MoM11 skrev 2017-06-25 19:17:50 följande:
Hej
Har pratat med D. Han säger att äggstockarna var lugna och att slemhinnan var fin vid insättning. 11 mm follikeln såg han inte till. Han säger att jag inte kan ha ägglossat. Däremot tror han att det jag trodde var matförgiftning var någon immunologisk infektion i tarmen. Tydligen hade mina E2 och progesteronnivåer gått i botten då han tog proverna vid FET trots att de varit bra 3 dagar tidigare. Han tror jag inte kunde ta upp tabletterna pga detta .Sen tror han att jag fick implantation och att livmodern sedan "exploderade" på motsvarande sätt han tror den gjorde sist (iv5+0 som jag kom toll sist) men att det gick snabbare denna gång, möjligen pga graviditeten sist - att kroppen blivit än mer aggressiv. Han nämnde även att jag kan vara "allergisk" mot mannens sperma. Vet inte hir vi ska gå vidare i så fall, om vi tex ska testa LIT. Han vill också att jag vilar 3 månader nu. Sen lutar det åt en sista stimulering hos honom (om någon har Menopur säg gärna till). Förhoppningsvis får vi några fler embryon då, annars har vi de två sista. Efter detta får jag nog inte med mig mannen på fler försök. Känns så fruktansvärt snopet efter den långa uppladdningen inför FET att det var över så oerhört fort. Blödningen är över nu och nu vet jag inte om det var den "riktiga" blödningen och jag ska börja hålla utkik efter ägglossning om någon vecka, eller om det kommer ytterligare en blödning framåt testdagen eller senare. Cykeln brukar balla ur lite grann efter en insättning för min del så det återstår väl att se.
Nu blir det till att försöka hitta ett sätt att njuta av sommar och ledighet utan att älta och tänka på vad som kunde ha varit. Just nu känns det svårt, och det känns även svårt att vara hoppfull inför framtiden, efter dessa 13 embryon vi satt in hittills.
Åhhh, så himla tråkigt mom11!!! Vad ledsen jag blir:(( trodde så på er denna gång!!!
Är ju så knepigt, när det har fungerat en gång och nu så jättesvårt att nr 2 ska bli till, vi siter ju i samma båt:(!
hoppas ni orkar samla kraft mot nya försök till hösten...
Det försöker vi nu göra..
Jag har gonal-F här om du vill ha!! Stor varm kram!!