Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
En fråga till er gravida. Hur ofta Dr D ordinerar IL i genomsnitt om man plussar? Peny sa att jag ska ta IL 7 dgr innan ET och om jag plussar i vecka 7 igen. Det vore bra att jämföra lite.
En fråga till er gravida. Hur ofta Dr D ordinerar IL i genomsnitt om man plussar? Peny sa att jag ska ta IL 7 dgr innan ET och om jag plussar i vecka 7 igen. Det vore bra att jämföra lite.
Tackar alla. Jag har inte tagit FBC värdet hos Peny utan hon ordinerade IL av sin erfarenhet och efter min bakgrund. Då kanske ska jag be om någon uppföljning av henne.
Jag behöver hjälp. Vet ni om det görs mycoplasma testet i Sverige och i så fall vilken klinik i Sthlm? Jag läste fel på ordination och har tagit för lite antibiotika i 20 dagar och är rädd att jag har bakterier kvar. Borde ha tagit dubbla. Jag vill inte riskera något inför nästa försök. Tackar för hjälpen!
Södertjej: Stort kram och om ni vill fortsätta mot ÄD-spåret, kan jag hjälpa till. Jag tycker att det är helt fantastisk möjlighet att få barn även om jag har varit orolig under tiden när vi har gjort våra försök. FK ger förhandsbesked för äggdonationsbehandlingar i Finland, då behöver ni lägga ut egna pengar först men kommer få pengarna tilbaka från FK när behandlingen är avslutat.
Cathy: Grattis till er!
Snartgravid: Jag känner mig så väl på din beskrivning även om ÄD gjordes i Finland. Vi hade otur efter otur med donatorer, antal ägg och fick tjata på extra mediciner. De tog intåg alls hänsyn till endo eller att jag har bröstcancer i familjen. Ge inte upp än! Vi ska dra till Aten serum och vi har blivit lovat minst 10 ägg, blastocyst och donatorn rund 20-år. Alla mediciner och får flera embryos om vi vill. Tyvärr men det är mycket pengar som man lägger på och ibland känns det som att jag måste krypa för att be hjälp och betala för det.
Snartgravid:Vi ska åka till Serum och Peny och gör äggdonation. Jag får IL, prednisolon och clexane och baby-aspirin. Vi hoppas på att lyckas efter all misslyckade ÄD försök i Finland.
Snartgravid: det kostar 5000 eur och vi får alla donators ägg. De har oxå back-up donator om vi inte få minst 10 ägg. Det här bli vår 4 ÄD och Peny är väldig mån att vi lyckas nu.
Snartgravid: Jag vet inte om hur de vill höra det och om det blastocysto. Det är planerad i jan-feb när min endo har svält ut.enligt finska läkare hade jag 2 myom som inte påverkar ev grav men grekisk kirurg tog dessa bort. Vet du hur mycket Dr D tar för ÄD?
Snartgravid: Jag måste kolla att vi får alla ägg i så fall. Jag antog att vi får alla ägg 10-12 st. Jag tror att icsi och blastocysto kan oxå krävas samt 2 st embryos. Gärna dela med dig om Dr D har andra tankar.