-
Jag tog tester i Aten hos Peny och jag har mykoplasma hominis (tillhör nog samma kategori bakteriell vaginos?) och jag fick Erythromycin -tabletter 500 mg i 25 dagar till mig och partner. Starka antibiotika.april12 skrev 2013-10-14 20:57:15 följande:Fick reda idag på att jag har bakteriell vaginos av min svenska gynekolog, ingen som sagt tidigare. Detta kan väl inte påverkat/ samband till 5 missfall i vecka 7-8.. ? Hon skrev ut zidoval och fluconazol räcker detta verkligen borde inte en riktigt AB kur vara bättre? Zidoval e väl bara bakteriedödande..
-
April12: Jag hade inga sympton alls. Jag läste frän nätet att man kunde få livmoderinflamation och det har jag haft utan att någon orsak hittades. Serum, Aten tog mina prover från blodet efter min operation. Det var på samma sätt med tops än cellprov. De kan tas också med mensblod, och som singhatjejen säger är det lätt att fixa själv. De tog också hidden clamydia och andra mykoplasma tester. Jag väntar på min recept från Aten och har inte påbörjat äta antibiotika än men viktig är att båda ska behandlas med det och att det är en rätt sorts antibiotika.
-
Fidelia: jag har fått samma ordination och ser det ett sätt att bli gravid. Jag försöker få motsvarande medicin via min gyn om det går.
-
Katt12: Jag blödde direkt efter hysto/labroskopi men de tog bort mer på min livmoder än normalt. Det avtog efter 4 dagar (till och från). De sa att det skulle vara normalt att blöda efteråt. Om du är orolig och blöder mycket, gå till gyn och kolla. Efter operation finns det alltid vätska i buken, och då kan de inte se så mycket på UL. Det lär ta minst 2 veckor innan du är återställd.
-
Che och Skogsbruden grattis!
-
Angla: grattis och hoppas att det går hela vägen!
-
Jag blev idiotförklarad i Apoteket med min recept på Erythromycin 500 mg från Serum. Tydligen finns inte tabletter i Sverige och det går inte att byta någon annan motsvarande med eu-recept. Grekiska läkare måste skriva recept på namnet på medicin som säljs här även om ämnet är detsamma. Det går på svenska recept att byta billigare likadana mediciner men icke eu-recept. Äntligen får man hjälp men får släppa tår i Apoteket. Hur har ni andra gjort och vilken paragraf ska jag stödja mot? Tackar.
-
Virvla: tackar för tipset! Jag måste nog ha originalet i apoteket. Jag provar igen.
-
Information till alla:
Fr o m den 25 oktober 2013 kan ni hämta mediciner med grekiska recept lättare. Igår blev jag nekat av apotekspersonal eftersom läkaren i Grekland måste veta namnet på medicin och den måste ha samma tillverkare i Sverige och i Grekland. Nu gäller inte dessa regler utan apoteket måste byta till motsvarande medicin, endast verksamma ämnet behövs och läkarens ID och land. Efter långa diskussioner med olika personer i Läkemedelsvärket fick jag tag på en vänlig dam som gav mig paragrafen som jag ska ge till apoteket.
Läkemedelsverkets författningsamling LVFS 2013:17 hänvisa hit om apoteket vägrar ge ut mediciner pga. inte samma tillverkare, inget namn på medicinen etc. Endast verksamma ämnet behövs och läkarens ID, land.
Underlättar med diskussioner med apoteket om ni behöver medicin för immunbehandling etc. -
Cathy: födelsedagen räcker