• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Behöver hjälp och in-put!  Vad har era östrogenvärde och progesteronvärde legat på en vecka efter äl??

Mitt östradiol ligger på 768 och progesteron på 45....??

Tycker att mitt Östradiolvärde är högt??

Vill veta vad erat legat på?? Tacksam för så många jämförelser som möjligt

• lill111
    mom2012 skrev 2017-03-01 14:05:36 följande:

Mina värden 1 v efter äl

Östrogen 225

Progesterone 37

Tack mom! Är det bra eller dåligt med högt östrogen tro?? Tycker jsg har så högt värde???
  • lill111
    mom2012 skrev 2017-03-01 21:55:57 följande:

Ja du låg högt men frågan är vad du låg innan....om du sjönk ngt alls eller om det låg kvar liksom. Brukar det va så högt eller va det bara denna gång? Det jag inte vet är om det spelar något roll eller inte för implantation och övrigt. Ditt progesteron va ju fint tycker jag.

Tack mom! Ja, det har de senare 13 månaderna jag testat prog och östr legat högt...bra progvärde varje gång jag testat...

Men jag får lita på att det är bra helt enkelt;) tack igen!
  • lill111
    minaimaginärabarn skrev 2017-03-02 07:05:28 följande:

Hej!

När man gör IVF ligger ju östrogenvärdet väldigt högt, i och för sig progesteronet lika så. Men det jag tänker är att det i såfall inte borde spela så stor roll för implantationen eftersom om det skulle påverka borde läkarna inte vilja sätta tillbaka embryo efter ägguttag. Vad säger din läkare?

Calanderska där jag gjort ivf har aldrig brytt sig om att ta östrogenprov.. Eller prog för den delen....

Jag får lita på att mina hormonvörden är bra helt enkelt jag har ju uppenbart äl varje månand 42 år tilltrotts ...

Tack!
  • lill111
    Vårt väntrum skrev 2017-03-06 13:22:05 följande:

Oj. Vilket svar.

Ja jag har blivit behandlad med immunsupport de flesta ivferna och med fragmin, predenisolon, kortison mm mm.

Det är mina ägg som är kassa.

Min fråga nu var mer: kan äggen ha påverkats av att jag kräktes?

Sen ang ava klinik, de rekommenderar 400mg e-vitamin fram till et. Är inte slemhinnan bra då fortsätter man på den dos man haft

Du kanske behöver Li-dropp, har du kollat ditt tnf-a?
  • lill111
    Hera B skrev 2017-03-07 21:47:29 följande:

En privat vårdcentral hjälper mig, förmodligen gratis! Erbjöd mig att betala när vi pratade på telefonen men när jag träffade doktorn nämnde han inget om pris och min känsla är att det är gratis.

Intressant - grattis! Vilken stad är detta?

Tänker att det är viktigt att vi som INTE får hjälp via våra vc bör upplysa om likvärdigheten! Det är jättebra att vissa får hjälp, men för oss som inte får det blir det en frustration! Här är vi inte alla lika inför vården och vår rättighet att få hjälp?!! Vi betalar ju alla lika mkt skatt??
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-03-09 08:30:26 följande:

Vallmo - Ang priser på droppsättning, så är det nog tillgång och efterfrågan som styr. I Göteborg finns det flera som sätter dropp dvs konkurrens (Hagakliniken och Barnmorskehuset). I Stockholm känner jag bara till Fertilitetplus som sätter IL-dropp, därav det höga priset. Marie höjer dessutom priset varje år. För flera år sen tog hon 750kr per gång. Nu 2017 kostar det tydligen 1600kr per gång.

Jag tycker bara att det är för djäkligt!! Alla vi här med samma medicinska behov, borde få samma tillgång och hjälp! Till samma kostnad, alltså högkostnadsskydd!!!
  • lill111
    MoM11 skrev 2017-03-09 20:32:49 följande:

Tack för era svar och tumhållning!

Imorgon bitti bär det av.

Heja, heja!!! Nu kommer allt gå bra!!!
  • lill111
    Cao skrev 2017-03-17 12:32:18 följande:

Ursäkta att jag hoppa in här. Har läst tråden då och då men inte varit aktiv.

Jag ska börjar IVF igen efter  långt uppehåll och flera misslyckande. Dr. D tycker att jag ska prova med egna ägg först innan äggdonation. Jag är 42 år förresten.

Min fråga:

Dr. D skickade mig EU recept igår. Var varit på apotek men medicinerna skulle kosta över 11000kr, eftersom receptet är inte från en svensk läkare. Suck!

Är det någon här inne som har menopur och orgalutran över? Kanse i Stockholm?

Hej, jag har gona- f, om du kan tänka dig det?
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!