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december, MF i mars ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
-
Är gravid i v26 idag men tror mer det har med Dr D's hjälp än själva hyston men man kan aldrig veta, läkaren tog bort två polyper på mig.Mila skrev 2017-07-10 19:43:48 följande:Tack.
Hjälpte det för dig?Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december, MF i mars ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/ -
Jag har fått i min plan från Dr D att när man minskar till 10 mg skall hela dosen tas på morgonen. Fast vet inte om det spelar någon roll eg :).minaimaginärabarn skrev 2017-07-14 17:27:32 följande:
Hej!
Jag har en fråga. Jag ska nu få minska dosen prednisolon ytterligare, från 15 till 10 mg per dag. Jag tar idag 10 mg på morgonen och 5 mg på eftermiddagen. Vet någon om jag skall ta 5 mg på morgon och 5 mg på kvällen eller hela dosen på morgonen? När jag trappade upp dosen i början av graviditeten tog jag 10 mg på morgonen och sen ökade jag på dosen på eftermiddagen.
Tack på förhand!
-
Dr D har inte sagt något om det, har iofs inte frågat heller, fick dock rådet av min BM att inte ha sex pga av vår historik (upprepade mf).Mila skrev 2017-07-27 13:25:24 följande:
Har dr D eller någon annan läkare sagt att ni inte ska ha sex eller få orgasm när ni är gravida? Speciellt ni med upprepade missfall.
Vi har inte vågat, men vill så gärna. Jag läser olika info överallt. Och när jag var på vul i måndags och jag frågade läkaren så lät hon tveksam.
Så jag tänkte att Dr D borde ju verkligen veta.?
Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december, MF i mars ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/ -
Grattis, vad spännande !!Jovita skrev 2017-08-31 12:34:07 följande:
En liten uppdatering från mig. Idag är jag på ruvardag 7 och Dr D bad mig att göra vissa tester bla hcg. Nu väntar jag på svaret. När jag kom hem så kom jag på att jag hade ett gravtest någonstans så jag tog den. Det var inte med morgonurinen men ändå. För min förvåning så visade positivt!!! :)) blev så glad eftersom jag har inte känt något. Vi får se vad hcg visar...första perioden avklarat men det är en långt väg kvar....ha en bra dag allihopa <3