• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

UndrandeSökare skrev 2017-10-31 22:56:00 följande:
    Jag plussar alltid jättelätt naturligt, men under det halvår då jag gjorde Dr Ds behandling med pred och IL så kunde jag inte plussa. Tror inte det hindrade ägglossning för jag fick fullt utslag på ÄL-testen alla månader, men det förhindrade inplantation. Penny på Serum sa att IL kan trycka ner immunförsvaret för mycket på vissa och då kan inga ägg fastna. Jag har aldrig testat Humira, men det är möjligt att det har samma effekt, om det trycker ner allt i livmodern i botten så fastnar inga ägg, men inte hört nån som sagt nåt om den effekten på Humira förut. Tyvärr vägrade ju Dr D svara på detta, tur att Penny visste och kunde svara mig.
    Fick du ingen ägglossning denna månad efter du tagit Humira? 
    Fråga Dr D vad han säger, om han hört om det förut.
    Tack snälla för svar! Ja, denna månaden beter sig min cykel mycket konstigt, tyvärr! Ingen äl enligt testerna samt att min mens inte kommit:( Är på cd 33 och den kommer alltid på cd 26-28...
    Jag har googlat mycket på just kring detta och fann då att medicinerna kan hindra äl...
    Dock så mår jag ju toppen och inga symptom kring min autoimmuna sjukdom...
    Men ja, jag tror helt klart att beh med humira i mitt fall har krånglat till min cykel rejält:(

Men det kanske inte spelar ngn roll eftersom jag gör ÄD? eller vad tror du? 
    Ska försöka få till ett vul här så snart som möjligt...

Tack igen.
  • lill111
    PeeWee44 skrev 2017-11-01 13:16:36 följande:

Hej lill, levaxin för att cykeln oftast blir längre. Mina har varit det båda gångerna efter att jag började med levaxin. KramarHej lill, när man börjar med levaxin är det vanligt att cykeln blir längre. Båda mina har varit det sen jag började.

Kram

Tack peewee, då hoppas jag att mensen kommer snart och att äl blev senare än normalt...

Hoppas allt går bra för dig på serum nu, kram o tack igen!
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-11-01 11:19:22 följande:

Det beror ju på om du ska göra ÄD i naturlig cykel eller nedreglerad.

Ska du göra i naturlig cykel så behöver du egen ägglossning,

ska du nedregleras så behöver du ju inte tänka på ägglossning.

Maila gärna Dr D och fråga. Mig vägrade han svara helt och hållet när jag frågade om detta. Men hoppas du får svar.

Vill verkligen inte nedregleras!! Tror det är katastrofalt dåligt för oss 40+ att nedregleras....

Har ju alltid äl dock senare denna månaden tror jag...

Varför måste man ha äl när fet sker naturligt? Tänker att det är väl bara att tillföra progynon i naturlig cykel om inte slemhinnan växter enligt önskemål? Alltså fr cd 5-6 så resonerar dr D. Bättre det än nedregleras...

Hjälp mig gärna att förstå...

jag trodde nedreglering skedde endast för att synka med donatorn?

Jag vet fler som kört fet fast de hamnat i klimakteriet, de har inte nedregleras....?
  • lill111
    PeeWee44 skrev 2017-11-08 21:23:21 följande:

Jag tror att det kan vara för mycket medicin. Serum tycker inte jag ska använda Neupogen eller väldigt lite. Har tagit en hel flaska till och från. Tror inte jag får med mig mannen på en omgång till när vi använt våra två sista embryon hos dr D. Hoppas att jag får med mig honom en vända till om det behövs. Ioannis och Sofia som vi träffade känns underbar och fantastiska. Synd att vi åkte till Riga första gången och Dr d sen men det kunde vi inte veta från början.

Hoppas det går vägen nu!! Hade du inga avvikelser på dina immunprover?

Kram
  • lill111
    PeeWee44 skrev 2017-11-09 09:09:29 följande:

Jo jag hade framförallt högt Reumatoid faktor. Serum tycker jag ska kolla upp det, men jag har inte problem nu så jag lär ju inte kunna få hjälp av någon. Hade förhöjt på två cd värden men kommer inte ihåg vilka.

Skulle gärna strunta i dom två embryon vi har hos d och köra en ny omgång hos Serum, övertalning av mannen pågår men tror det är kört.

Heja peewee:)))
  • lill111
    Cattis11 skrev 2017-11-11 09:23:24 följande:

Jag har också varit med i Lennart Blomqvist studie, han sa samma sak till oss, de kommer gå. Vi gör också ivf nu men samma här, första försöker tog sig inte.

Hej! Har också varit med i Lennarts studie...sa samma till oss...6 MF sedan 2012.... ingen graviditet efter 2013....

Så, nej hans studie har inte hjälpt oss

Dr d identifierade högt tnf-a..

Bara humira som hjälper för att behålla en graviditet i mitt fall är det så...

Tyvärr har vi fått gå över till äd för vi inte fick rätt stöd frbörjan....
  • lill111
    Cattis11 skrev 2017-11-15 08:23:35 följande:

Ok. Då kanske man kan öka dosen lite. Jag lovade mig själv att jag aldrig skulle göra om allt detta om jag träffade någon ny, men nu står jag här igen och får mf. Orkar ju inte ta tag i allt igen med prover och dropp och allting.. men jag har kanske inget val. Immunebehandlingen fungeradeju inte för mig heller. Vet att Zin kämpade länge också. Några solskens historier blev de kanske. Ser ju att de kommer in nya hela tiden i tråden.

Har inte fungerat för mig heller....dock är det kvaliteten på mina ägg som ger vika nu...

Men om jag fått humira tex tidigare hade jag säkerligen haft större chans att lyckas.....

Nu är det äd som gäller...;)
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-11-15 19:27:43 följande:

Vi gjorde missfallsutredning i Sverige efter mina 3 första missfall och det enda testet soom gjordes på min sambo då var ett kromosomtest (blodprov) vilket var 100% normalt.

Han fick inte göra spermatest trots att vi frågade om det. För de sa " Onormala spermier kan inte befrukta ägg" (vilket är helt fel).

Dr D tog inga prover alls på mannen, trots att vi frågade utan vi fick samma idiotiska uttalande även av honom "Onormala spermier kan inte befrukta ägg".

Så, svaret på din fråga är Ja, allt såg normalt ut på min sambo på de test de tog i Sverige, Dr D tog inga alls.

Vilken forskning säger det?

Alla läkare jag/vi träffat med säger så - inga onormala spermier kan befukta ägg!? Skulle vara intressant att läsa och ta del av... tack så länge!
  • lill111
    Jovita skrev 2017-11-15 21:32:14 följande:

Hej Ariellan :)) skulle bara upplysa dig att Dr D gjorde ett dna fragmentationstest på min mans spermier när jag bad om det. Det kostar självklart extra men kommer inte ihåg hur mycket. Lycka till nu! :))

Det har dr d gjort på min man med!!
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-11-16 08:36:10 följande:

lill111- Jag och min man är ett levande bevis för att onormala spermier KAN befrukta ägg. Min man har fel på alla sina spermier- men ändå blir jag gravid varje gång vi försöker få barn naturligt.

Kliniken AvaRiga har också bekräftat för oss att onormala spermier visst kan befrukta ägg.

Det borde läkarna ta till sig! Kass är de i Sverige!! Vad säger de när du lyfter detta då?

Så sa lennert Blomqvist till oss med hävdade med bestämdhet att ingen begruktning sker om det är fel på spermierna...såå dåligt av dem att uttala sig så...
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!