• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

TWH: inte att man ska få utslag, utan att man kan!! Om det vore så självklart att det är bu eller bä redan efter några dagar så tror jag nog att klinikerna hade skonat alla med att ta hcg så tidigt.

Singha: Det har hänt mig också en gång att det stoppades i tullen. Jag kollade med Livsmedelsverket (jag kan nog hitta mailet om du vill ha svaret) och det är big NONO. Om du är snabb så meddelar du leverantören att paketet är på väg tillbaks, då brukar de ersätta med 50%. Till alla er som beställer, be dem skriva nåt annat än tex herbs på paketet, det lockar tullen lite för mycket.... 

Jag överväger att köra min behandling själv, jag blir bara stressad av att han inte svarar.  

• Zinfandel

Curly: oerhört intressant!! Det är så galet och man blir bara mer och mer förbluffad. Allt det du nämner kanske inte spelar någon större roll för de flesta i Sverige men i vår situation kan allt påverka och då är det otroligt viktigt att läkarna tar det lite mer på allvar och inte bara avfärdar det med "helt normalt". Vad som än händer i framtiden så har ni också fått en hel del förklaringar istället för bull-shitdiagnosen oförklarligt barnlös, bara det är en lättnad att få svar och veta vad som ska behandlas. Först då kan man sätta in en individanpassad behandling! Ska bli härligt att följa dig nu!! Kram

Tuva: det är en bra idé! Fertile är dock homeopatiskt vilket det kanske inte blir om man själv köper allt och för att få korrekt sammansättning/balans. Hur sen effekten skiljer sig åt har jag inte en aning om Oskyldig och får man ändå inte tag på originalet så varför inte Flört 

• Zinfandel

Är du säker på att du inte ska ta sprutan imorrn ändå, ett ännu lägre TNF är ju bara bra så du har lite mer marginal..?

• Zinfandel
    singhatjejen skrev 2012-11-10 20:32:34 följande:
    Zin: Har inte funderat - hur lågt är ett riktigt bra? OCh kan det inte skada - om man inte behöver?
    Nu har jag funderat en stund och jag har nog dessvärre inget bra svar Skäms. Det är såklart allra bäst om det kommer en bit under 20. Men kanske finns också en risk för en flare? Jag blir osäker om flaren alltid kommer direkt, vilket det logiskt sett borde göra,  eller om man kan få det efter ett par sprutor. I USA tar de sprutorna ganska nära inpå IVF. Nej, jag vill nog inte råda något, det var nog dumt att sätta grillor i huvudet på dig. Sälj dem dyrt istället Drömmer
  • Zinfandel

Det har stått en del i det amerikanska forumet om väldigt varierande TNF från lab till lab och RFU ligger alltid högst, vet inte varför. Nu var det en tjej som hade 49,1 på RFU och 8 dagar senare 32,7 på  San Jose Lab utan någon medicinering.

• Zinfandel
    Tuvalina skrev 2012-11-11 03:33:50 följande:
    Munkpeppar finns att köpa homeopatiskt i Sverige.
    Absolut, det är rätt vanligt inom homeopatin. Men fertile innehåller även Cohosh och Eleuthero (ginseng) - båda finns att beställa från USA men det kanske kan vara svårt att få rätt balans hemma i köket..?! Munkpeppar i hälsokostbutiker innehåller an massa andra saker så satsa i så fall på homeopatisk munkpeppar utan resten i Fertile.
  • Zinfandel
    singhatjejen skrev 2012-11-11 03:24:08 följande:
    Zin: ja spruta, test, spruta ...
    Märkligt att det kan skilja så mellan lab?
    Får ta mig en funderare hur jag gör nu. Vill ju inte starta ivf och så råkar jag ha fått en flare av spruta nr 2...
    Ja, det känns sådär att det skiljer så mycket, mätmetoderna och referenserna verkar vara desamma. Jag fortsatte läsa i natt och nu vet jag att man kan få en flare efter 2 sprutor eller senare. De flesta i USA tar IVIG eller IL samtidigt eller direkt efter andra sprutan för att få ner det så mycket som möjligt, en del tar 2 sprutor till, en del bara Ivog/IL. Jag fick min rusning efter 2 sprutan. Kanske kan du få ett IL så snart som möjligt för säkerhets skull?
  • Zinfandel

Singha: Jättebra gjort med IL! Klokt!! Han är väldigt försiktig med Humira, han drog på det alldeles för länge med mig och jag antar att han också blev förvånad över mina höga värden i augusti och därefter började ordinera det lite mer.  Ja, enda sättet är dessvärre ett nytt test - eller chansa. Det är så svårt att veta. Ett test är såklart billigare än ett misslyckat IVF med det är också 5000 spänn som man kan ha roligare för. Jag tror du fixar det bra på IL!!

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!