Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Nån som har Inofolic att sälja?
Nån som har Inofolic att sälja?
Twh: har blivit tipsad om venadoron från Weleda, smörj på sprustället så blir det tydligen inga blåmärken! Inte provat själv än :)
Åh nu svarade jag för snabbt. Jag informerar vederbörande!
Holly: av någon outgrundlig anledning tar inte alla läkare & lab T3 & T4 samtidigt med TSH vilket är väldigt mäökligt efter som bara tsh inte säger allt utan samspelet mellan alla 3 och särskilt T4. Min läkare fokuserar tex mer på T4 än tsh. Om vi nu ändå ska titta på bara tsh så är det bästa, i våra sammanhang enligt tex Dr D att pressa det så mycket som möjligt, inte runt 1,0 utan under 1,0. Har du lämnat T4 tidigare så kanske han utgår ifrån det, han kan inte se T4 enbart från tsh men däremot från FBC kan han se ett samband och göra den bedömningen. Ja, se till att de tar båda i fortsättningen. Om du tar med Levaxin så kommer tsh att sjunka, kanske till 0,7 och T4 kommer stiga lite. Ett intag på 100 mg/dag som du då hamnar på är en liten höjning, inte konstigt och inget farligt.
Jag har under året lärt mig läsa mellan raderna i hans mail och jag hade därför litat på hans förslag om höjning.
Stor kram och lycka till Curly!!
TWH: av någon outgrundlig anledning verkar du redan ha gett upp. Jag vill ändå bara påminna om att hcg ökar senare vid IVF än naturligt och det är väldigt vanligt att det är <5 fram till dag 8-9 efter transfer. Ja, med 5-dagars. Ja, jag kan visa upp massor med material på det. Nu har det gått ett par dagar till så kanske ändå läge att ta om blodprovet på måndag för säkerhets skull innan du avbryter allt?!