• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Maraki73 skrev 2016-12-22 14:32:20 följande:

Tack är det 800 mg ubiquinol och 500 mg inositol ?

Jag äter1000 mg q10 och 500mg inositol:)
  • lill111
    Radar7 skrev 2016-12-22 16:53:47 följande:

Jepp. Kronan på Mölndals Bro funkade.

Är fortf. intresserad om någon har Fragmin 0,4 ml över, så köper jag gärna av dig.

Jag har 5000iu:))
  • lill111
    Radar7 skrev 2016-12-22 18:52:09 följande:

lill111 Har du? Vill du bli av med dem, eller behöver du själv? Var bor du?

Kan du så kontakta mig gärna i privat meddelande =)

Skickat PM :)
  • lill111
    PeeWee44 skrev 2017-01-06 12:42:36 följande:

Nu är vi på gång igen! Synarela i 16dagar, imorgon börjar jag med Progynon, tisdag ska jag börja med neupogen. Insättning blir den 26/1. Hoppas att neupogen är det jag behöver för att få ner mitt immunförsvar.

Trevlig helg och kram.

Varmt lycka till nu!!! Kraam
  • lill111
    MariaKojola skrev 2017-01-08 08:12:50 följande:

Tack för tips om tomatjuice! Till skillnad mot all annan medicin man tar låter ju det väldigt enkelt :)

Kan tyvärr inte ta ut humira i Sverige på samma sätt som er då jag inte har medborgarskap där. Men får hoppas dr D svarar, och att han tycker det är ok att köra även utan humira och utan att ha kollat tnf innan.

Mitt tnf-a låg på 43...25 oktober 2016...Till mig sade han att jag måste behandla med humira minst 2 månader före transfer..vilket låter logiskt i mina öron.... Så att immunförsvaret lugnat sig tillräckligt annars ingen ide med transfer....Men kanske skillnad på ÄD och ivf med egna ägg??
  • lill111
    mom2012 skrev 2017-01-10 09:23:49 följande:

För er med högt Tnf över 40. Jo det finns en liten chans att ni kan bli gravida MEN tnf värdet visar ju er vad som ev kan vara orsaken till infertilitet och misslyckade ivf. Mitt råd är att sänka tnf innan några fler försök. Kroppen måste va i balans anser jag. Själv hade jag 46 i tnf. Sänktes på 2-3 månader med celebrex. Har även testat plaquinil men ej humira. Kosten kan också ge sänkt tnf som bonus.

Ivf och äd är dyrt så stressa inte. Prioritera bra värden och passa på att ändra er kost (uteslut socker) samt att göra ev fler tester den period ni jobbar på att sänka tnf. Tex prolaktin, LAD, mensblodstest mfl. Dr d verkar ärligt talat tappat stinget lite som tänker starta cykel med så högt Tnf. Max är ju 30 i skalan o helst ska man ner en bit till under 30......

Varken serum eller dr gorgy I London skulle starta ett seriöst försök på över 40 i tnf. Kontakta en annan klinik och fråga om vad de tror om resultat för ivf eller äd med tnf över 40.......

Slösa ej tid och pengar på försök med höga tnf är mitt råd men ni gör som ni själv vill. Lycka till!

Till mig var han mkt tydlig! Humirabeh minst 8-12 veckor innan transfer! Så i mitt fall har dr D varit glasklar!

Kanske olika individer beroende på vad för sjukdomsbild man har??
  • lill111

Åhhhhhj, Grattis peewee!!!! Jag blir såååååå glad!!! Underbara nyheter!! Visste att ni tillsammans med dr D skulle lyckas!!! Stoor varm kram från oss här!!!

• lill111
    PeeWee44 skrev 2017-02-03 14:05:00 följande:

Tusen tack!!! Hur går det för er? Hur mår du?

Kramar

Vi mår prima! Jag har fått i ordning på min menscykel nu!! Är så jätteglad för det! Haft spottings i 4 år, varje cykel, nu är den perfekt! Detta sedan strikt kosthållning och med celebrex! Underbart... Vi är snart på G till den fantastiske dr D;) kram igen!!
  • lill111
    mumskastrull skrev 2017-02-04 11:19:11 följande:

Vad är det för strikt kosthållning? Försöker se om det är något ner jag kan göra. Har också problem med spottings.

Väntar själv på provsvaren från Dr D.. supernervös..!

PeeWee44 - Stort grattis, håller tummar och tår!

Googla på antiinflammatorisk kost, så får du ett helt uppslag på vad jag äter:)!
  • lill111
    MoM11 skrev 2017-02-04 11:54:28 följande:

Grattis PeeWee, Supertjejen och MissWe!

Skönt att du fått ordning på din menscykel lill111!

Tack mom11!! Hoppas allt går bra för er?? Kraam
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!