CurlyRed: Vi gör ÄD hos Peny snart. Jag ska påbörja mina mediciner idag med prednisolon 5 mg 2 ggr per dag, 1 st Celexbrex och folsyra. Jag har varit längre tid nedreglerad pga. endo och gjorde laproskopi i oktober hos dem. Gärna säg till när du ska åka dit om det blir samtidigt.
Katt: Vi går båda i Serum verkar så. Vi gör ÄD eftersom förlorade äggledare sist vid laproskopi och är för gammal helt enkelt.
Det är sant att Peny sa till mig att jag ska ta IL 7 dagar innan insättning och nästa gång vecka 7. Det blir inte oftare än det jämfört med Dr D. Jag gjorde inga blodtester eftersom hon tyckte att jag hade redan alla sjukdomar som påverkar immunitet. Hon tycker också att jag ska ta nu kortison, folsyra och celexbrex som förebyggande syfte och sedan lägger man till baby-asperin och fragmin-sprutor och progynon. Jag har en hel kasse mediciner hemma. Hon sa på emailet att eftersom jag har överaktiv immunitet pga.endo ska jag ta IL samt celexbrex. Celexbrex är icke-steroid med anti-inflammatorisk effekt mot endo. Vi som har endo borde ändå vara nedreglerade flera månader inför försöken så att jag tror inte att lite östrogen skadar vid IL. Hur länge ska du vara nedregelerad? Tidigare ÄD har jag varit nedreglerad endast 1 mån som Serum kliniken tycker är för kort tid för endo-patient.