Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
På söndag går vår första resa ner till Aten och min resfeber börjar komma krypande!! :)
På söndag går vår första resa ner till Aten och min resfeber börjar komma krypande!! :)
Lycka till i Aten canada ! Hoppas allt går bra.
Tack för alla lyckönskningar <3
MoM11 vi ses säkert där nere :)
Nu är vi hemma igen från Aten, hade ett väldigt bra möte med Dr D, hitintills känns allt väldigt bra! Han sig tid att förklara och svara på våra frågor och nu väntar vi med spänning på resultatet så får vi se hur upplägget blir sen!
Känns väldigt lugnande att ha en duktig läkare bakom oss som kommer följa oss och försöka hjälpa oss!! Den uppbackningen har man ju inte riktigt fått i Sverige tyvärr.
Otroligt tacksam att denna tråden finns så vi hittade ner till Aten :)
fick svar ifrån Dr D .. everything is fine... no need to worry. Ok .. då ska jag lugna mig.. tänk .. det är helt fantastiskt va snabb han är på att svara. I svenska systemet sitter jag fortfarande o väntar på att telefonlinjen ska öppna...
Nu har vi haft vårt telefonmöte med Dr D. Höga NK och cd3 vilket tydde på en infektion (ev lite kvarstående från min borrelia infektion i augusti) samt höga TNF. Så nu blir det till att bli av med infektionen och sen lugna kroppen, efter det hoppas vi på att om något vill fasta också stannar kvar denna gången!
Tack UndrandeSökande! Jag hade 39,2 på TNF (ska ligga 13,2-30,6) samt 3,8 CD19+,CD5+ (ska ligga 5-10). Jag har provat IL, kortison, blodförtunnande men det blev tidigt MF även den gången... visst behöver jag få ner TNF innan IVF försök? Finns det ett samband mellan strul med sköldkörteln och höga TNF?
Godmorgon! Vi skall snart köra igång dr D's behandlingsplan o jag har några frågor som ni kanske har lust o svara på :). På CD 7 skall jag börja med kortison o någon dag innan äl il dropp. När som helst innan äl skall FBC tas skriver han men spelar det någon roll om jag tar blodprovet innan eller efter jag börjat med kortisonet? Skall det provsvaret skickas ner eller räcker det om han får det svaret i samband med det som skickas 7 dagar efter äl?