• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

NinaCamilla skrev 2017-04-15 11:08:47 följande:

Håller med Lill! Om jag hade lyssnat på Serum (armé med administrativ personal och bra kommunikation), hade vi gjort dubbeldonation eftersom de vägrade till slut hjälpa oss. Troligtvis hade vi lyckats på det sättet men vi vände oss till dr d istället. Vi ville ha en genetisk föräldrar eftersom vi har inga problem med simmare. Han har en teori att mannens simmare kan skapa immunattack efter insättning hos mig - problematiken var inte varken simmare eller min kropp utan immunologiska problem. Jag kan säga att javisst har han mycket att göra men när man har akuta problem, återkommer han med ett personligt svar. Bästa är att känna efter vad är problemet och sedan välja klinik. Tyvärr ska kliniker tjäna sina pengar oxå och de ger råd som funkar de flesta. Ibland får man gå genom några kliniker innan man hittar rätt (7 år, 13 insättningar och 6 donatorer, 4 hysteroskopi, 2 laproskopi). Det som passar mig, passar inte nödvändigtvis dig och tvärtom.

Precis Ninacamilla! Du/ni är ju ett bra exempel på det:) är såå undebsrt roligt att ni till slut lyckades:)) är så glad för er skull följt dug så länge nu - vi är inne på sjätte året nu..

... skam den som ger sig... trägen vinner :) stor kram!
  • lill111

Hej! Ni som har gjort spermaanalys i Riga. Vad har era män fått för resultat...Min fick ok, på tre av fyra parametrar...

Den som inte var bra var många omogna spermier??? Har aldrig hört om detta innan har någon annan? Är det något att beakta tro? De rekommenderar picsi? Det gör ju inte dr D...! Måste vi då byta till Riga?

Behöver all in-put jag/ vi kan få?! Tack alla

• lill111
    mumskastrull skrev 2017-06-08 14:12:58 följande:

Jag har börjat fundera på ÄD och ED. Frågan är bara vilken klinik och hur man ska tänka. Någon som har några tips?

Vi har ett IVF försök kvar här i Sverige. Tänkte börja med att genomgå en hysteroskopi och göra ett DNA fragmentionstest. Skulle ni rekommendera att göra en hysteroskopin hos Serum eller hos Dr D?

Beror ju på...har du uppenbara immunologiska bekymmer så är utan tvekan dr D bäst! Ta reda på först vad sannolikheten till misslyckade försöken kan vara. Seda välj klinik och dr.
  • lill111
    lill111 skrev 2017-06-08 14:42:18 följande:

Beror ju på...har du uppenbara immunologiska bekymmer så är utan tvekan dr D bäst! Ta reda på först vad sannolikheten till misslyckade försöken kan vara. Seda välj klinik och dr.

Spermaanalys rekommenderar jag ivf Riga!
  • lill111
    mumskastrull skrev 2017-06-08 14:12:58 följande:

Jag har börjat fundera på ÄD och ED. Frågan är bara vilken klinik och hur man ska tänka. Någon som har några tips?

Vi har ett IVF försök kvar här i Sverige. Tänkte börja med att genomgå en hysteroskopi och göra ett DNA fragmentionstest. Skulle ni rekommendera att göra en hysteroskopin hos Serum eller hos Dr D?

Som sagts innan! Är det väldigt viktigt att identifiera VAD för bekymmer man har! Penny är inte alls lika duktig som dr D på immunologiska orsaker som dr D! Jag vet flera som varit hos penny och sedan bytt till dr D pga av svåra immunologiska bekymmer så jag rekommenderar verkligen att förs ta reda på vad som orsakar, så nära som möjligt iaf!
  • lill111

Som sagts innan! Är det väldigt viktigt att identifiera VAD för bekymmer man har! Penny är inte alls lika duktig som dr D på immunologiska orsaker som dr D! Jag vet flera som varit hos penny och sedan bytt till dr D pga av svåra immunologiska bekymmer så jag rekommenderar verkligen att förs ta reda på vad som orsakar, så nära som möjligt iaf!

• lill111
    mumskastrull skrev 2017-06-09 11:58:34 följande:

Oj vad allt blandades ihop, provar igen!!

lill111 och minaimaginärabarn - Jag har redan gjort en immunologisk utredning hos Dr D. Har provat hans behandling 2 gånger nu. Förra gången blev det inget plus, men det var krångel med slemhinnan mm. Den här gången en kemisk graviditet igen, precis som tidigare gånger utan immunbehandling. 

Jag svettades massor den här gången efter insättningen trots immunbehandling.  
    UndrandeSökare och canada - Jag tror det lutar på Serum. Har varit i kontakt med dem nu senaste dagarna. Kommer nog att göra en hysteroskopi, mensblodtest och ett DNA fragmentionstest där. 
    Solkattan - Åhh vad roligt för er. Grattis!! Jo, pengarna är ju en faktor. Var ni nöjda med kliniken annars?
    Vad visade proverna fr dr D? Påvisade de högt tnf-a? NK celler?
  • lill111
    mumskastrull skrev 2017-06-13 12:13:45 följande:

Jag tycker att det är lite svårt att tolka. Du kanske kan tolka dem bättre än mig? :)

50:1 24.2  refvärde: 10.0-40.0

25:1 16.8  refvärde: 5.0-30.0

12.5:1 12.6 refvärde: 3.0-20.0

%CD3 77.5 refvärde: 60.0-85.0

%CD19 13.5 (H) refvärde: 2.0-12.0

%CD56 8.3 refvärde: 2.0-12.0

%CD19+cells,CD5+ 11.3 (H) refvärde: 5.0-10.0

TNF-a:IL-10 (CD3+CD4+) 28.5 refvärde: 13.2-30.6

IFN-g:IL-10 (CD3+CD4+) 13.8 refvärde: 5.8-20.5

Har varit så rörigt de sista dagarna. Efter att jag fick 31 i HCG igen så sa Dr D att jag skulle sluta med alla mediciner (8 juni). Den 11 juni tog jag ett nytt gravtest då jag endast hade småblött lite och att det var min testdag för kliniken. Fick då 2-3 veckor på clearblue. Mailade Dr D och skulle då börja med medicinerna igen. Tyvärr så kom det en liten större blödning inatt och idag var testet svagare så det är nog kört ändå.. Kände i och för sig på mig det.. :( Någon som har varit med om något liknande?

Tänkte också åka till Aten i juli för att göra en hysteroskopi. Bor i Göteborg och försöker hitta flygbiljetter men är så dyrt.. Har någon ett tips på billigt flyg?

Jag har ju tyvärr harvat här i 6 år nu så man kan ju lite iaf! Du har ju lyckligtvis inte högt tnf-a iaf, skööönt! Lite på vissa NK- celler... så du har ju inga uppenbara immunologiska tydliga bekymmer som tyvärr jag har!

Tycker det låter klokt med hystro kan ju absolut bero på din slemhinna i detta fall och där är ju penny vass!

Öven mensblodtest kan ju vara av värde!

Kolla skyscanner men, inte billigt fr Gbg flyger där ifrån vi med...

Hör gärna av dig igen om du finner frågor! Kraam
  • lill111
    MoM11 skrev 2017-06-25 19:17:50 följande:

Hej

Har pratat med D. Han säger att äggstockarna var lugna och att slemhinnan var fin vid insättning. 11 mm follikeln såg han inte till. Han säger att jag inte kan ha ägglossat. Däremot tror han att det jag trodde var matförgiftning var någon immunologisk infektion i tarmen. Tydligen hade mina E2 och progesteronnivåer gått i botten då han tog proverna vid FET trots att de varit bra 3 dagar tidigare. Han tror jag inte kunde ta upp tabletterna pga detta .Sen tror han att jag fick implantation och att livmodern sedan "exploderade" på motsvarande sätt han tror den gjorde sist (iv5+0 som jag kom toll sist) men att det gick snabbare denna gång, möjligen pga graviditeten sist - att kroppen blivit än mer aggressiv. Han nämnde även att jag kan vara "allergisk" mot mannens sperma. Vet inte hir vi ska gå vidare i så fall, om vi tex ska testa LIT. Han vill också att jag vilar 3 månader nu. Sen lutar det åt en sista stimulering hos honom (om någon har Menopur säg gärna till). Förhoppningsvis får vi några fler embryon då, annars har vi de två sista. Efter detta får jag nog inte med mig mannen på fler försök. Känns så fruktansvärt snopet efter den långa uppladdningen inför FET att det var över så oerhört fort. Blödningen är över nu och nu vet jag inte om det var den "riktiga" blödningen och jag ska börja hålla utkik efter ägglossning om någon vecka, eller om det kommer ytterligare en blödning framåt testdagen eller senare. Cykeln brukar balla ur lite grann efter en insättning för min del så det återstår väl att se.

Nu blir det till att försöka hitta ett sätt att njuta av sommar och ledighet utan att älta och tänka på vad som kunde ha varit. Just nu känns det svårt, och det känns även svårt att vara hoppfull inför framtiden, efter dessa 13 embryon vi satt in hittills.

Åhhh, så himla tråkigt mom11!!! Vad ledsen jag blir:(( trodde så på er denna gång!!!

Är ju så knepigt, när det har fungerat en gång och nu så jättesvårt att nr 2 ska bli till, vi siter ju i samma båt:(!

hoppas ni orkar samla kraft mot nya försök till hösten...

Det försöker vi nu göra..

Jag har gonal-F här om du vill ha!! Stor varm kram!!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!