• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

pipperoni skrev 2016-11-02 16:18:31 följande:

På mig gjorde de ett PPD-test (även kallat Mantoux), där de sprutar in något under huden och läser av reaktionen. Jag reagerade på testet och det blev ett himla hallå och lungröntgen innan jag hittade i mina gamla vaccinationspapper att jag blivit vaccinerad mot TBC när jag bara var ett par veckor gammal. Så är man vaccinerad kan testet ge positivt utslag. Men jag har för mig att det finns nåt blodprovstest också. Dr D bad mig dock ta ett Mantoux-test.

Tack - dock blir jag än mer förvirrad nu? Det är inte att sådant test som de gjorde idag! Ett blodprov fyllde tre rör?? B-quantiferon test heter det som de tog idag?

Är det fel då?? Åhhh denna soppa:( 600 spänn kostade det med:(( det avläser om jag har tbc som jag förstod det!??

Jag trodde att han ville veta om jag är bärare av tbc och detta testet som jag tog idag påvisa tydligen om jag har tbc nu. Hoppas det räcker .
  • lill111
    PeeWee44 skrev 2016-11-02 17:26:20 följande:

Idag igen blev det minus. Tydligt att jag inte ska bli gravid. Se vad dr D har för plan nästa gång. Kännde på mig att det skulle bli minus.

Suck bara ta nya tag.

Stor styrkekram till er!! Dr D har säkert fler kort innanför sin rockärm!!
  • lill111

Hej! Är det någon som blivit beh med humira? Vill veta så mkt som möjligt kring det isf - vore tacksamt!

Biverkningar? Ledde det till graviditet osv:)

• lill111
    mom2012 skrev 2016-11-03 13:07:38 följande:

Så hette mitt test också. Det ska va rätt test. Det tog ca 4-5 dgr för mitt att bli klart.

Åhhhh, tack mom12:)) nu blir jag lugn!!! Hoppas du mår fint, kraaam!!
  • lill111
    minaimaginärabarn skrev 2016-11-04 16:00:17 följande:

Hej!

Jag har inte gjort det men trodde att Dr D skulle ordinera detta p g a att jag har höga TNF-a;IL-10 men han tyckte inte att jag behövde det. Antar att han vet varför... Varför skall du få humira?

För att jag har högt tnf 44...:( inte bra, blir inte gravid på det...tyvärr! Vad har du i tnf?
  • lill111
    pipperoni skrev 2016-11-11 10:54:15 följande:

Hej!

Visst var det någon som hade Humira som de ville bli av med...? Är i Aten nu och har bara mobilen, så jag kan inte söka i tråden, men PM:a gärna.

Japp - Stina B... Hoppas allt gått bra/kraam
  • lill111

Hej! Behöver snabb in-put! Dr D har nu rekommenderat mig dhea! Äter 50 mg per dag.. Jag har högt östrogenvärde och vad jag förstått så ökar dhea östrogenet! Har man för högt östrogen så ger det sämre ägg?? Eller har jag fattat fel!!? Vill inte få ngt högre östrogen.. Äter även cyklacur nu i 21 dagar för att se om mina spottings upphör...gjorde en hystro de 24 okthos dr den var ua. Hoppas på kloka svar!

• lill111
    mom2012 skrev 2016-11-22 06:23:49 följande:

PS spottings kan bero på lågt progesteron? Läst om tjejer som smörjer med progesteron kräm och slipper spottings samt får igång ägglossning. Vart ligger du i en normal cykel i nivå på progesteron? Ska tas dag 7 efter ägglossning.

Hej mom! Tack för svar! Det lustiga är ju att jag har bra värden på progesteronet brukar ligga på 50-70, dock högt östrogen ca 500-700....

Har testar krämen flera månader men spottings kom ändå:(

Dr D tror att det är immunförsvaret som förstör mina hormoner?? Men då borde jag väl inte ha så bra värden, eller?

Nåväl, nu testar jag cyklacur för att se om dessa hjälper..tar tacksamt emot fler tankar :) kram Jennie
  • lill111
    mom2012 skrev 2016-11-22 06:19:30 följande:

På mig funkade dhea dåligt, jag har högt östrogen pga endometrios. Slump kanske. Fick bara 1 äggblåsa den cykeln, brukar få ca 7-9. Vill dr d förbättra äggens kvalitet kanske du kan ta neupogen under stimuleringen? Fick du även Melatonin och q10 eller bara dhea?

Jag har ju lågt dhea-S så visst behöver jag dhea. Jag blir dessutom väldigt pigg av dem.

Men oroar mig för ökad östrogen...

Jag har ätit mkt hög dos q10, över ett år... Senaste ivf gav 9 ägg alla befruktades men alla dog dag 2.

Därav dr D nu vill köra på dhea- oavsett om vi nu kör naturligt el ÄD så kommer det hjälpa min livmoderslemhinna anser dr D.

Jag är mkt intresserad av neupogen och ska köra det nu naturligt fram till mars - har inget hänt då går vi direkt på ÄD. Kommer inte köra ivf mer, då min kropp reagerar starkt på yttre påverkan, immunförsvaret skjuter i höjden - så även denna gång nu med hysteroskopi! Trist, men faktum är att jag har bara blivit gravid naturligt 6-7 ggr, aldrig med ivf då kroppen ballat ut helt...

Tack mom!
  • lill111
    Vallmo78 skrev 2016-11-23 11:36:20 följande:

Tack! Jag har den som han rekommenderade men visste inte om jag skulle börja direkt eller invänta mensen. Men nu vet jag ;)

Ok jag har haft dhea typ 6 mån enl Faluns rekommendation men slutade för 2 månader sedan. Så nu ska jag börja med AC. Hoppas verkligen på inga biverkningar. Med dhea såg jag ut som en fjortis i ansiktet haha...

Hej! Ser att du ätit dhea! Fick du bättre ägg? Övriga positiva saker? Jag lider av spottings, hoppas bli av med dem med hjälp av dhea. Åt AC på inrådan av dr D, över ett år, ingen förbättring för mig, tyvärr - vare sig graviditet eller bättre ägg:((
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!