• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

UndrandeSökare skrev 2017-11-16 16:02:38 följande:

lill111- Tyvärr kan de svenska läkarna inte tillräckligt mycket om fertilitetsproblem, de är så långt efter utlandet när det gäller detta område, att det inte ens är värt att diskutera det med de svenska läkarna. De ser bara ut som fågelholkar i ansiktet om man börjar prata om detta med dem

Dubbeldonation är ju inte ens godkänt enligt lag i Sverige...rena stenåldern enligt mig.

Nä, vet, gör mig så förbaskat arg...:(!! Tänker ni är ju ett exempel som tydligt pekar på detta.., då kan man inte med sådan övertygelse säga så! Befängt!! Men vi kämpar på och hoppas vi orkar i framtiden vi här inne mobilisera oss och ge dem vår fakta och kunskap!!

Kram:)!
  • lill111

Hej alla! Grattis till alla plus! Snabb fråga här....vad menar dr d med crp? Han vill ha, progesteron, estradiol, Fbc tsh....dessa vet jag ju, men vad är CRP??

Tacksam för hjälp!!

• lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-11-20 09:41:40 följande:

lill111-CRP är snabbsänkan. Det kan de fixa åt dig på Vc om inte Werlabs gör det.

Tack!! Varför vill han ha det tro? Vet du det?
  • lill111
    Ariellan skrev 2017-11-20 12:24:05 följande:

lill111- jag brukar ta crp (snabbsänka) och det är ett prov som mäter ett protein i kroppen som stiger vid inflammation. Så är crp högt tyder det ju på att kroppen försöker jobba bort något, tex ett embryo.

Tusen tack då vet jag:)))
  • lill111
    Ariellan skrev 2017-11-29 14:33:09 följande:

Vad ska progesteron ligga på en vecka efter ÄL?

Mitt ligger allt mellan 50-70 och det är ett bra värde.
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-11-29 16:25:43 följande:

Är det med Lutinus/Utrogestan? Eller helt utan progesterontillskott?

Helt utan stöd... naturliga cykler...
  • lill111
    Ariellan skrev 2017-11-29 14:33:09 följande:

Vad ska progesteron ligga på en vecka efter ÄL?

Vad låg ditt värde på?
  • lill111
    Zwillinge86 skrev 2017-12-01 14:44:32 följande:

16/18 ägg hade utvecklats fint och jag fick tillbaks 2st idag, tre år nästintill på dagen efter att vi fick tillbaks ägget som blev vår fantastiska son! Hoppas på att detta sammanträffande verkligen för nåt gott med sig. Så nu håller jag tummarna för att de här små finingarna fäster och stannar, samt att så många som möjligt av de resterande 14 äggen går att frysa. Hoppas att vi blir ett gäng som lyckas inom kort ??

Tjohoo - grattis !!
  • lill111
    Zwillinge86 skrev 2017-12-01 14:44:32 följande:

16/18 ägg hade utvecklats fint och jag fick tillbaks 2st idag, tre år nästintill på dagen efter att vi fick tillbaks ägget som blev vår fantastiska son! Hoppas på att detta sammanträffande verkligen för nåt gott med sig. Så nu håller jag tummarna för att de här små finingarna fäster och stannar, samt att så många som möjligt av de resterande 14 äggen går att frysa. Hoppas att vi blir ett gäng som lyckas inom kort ??

Tjohoo - grattis !!
  • lill111
    Zwillinge86 skrev 2017-12-06 14:22:52 följande:

Av de 14st äggen som fanns kvar efter ET så fick vi igår besked om att 4st gått att frysa. Vi har ju aldrig fått till frysen innan så det är vi såklart jätteglada för. Men jag tycker ändå att det låter lite, eller? Hade nog tänkt att fler skulle vara av tillräckligt bra kvalitet eftersom samtliga ägg befruktades och utvecklades fint.

Ja, förstår att du är lite besviken, men fint resultat ändå tycker jag:) hur många satte du tillbaka?
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!