• canada

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

SaJoH skrev 2017-04-06 09:19:48 följande:

Hej!

Är det nån här som vet om förekomsten av polyper i livmodern är specifikt kopplat till immunitetsproblem?

Någon här i denna tråf som haft polyper och har bekräftad immunitetsproblematik?

Var testar man för natural killer cells?

Hej!
    Vet faktiskt inte om det finns någon koppling, men en intressant frågeställning. Har själv haft polyper som de tagit bort samt konstaterat immunproblem med höga TNF värden.

NK test kan du tex göra hos Lifeclinic i Aten.
    Det görs även i Falun men det är inte riktigt samma test så jag skulle rekommendera Aten. (Jag har gjort på båda, Falun visade inget medans Aten visade en massa)
  • canada
    SaJoH skrev 2017-04-06 10:29:26 följande:
    Tack för svar! Så du misstänkte/visste att du hade något immunologiskt innan du kontaktade Aten?
    Ja, jag har haft 5 mf så misstänkte att det kunde ha något med immunförsvaret att göra.
  • canada
    minaimaginärabarn skrev 2017-04-06 14:29:22 följande:

En liten positiv uppdatering för oss i Atentråden.

Idag har vi varit på VUL och vi fick se en liten figur med huvud, armar och ben samt ett tickande hjärta. Barnmorskan sa att den inte kunde se mer perfekt ut. Kände mest lättnad men nu också försiktigt optimistisk.

Underbart!! Grattis!!
  • canada
    SaJoH skrev 2017-04-06 12:58:52 följande:
    Tråkigt att höra om dina missfall!

Ursäkta för att jag frågar såhär i stötar, lite opraktiskt - Tack dock för att du svarar!

Då kollade de alltså att TNF värdena var höga i Sverige, varpå du kontaktade Aten? Togs dina polyper bort, och har du fött barn efter det?

Jag har ingen autoimmun diagnos eller symtom - men jag har antigenen HLA B27 (som jag ärvt av min pappa som har ryggreuma) - och extensiva autoimmuna tester varit negativa här i Sverige. Inga missfall, men har inte blivit gravid trots 2 års försök med 2a barnet. Undrar mest om jag borde oroa mig för immunologisk faktor trots att jag inte har några symtom, förutom polypen...

Är litet lätt hispig nu när jag precis väntar på att testa efter mitt första ivf. Det blev så många embryon (7 st) så de valde att sätt in ett trots att de fick syn på polypen under behandling.
    Hej igen, nej man kollar NK celler i Sverige TNF kollas bara utomlands.

Vi vände oss utomlands för att vi kände att vi inte kunde få mer hjälp i Sverige helt enkelt.

Polyperna togs bort vid en hystereskopi. Men nej har inte fött något barn ännu, är dock gravid igen så man hoppas såklart!

Jag kan säga att det ända jag ångrar med att vi vände oss utomlands är att vi inte gjorde det tidigare!
  • canada
    UndrandeSökare skrev 2017-04-08 23:08:15 följande:

Missne - Gör som AvaRiga vill. Fortsätt med medicinringen och ta nytt blodhcg på din riktiga testdag. Om det fortfarande är minus efter test på riktiga testdagen, då kan du sluta med mediciner.

Jag gjorde som Dr D ville, men det funkade inte för mig eftersom Dr D inte såg hela bilden.

Nu har jag bytt klinik till AvaRiga och nu har jag plussat med ett blodhcg på 230. Jag har ingen kontakt med Dr D utan gör bara som AvaRiga säger !

Lycka till !

Grattis till plusset !!
  • canada
    Solkattan skrev 2017-04-11 18:32:43 följande:

I torsdags kom vår efterlängtade lillebror (Embryodonation) ... utan Dr D:s immunhjälp hade detta inte varit möjligt!

Grattis! Så underbart <3
  • canada
    Vallmo78 skrev 2017-04-13 08:14:03 följande:

Godmorgon på er!
    Grattis till alla positiva nyheter Hjärta
    Lite news från mig: Vi körde FET och jag plussade förra v med hcg värde som ökade från 400 till 2000 i måndags. Jätteglad men rätt hämmat pga rädslan av missfall. Jag har behövt att ta IL dropp varje v och tog igår oxå på rek av Dr D. Men imorse blödde jag (när jag skulle ta Lutinus) Inatt hade jag lite lite nattsvettningar och frös en del...Jag är så ledsen och knäckt! Har mailat Dr D men förväntar mig inte mkt...Vad ska jag göra?! Kan jag göra nåt? GråterGråter

Grattis Vallmo! Härligt att höra om plusset! Förstår att du är rädd för mf! Jag blödde ju som sagt till o från fram tills för någon vecka sedan. Har haft nattsvettningar nästan varje natt och ont i kroppen till och från. Jag fick ibland ta il dropp med 48h mellanrum för att lugna kroppen, sen försökte jag lyssna på kroppen och de dagar jag hade extra mycket värk i kroppen tog jag extra kortison på eget bevåg ( det är såklart något man får bestämma själv om man vill göra). Lycka till!
  • canada
    Vallmo78 skrev 2017-04-13 08:30:59 följande:
    Tack Canada :) Jag kände på mig nåt igår och ökad kortisonet så totalt tar jag nu 30 mg. Jag vågar inte höja det mer... Hur mkt tar du? 
    Jag har legat på 25-27,5 men har vissa dagar varit uppe i 30-32,5. Just nu skall jag försöka trappa ner till 20!
  • canada
    UndrandeSökare skrev 2017-05-08 08:56:02 följande:
    Jo tyvärr supertjejen.
    Satte in 2 blastos som var normala kromosommässigt  efter PGS hos AvaRiga. Var på vul 4/5  ( v. 7+5) Då borde man sett ett eller två foster med hjärtslag om det fanns något. Men det enda som fanns där inne  var en tom hinnsäck,
    dvs ofostrig graviditet. Fanns ingen fler hinnsäck.

Har nu slutat med alla mediciner i samråd med kliniken och väntar på att missfallet ska komma ut av sig självt.  Blir 6: e missfallet nu.
    Fy vad tungt! Så ledsen för din skull <3
  • canada
    mumskastrull skrev 2017-06-01 20:06:11 följande:

Hej!
    Jag blir tokig på det här med FBC fram och tillbaka.. symtom, IL mm. 

Jag gjorde ägguttag den 24/5. Innan ägguttaget låg mina prover okej tror jag. Lymfocyter 2.5, leukocyter 7.5 och neutrofila 4.3. Tog ett IL dropp 200 ml i samband med ägguttaget.

2 dagar efter ägguttag var lymfocyter 3.2, leukocyter 15.7, neutrofila 10.8, monocyter 1.5. Tog ett IL dropp dagen efter, då i samband med insättning av 2 tredagars embryon. 

30 maj - 3 dagar efter insättning (förhoppningsvis när embryot/embryona fäster) så sköt proverna ytterligare, lymfocyter 4.0, leukocyter 19.6, neutrofila 14.2 och monocyter 1.0. Tog ett dropp samma kväll.

Natten som var nu fick jag svettningar i nacken, drömde oroligt och kände mig lite febrig men hade ingen feber. Mailande Dr D imorse, men har såklart inte fått något svar... 

Det känns bara som att mina prover går upp trots dropp? Vad ska man göra? känner att jag inte riktigt får svar från Dr D. Har någon annan varit med om att era prover "ballar" ur på detta viset? 

Blir orolig att allt är förstört... 

Hoppas du får svar snart, men kan säga att mina prover varit ganska "höga" till o från, bl.a. lymfocyterna har legat på runt 5,4 vid vissa tillfällen, först nu i vecka 20 som de är nere i 3,2 ( innan ägglossning och grav hade jag 2,2) Så det behöver absolut inte vara kört, men jag kan säga att jag ibland när jag kände mig "dålig"( i form av värk i kroppen för mig) tog jag ibland en extra kortisontablett på eget bevåg ( detta är ju såklart något man får avgöra själv om man vill göra eller ej). Lycka till!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!